- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
Új hozzászólás Aktív témák
-
roseane2004
csendes tag
14volt korul mutathat toltes kozben, utan, de altalaban 13volt par tized, egy akksi feszultsege.
Az a 16 volt erdekes. Kevesebb szokott lenni..
Mindenesetre ne hasznald, otthonra ,,mobil,, kerti lampanak eroforrasnak tokeletes
Amenyiben eloszor nyulnal igy elektronikahoz, de a lampacsere megy, ugy erdemesebb eladni-venni masikat aminek olyan a csatija mint az enyemnek, nem a legjobb a mokolas, Stabil 55wattol repulnek ott, siman elnezed a kabelvastagot ,es egy futoszall lesz a fenyszorodban .
Eladnam az enyem, de nem ajanlom senkinek, ezt a gyenge tompitottat.. Kerekparom jobbat vilagit. De minden mas funkcioja hibatlan..
10eve foglalkozom elektronikaval, ezek kozt voltak fenyforrasok is, de ilyen ,,nagyitos,, okossagot most lattam eloszor, es nem ertem mi tud ebbe tonkremenni.[ Szerkesztve ]
-
Fr0z3n
őstag
válasz roseane2004 #4701 üzenetére
A ködlámpa része viszont 1-1be ki lehet csavarozni a helyéről, ami az enyémben jó lenne. Lehet a tompított is ilyen. Mindenesetre gondolj rám ha cseréled. Vagy lesz majd 2 lámpám ami ki jön a kocsiból, de ki szedhető a tompított akkor neked is csak cserélni kell. 5 vagy 6 csavar azt hiszem és már kint is van.
-
Directors
senior tag
válasz roseane2004 #4698 üzenetére
Áhh, értem. Köszi!
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
sagesz93
addikt
Múlthéten megvolt a horvát trip az alfával, persze indulás előtt 2 nappal kb elkezdett nyikorogni valami előről, valószínű stab szilent...
Meg voltam elégedve a géppel, 120-130 tempomattal folyamat klímával, tengerpart környéki szerpentineken kocsikáztunk sokat, erre jött ki a gép szerint ilyen fogyasztás a tripre: [kép] [kép]
Persze rátankolással 5,2 jött ki a két tankolás után.(156SW 2,4jtd 10v) Erre való ez az autó, kár, hogy amúgy egy évben csak pár alkalommal van erre használva[ Szerkesztve ]
-
Directors
senior tag
Sziasztok!
1.2 16v fiat puntoban kuplung szettet maszeknál mennyiért szoktak cserélni ? Itt csak a munkadíjra gondolok. Az miatt kérdezem hogy nehogy lehúzzon a szerelő.
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
Tomasso72
csendes tag
Sziasztok, egy kis segitseget kernek, 1.4 16V Stilo,
Elöjött egy olyan jelenseg, hogy alapjaraton a gazpedalt pöccintgetve es kb 1400-1600 fordulat közt kopogo hang jön a motorterböl, ha minden igaz, akkor a hosszbordas szij hajtasanal.Olyan, mintha tompan kopogna valami harkaly valamelyik egysegben
Kicsereltem a szijfeszitö egysegböl csak a görgöt, a generator mindket csapagyat, a klimakompresszor ekszij tarcsa duplasoros csapagyat (ezek logtak), majd a fötengely ekszijtarcsat, mert picit mintha ütött volna. Ezek utan is kopog ezen fordulaszam tartomanyokban.
Kuplung se jatszik, kinyomott pedalnal is kopog,ki-bekapcsolt klimanal is kopog, illetve azt vettem eszre, ha elöcsalogatom ezt a hangot, akkor a valtogombon is erzem a kopogast.Viszont ha leveszem a szijat, semmi rendellenes zörej.
Mindezzel kb 1 honapja küszködök. Mit nezzek meg meg rajta hazilag???A hang hangereje nem csökken, vagy nö, hanem egyszer csak elöjön, a fordulat emelesevel sürüsödik az intenzitasa, majd elhallgat 1600-1700 felett(legalabbis elnyomja a motorhang, de mintha erezni lehetne, hogy nem szep siman csendben megy a motor. Fogyasztasom jo, olajat-vizet nem eszi ...
Köszi elöre is a tippeket,
Tamas
CsakakSkoda :)
-
Termi16
őstag
Sziasztok!
Dz-éken kivül van másik olasz autóhoz nem kontár szerviz Budapesten?
El kéne vinnem a Lineát egy átnézésre.Telefonszámomat megtalálod az adataimnál!
-
őstag
vettem a cégemnek egy új doblot, ugyahogy csatlakozom a topikhoz
majd írok tapasztalatokat
képek is jönnek majd elvileg pár nap és átadják
kb 10 éve volt utoljára olasz autóm, remélem azóta azért javultakcryptot minden termékemért elfogadom
-
roseane2004
csendes tag
Sziasztok punto 2, elso ket kep a tompitott projektoros nagyitoja, a harmadik pedig a kodlampam (ami hibatlan)
Mar kimostam a burat es nem valtozott, hetvegen szetkapom a burat, mentheto szerintetek meg?
Masik ha burat szet melegitem ragasztas mentem, fbs paszta jo lesz visszaragasztani?
Koszonom elore is[ Szerkesztve ]
-
rover45
senior tag
válasz roseane2004 #4718 üzenetére
Az fbs tökéletes erre! Nekem 7-8 éve tartja össze
-
joolaci67
tag
Üdv a szakiknak!
1.2 puntomba bontott ecu került és azóta villog a műszerfalam. Van e erre megoldás és az mennyibe kerülne kb.Köszönöm
-
-
válasz roseane2004 #4718 üzenetére
Lehet butaság, de egy lámpa polírozás is jöhet mellé nem?
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Bitpalace
senior tag
sziasztok!
Fiat Stilo 1.6 benzin 3 ajtós barátaink mennyire problémás autók? Nyugodt szívvel lehet venni akár?
Válaszokat előre is köszönöm!
-
8th
addikt
Nem tudja valaki a Punto II CVT váltójának a szétborítása és teljes felújítása nagyságrendileg mennyiben áll meg?
-
lorcsi
veterán
hétvégén a csepergés miatt ablaktörlőt kellett használnom..és az utas oldali ablaktörlő megállt
járt már így valaki ?
motor csere?
hol..merre nézzem?2000, punto, 1.2 16v
-
Arni9010
aktív tag
-
csabi94
őstag
Sziasztok! Valaki, aki nagyon otthon van a 2000-2005 közötti dízel Alfák között, elmondaná, hogy melyik motorral szerelt 156-ost érdemes megvenni? A 140 lovas 1,9-est? Esetleg érdemes lehet egy 140/150 lovas 2,4 jtd-t? Ismerősök le akarnak beszélni a nagyobb motorról. Szerintem ha az embernek úgy tartja kedve, egy 2,4-es dízelmotorral is tud takarékosan közlekedni (5-6 liter között) országúton. Írnátok típushibákat, amikre feltétlenül érdemes figyelni? Csak kiindulási alapként beteszem képként, hogy mire ugrottam ma majdnem:
-
sagesz93
addikt
válasz csabi94 #4734 üzenetére
Hali,
Szerintem ami a tuti az az 1,9 8v és 2,4 10v. Nekem az utóbbi van, 5-6 liter között el lehet vele járni simán. A rozsdára kell figyelni, rejtett helyeken jön elő amit takarnak a zajcsillapítók és egyéb borítások. Illetve az alját is meg kell lesni. A motorral nagyon mellélőni nem lehet, ha jót sikerült venni, tartós darab(nyilván ha az ember alapból már egy döglöttet vesz, vagyonokat rá lehet költeni rövid időn belül). Elektronikai zűrök előfordulnak, légzsák kontakthibák és egyéb apró (de annál bosszantóbb) elektromos dolgok.. nem mai autóról van szó, szerintem nem egyedi eset, nem lehet a típusra fogni. Az első futómű ami még érzékeny a hazai utakra, de szerintem erről már hallottál... normális cserealkatrészekkel kezelve a problémát nem kell havonta futóműveshez járni, mint amennyire páran eltúlozzák ezt.
Láttam én is ezt a hirdetést, előtte pár nappal hordták le az embert aki hirdette, hogy valakit átvágott, én nem vennék emiatt tőle autót, de ha nem rohad ez a konkrét példány (de szerintem sajnos valahol biztos), akkor tényleg jó áron van.[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
válasz sagesz93 #4735 üzenetére
Igen, én is láttam azt az esetet, de a srác elmondása alapján a másik fél sem volt túl korrekt. Tudnék egy 10v-t még ami szép állapotban van, viszont arra a srác nagyon sokat költött az elmúlt években (->remek állapotú mind a futómű, mind a motor), viszont eléggé meg is kéri az árát (700 körül lenne), amiért azért valljuk be, hogy már FL-eket is kapni (ez meg még sima, 2002 eleji, belső FL nélküli modell).
A belső FL nélküli modellekben nincs is fedélzeti komputer? Semmi fogyasztás, külső hőfök, ilyesmi? Nem mintha nem lennék meg nélküle (most is meg vagyok), csak kíváncsi vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
sagesz93
addikt
válasz csabi94 #4736 üzenetére
FL előttiben is van hőmérő, a km óra kijelzőjén mutatja. Fed computer nincsen. A fogyasztás amúgy is csal a computeren egy fél litert
Érdemesbb a köztes faceliftet venni, szerintem jobban tartja az értéket (és szerintem a legjobb kombináció), a régi külső ütősebb mint a faceliftes.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz csabi94 #4736 üzenetére
azért arra mondjuk tervezz, hogy évente 500ezer körül elkér egy 156, amíg ki nem pofozod. egy kis futómű, egy kis fék, egy kis motor, egy kis kasztni. öreg autók már ezek, a legtöbbet ütötték-vágták, kivan a lelkük. én eddig egy hengerfejjavítást leszámítva csak kopó-fogyó cuccokra költöttem a két év alatt, de ez is több, mint egy milla és megállós elromlása tulajdonképp nem volt.
cseréltem a turbót (150e), turbócsöveket (30e), kuplungot (kevlároztatás+"erősítés", 40e), kettőstömegűt (120e), 4 féktárcsát és fékbetétet (80e), gátlókat (110e), pár apróságot a futóműben, meg a munkadíj.
idén még lesz műszaki, kipufogójavítás(50e), első lengőkarok cseréje (100e) és a chipet is meg kellene íratni rá végre (70e). aztán kezdhetek gondolkozni, hogy pár év múlva keresek egy rozsdamentes kasztnit és abba átpakolom a dolgokat vagy ezt megfoltozom, kellene bele a sperr, lehet egy coolerezés se ártana neki, közbe persze kopnak az apróságok is, aztán csak úgy röpködnek a százezrek.
be kell látni, hogy az alfázás nem a racionalitásról szól. ezek az autók minimum 12 évesek, lefutották a tervezett élettartamukat, nem véletlen, hogy nyugatabbra kidobják őket párszáz euróért. a GTA-kon és megkímélt V6-okon kívül nincs áruk gyakorlatilag, nem éri meg életben tartani őket ott.
persze, ha rendesen akarod karbantartani és nem csak lélegeztetőgépen, akkor azért itthon is ez szemmel látható összeget jelent persze lehet bele kínai lengőkart venni, meg a legolcsóbb féket, meg teszkós olajat, de ez nem öregmerci, hogy méltósággal viselje az ilyet, az olaszautó az hisztis kurva és az ilyet nem szereti. arról nem beszélve, hogy a fél év után nyekergő szilentes kínai lengőkarszettel már új korától nem lesz meg az igazi Alfa-élmény a kanyarokban, meg a roadhouse fékbetét se úgy fog, mint a gyáriezzel nem lebeszélni akarlak, csak egyfajta figyelemfelhívás, mint gyógyszerreklám végén a "kockázatokról és mellékhatásokról...", csak itt kérdezze meg autószerelőjét és alkatrészbeszerzőjét a vége.
-
csabi94
őstag
válasz rbalint88 #4738 üzenetére
Igen, nagyon köszi, tudom, hogy ez a helyzet. Viszont itt most a szívem dönt.
Ha nem tudom fenntartani, akkor leállítom (nem vagyok rászorulva, hogy saját autóm legyen), vagy eladom. Nem lesz napi használatban, inkább hétvégi autó, néha-néha egy kis hétköznapi várossal, illetve néha elmenni egy jót vezetni. Ha minden igaz, egy olyan példányt találtam, ami az elmúlt 1-2 évben rendbe lett rakva, így remélhetőleg egy darabig örökös. -
rbalint88
addikt
válasz csabi94 #4739 üzenetére
Erre a felhasználásra viszont inkább benzinest. Kevesebb a hibalehetőség, átlagban kevesebbszer járták meg a Föld-Hold távolságot és hamarabb jele van, ha baja van. 16 kicsit kevés bele, 1.8TS-t keress nagyon, 2.0-ból inkább TS, mint JTS, de a legtutibb a V6. Ha meg úgyis keveset mész vele, nem számít a fogyasztás, az 1.6 is megeszik 9-10 körül -főleg városban- és a V6 is megáll 12-13 körül, akkor meg...
-
Integrale
veterán
válasz csabi94 #4739 üzenetére
Ahogy rbalint is írja, V6-ot vegyél.
TS-t felejtsd el ennyi idősen, alapvetően kényes (nem szar) konstrukció, olaj maxon, jó minőségűvel feltöltve és gyakran cserélve, bemelegítés kötelező, nem ajánlás, ha ezek megvannak, akkor sokat elmegy (itthon van egy 1.4 TS 310 van benne, köszöni jól van, most ugyan esélyes egy főtengely jeladó csere), de nézz körül.
Még a szerencsétlen FB-s Alfa csoport is tele van leszarom emberrel (ki is léptem, utálom ezt a felszíneskedést), nem fogsz találni jó TS-t ami eladó is, és megfelel az egyéb kritériumaidnak.
V6 meg ritka, mert annak az ára valószínűsíthetően elindul majd felfelé, akinek van nem adja el, akinek nincs akar, az pedig konkurencia lesz számodra és a jót elviszi előled."Bad reklám is reklám too"
-
Termi16
őstag
Köszi még egyszer, nagyon bevált a hely!
Hivtam őket még aznap, tegnapra kaptam időpontot, reggel vittem, este elhoztam a kocsit.
Az idegesitőbb problémát meg is oldották tökéletesen, a kevésbé idegesitő még nem tudtam kitapasztalni.Telefonszámomat megtalálod az adataimnál!
-
csabi94
őstag
Skacok! Ezt érdemes lehet megnézni? V6, benzin.
Dízelből 2000 környékén még nem volt 6-os váltó. Ez megbízható, jó konstrukció?
A veszprémi Alfát (2,4 jtd, elvileg nagyon rendben van) olyan 700 környékén meg tudnám venni. Még ha gond lenne abból hogy dízel, valamit javítani kéne, vagy turbót cserélni, még akkor is a V6 ára alatt lennék, és bőven elég a 140 paci. A belső facelift mellett szerintem elmegyek, a fed. comp annyira nem fontos, a digit klíma sem, tempomat nélkül meg elvagyok. Olyan 5-6 évre tervezek ezzel az autóval, éves 10-15 ezer km-el talán nem is kéne semmit költeni rá.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz csabi94 #4744 üzenetére
A bal első sárvédőt alkoholos filccel
festettékmázolták?Ne az legyen a csábító, hogy bőr meg fa, keress valami puttóbb modellt, facebookos csoportokban szarér húgyér találsz bele olyan bőrt, amilyet szeretnél, kormány szintén. Van 400 körül egy 2.5 V6 illetve egy kicsit drágábban 950-ért egy, ha azt feltételezzük, hogy a 950-es 100%, akkor van durván fél milliód szervizre és csinosítgatásra, de mivel a 950e Ft-os sem 100%-os, ezért a szervizelésre fordítható összeg nagyobb is lehet, ugyan ezt csinálta rbalint is.
"Bad reklám is reklám too"
-
rbalint88
addikt
válasz csabi94 #4747 üzenetére
Tobb mint 2M, hogy egesz pontosak legyunk. Hozzateszem masfel evig egy nyusszenese nem volt, aztan novembertol surusodott a program, de hangsulyozom, hogy a cserelt alkatreszek egyreszt meg a gyariak voltak, masreszt 90%-ban kopo-fogyo cuccok.
13 ev es 300e km utan nalam a turbo es a kettostomegu is boven annak szamit a kuplung, gatlok, fekek, lengokarok meg foleg.
Ha 800-ad van kifeszitve, akkor egy jo 145-ot vegyel, ha mindenkepp alfazni akarsz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eredeti játékok OFF topik
- Fotók, videók mobillal
- Suzuki topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- E-book olvasók
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben