Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rbalint88

    addikt

    válasz máyköl #3726 üzenetére

    Jöttem árnyalni a képet :P
    Nekem 156 JTD 16V van, amit nagyon olcsón vettem, mert a drágább példányok nem győztek meg.
    Most lesz egy komolyabb köröm vele így 13 évesen, 302ezer km-es futással.
    Két hibája van: egyrészt hengerfejes - nem jellemző típushiba, másrészt valami a turbókörben elszállt, legjobb eséllyel a vákuumszelep, ami kb 30k.
    A többi, amit megcsináltatok: kuplung és kettőstömegű csere, gátlók cseréje, turbó felújítása - ez részben preventíve, részben már azért tuti nem 100%-os, aztán el ne csessze a felújított motort. Ebből látszik, hogy ezek kvázi kopóalkatrészek, nekem most szerencsétlenül jön ki, hogy minden egyben lesz és így azért egy messziről is jól látható összeg lesz, vetekszik az autó árával. Más kérdés, hogy most fogok túlszaladni vele az autó akkori piaci árán és ugye azokkal is előfordulhatna, hogy költeni kell rá - kell rá, összefutottam azokkal, akik a dupla annyiba kerülő überpatika gépet vették meg kb ugyanakkor, ők is kellett költsenek rá 100k körül...
    (rébuszok helyett: piaci átlag 1,2M volt tavaly, én 680k-ért vettem az autót, ez a csudafasza meg 1,5M volt)
    Nálam nehéz lábbal csak városban 9 liter a fogyasztás rövid utakon, de ez teljesen rendben van. Erdélybe menet-jövet 5,8-ra jött ki 40 fokban, határon órás állással, fullon járó klímával végig. Aszkéta stílusban biztos hozható vele a 6-7 literes átlag, de én élvezni akarom az autót, nem érdekel a fogyasztás.
    Futóműve kényes viszonylag, de TRW cuccokkal tartós, a kínai szar tényleg szétesik évente.
    Egyébként a kategóriaátlaghoz képest max +10-20% a fenntartási költsége és mozgáskultúrában ég és föld egy Golfhoz képest.
    A helyedben néznék 156-ot is, valamiért olcsóbb belőle az azonos paraméterű autó, mint 147-ből.
    Motorból JTD, különösen az 1.9 8V bulletproof, a 16V és M-Jet sem bajos, utóbbinak max a szívósora lehet gázos, de arra is van megoldás. DPF-re ott a hosszúfúró ;] 2.4 JTD 10V 150 lovas is nagyon jó és persze az isteni 2.5 V6, de utóbbi kettő csak 156 bódéban van. 147-156-GT fenntartásra egy kutya.
    Nem beszélnélek le az alfázásról, sőt, bátorítalak rá! Így nyolc saját tulajdonú autó után azt mondhatom, hogy egyikkel sincs igazán kevesebb gond, mint a másikkal, ha nem valami totálszar konstrukciót veszel.ű

    sagesz: szép a masina nagyon! pilácsokra vigyázz, kedvezménnyel is 230 darabja :DDD enyém is xenonos átmeneti :K

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák