- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- MIUI / HyperOS topik
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Google Pixel 6/7/8 topik
Hirdetés
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Menthirist #3029 üzenetére
kész, feladom... ha isten ellenem van, mit tegyek???
kaptam az 5-öst (azt tudtam), 15, 27, 30 (ez még lapon sem volt meg)
egy darab gázos vagy folyadékos feladat sem volt benne...
[Szerkesztve]Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
-
veterán
válasz atm*RefeeZ #3038 üzenetére
hol vetted fel ezt az új stílust, amit az utóbbi időkben tapasztalhatunk nálad? néha már nehéz megérteni, mit is akarsz mondani...
amúgy te műveid?Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz atm*RefeeZ #3040 üzenetére
csak egy kicsit mérsékeld kérlek
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
no mivel ma meglett az Adatstruktúrák és algoritmusok aláíráspótlóm, így kicsi pihiidőt adtam magamnak a következő vizsga előtt, és ügyködtem egy kicsit a low poly karimon.
[link]
[link]
koncept nincs, igazán még ötlet sem, hogy hogy nézzen ki, menet közben fogalmazódnak meg a formák, de mindig más... szóval felfogható kis doodle-nek is, próbálok így conceptelni magamnak ... Célomban áll ha kész van, betenni ZBrush-ba, csinálni róla nagyobb részletességű modellt, az alapján meg normal mappingot gyakorolni, meg úgy kicsit gyakorolni az organikus modellezést, mert szégyen, milyen mélyen vagyok belőle...
a modell eddig ~700 poly, a fej ebből 400 körül, irányszám kb 6-8000 poly, ebből fej kb 1-1500 max... olyan 1,5 óra munka van benne...
sok hiba van még rajta, de ha szóltok, jobban észreveszemStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
én is észrevettem, hogy hiába a fotóreferencia, amit a legelején használgattam, mégis rajzfilmes lett a végére, pedig nem állt szándékomban... akkor orrot kicsit össze, meg arcot kicsit össze
amúgy nem vizsga volt, csak most szereztem meg az engedélyt, hogy vizsgázhassak... már 2-3 hete kellene ilyenemnek lennie, de csak most sikerült... Egyenlőre ritka pocsék ez a félév, semmi sem sikerült... Talán mostantól...Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz lantlant #3047 üzenetére
én sem értek (bocs a felesleges hozzászólásért, de már 4 napja OS-t tanulok, holnap reggel 8-tól írok, és még egy nagyon hosszú 2 nap van előttem... de majd utána alkotok megint, mert 1-2 nap pihi jön )
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
meglett az OS-em 3-assal!!! mégsem rúgnak ki
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
Ma kaptam fórumon egy gyöngyszemet
'' Hali! Még új vagyok de valaki el tudná mondani
1.Hogy kell használni a 3d max-ot?
2.Hogy kell banner-t szerkeszteni és milyen progival?''
lolStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
hát amennyire eddig láttam, le szokták modellezni, ha formálhatónak kell maradnia... szerintem low poly-ban ki lehet hozni egy szemet egy 6-8 szög keresztmetszetű, 8-10 szegmenses (1-1 a két hosszú oldal, a 180 fokos ív meg 3 vagy 4 szakaszból), tehát összesen olyan 60-90 polyból, 10 láncszemnél az olyan 6-700... a töredezettséget meg orvosolod soften-hardennel (MAX-ban tán smoothing groups)... mire kell? képre? animációra? (gondolom utóbbi, ha formálhatónak kell lennie)
ma nekikezdek egy kicsit matte paintinget tanulni, meg alkotgatni, meglesem milyenStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
válasz YODA mester #3062 üzenetére
hát órákig azért nem kötött le, de párszor körbeforgattam
szép munkaStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz atm*RefeeZ #3065 üzenetére
''mester te már megint a saját seggedet nyalod'' ez mekkora (és bocs, de igaz )
a modell jó, de az animációban egyetértek nyúltáppalStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Chandler #3070 üzenetére
Hát ha párszor beleütközöl ezekbe a hierarchy és affect pivot dolgokba, és mindig ugyanazt csinálod, ráadásul kiegészíted kicsit angol nyelvtudásoddal (affect = befolyásolni), akkor körvonalazódhat, hogy mit csinálsz... azt meg látni fogod, hogy mi mire jó (miért kellett a pivot pontot állítani, meg úgy eleve mi is ez)... Szóval nem kell megilyedni, amikor én pl a Maya-t kezdtem tanulni, még segítségem sem nagyon volt, mégis rájövögettem a dolgokra... a tutorok hasznosak, talán a videótutorok méginkább, mégis a legtöbbet úgy lehet tanulni, hogy csinálja az ember... Megcsinál egy tutort, még egyet, még egyet, majd próbál magától csinálni egyet... és így tovább... Szóval a tutorok után honnan lehet tanulni? Egyrészt továbbra is tutorokból (kétlem, hogy hamar végeznél az összessel ), másrészt pedig abból, hogy csinálod, és rájössz dolgokra (illetve nézed más emberek modelljét, hogy hol hogy oldották meg)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
holnap reggel hazaköltözök, szóval lehet kicsit ritkábban leszek online... igyekszek egy hónap szélessávot intézni majd magamnak, a többi időben marad a modem... no legyetek addig is jók (jó persze ez annyit jelent, hogy naponta olyan 2-3x fogom csak csekkolni a fórumokat, illetve a leveleimet, és ritkábban leszek msn-en is)
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
szép kis társalgás, nehogy azt gondoljátok, hogy nem követtem nyomon, csak épp nem tudtam hozzászólni... Mindenesetre Nyúltáp lementettem, hátha nekem is szükségem lesz rá egyszer
Kicsit mókáztam, megnéztem, hogy hogy alakítsam a topológiát, hogy majd jól deformálódjanak a cuccok, szóval rádobtam egy 40 másodperces rig-et a modellem kezére, és beanimáltam (újabb 1 perc )... mókás vége lett:
[link]
Kicsit olyan érzésem volt, mint a Weta-soknak, amikor a renderfarm többtíz órája renderelt egy jelenetet, amikor visszanézték, látszott, hogy Gollam szeme kibukkant a fejéből, és a haja is égnekállt Szóval a gépben lakozó ördög
Jah, amúgy a kezdő modellereknek üzenem (márha vannak itt olyanok ), hogy az sg.hu-n próbálunk nekik indítani egy contest-et, akit érdekelne, az szóljon már hozzá, hogy indulna, felmérve az érdeklődési kört... cím:
[link]Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
lol... elhatároztam, hogy nyáron kicsit elmélyedek a MEL-ben is... Régebben csináltam már pár scriptet,
de ezek főleg másolással és összevágással készültek. Most megírtam első olyan ötletemet, ami nem ilyen
volt! Csináltam egy kockát, aminek a színe a jelenetben való pozíciójától függött (X kitérésre pirosodott, Y-ra kékült, Z-re zöldült . Persze több tengelyen való elmozdulás során keverődött a szín Jó, tudom, hogy ez olyan 2 perces munka, de akkor is tök poénStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
egyedül vagy vele ... lehet, hogy valami telepítési hibád volt...
no postolok már valami képet is, hogy mivel szórakozok mostanában... az utóbbi 2-3 éjjel termése (max 4-5 óra munka összesen)
[link]
Ez eddig csak a blokkolt modell, még semmi részletet nem tettem rá...
A kézfejet holnap átdolgozom, nagyon nem vagyok vele elégedett, bár beriggeltem, és ahogy néztem, a topológia jó lenne, csak majd dobok rá kicsit több részletet... A sisak egyenlőre okés, az arc is megfelel egyenlőre, páncél még tervezés alatt, a gatya topológiája sem rossz, csak nem illik a páncélhoz, ergo holnap azt is áttervezem... Sajna még magam sem tudom pontosan, mit szeretnék... Eddig olyan 2500-3000 poly körül van, a végleges low polyt olyan 6-8k-ra tervezem... erre jönne majd rá a displacement, diffuse, spec map, riggelném, és kipróbálnám majd a motorunkban... de előtte még soksok meló lesz a modellel.Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
ja, mentségemre szóljon, első teljes low poly kari próbálkozásom
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
a dolog pikantériája az, hogy referenciaként nem képeket használok most, hanem a zbrush 3 average man modelljét importáltam át maya-ba, és akörül készítem a modellt... szóval ha ez x lábú, akkor a referencia is az
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Nyúltáp: neked van igazad, be kell rúgni Csak sajna itthon vagyok, így viselkednem kell
hogy mennyire nem tudom, milyen modellt csináljak, ami low poly is, lehet rajta majd zbrusholni is, nem kell hozzá nagy fantázia, illetve van hozzá kép, organikus is, stb, szóval mi sem bizonyítja jobban, hogy nekikezdtem egy lovagnak Bár a mostani modell páncélja is kicsit hasonlított ahhoz, de ez az lesz, ha lesz nem is küldök képet, csak ha már tényleg haladtam valamerre, és legalább 3-4 napig képes vagyok egy modellen dolgozni Lassan úgyis kimerítem a lehetőségeket, mert már majd' minden témában van elkezdett modellem (bmw Z4, angyal highpoly, low poly sci-fi karakter, low poly fantasy karakter, textúrázás (az kerek szószék), helikopter, repülő...stb ) csak valamivel már végezni is kelleneStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Hajrá... Nem hűség-hűtlenség kérdése, gyakran célszerű több progit is ismerni, annál is inkább, hogy ha egyet már ismersz, akkor egész gyorsan meg lehet tanulni a többit is... Mondjuk nekem egyenlőre még a Maya a csúcs, de hozzá kellene tanulnom egy kis XSI-t, esetleg később Max-ot... Azt mondják, az XSI is nagyon állat progi, modellezésben a Modo-t dícsérik nagyon, karakteranimációra tudtommal a Maya a legjobb, de modellezésben talán kicsit gyengébb a többinél (bár ez számomra is kérdés, eddig sosem volt olyan gondom, amit ne tudtam volna eszköz hiányában megcsinálni...) Van egy-két hátránya a Mayanak modellezés terén, de vannak rá megoldások, csak kicsit körülményesebbek... (itt főleg a pivot irányából, meg combine-ok során való változásairól beszélek). Amúgy tudtommal a nagy cégek főleg azért használnak Maya-t, ahol azt használnak, mert mindenben egész erős, semmiben nincs nagyon lemaradva, de vannak erősségei a többiekhez képest, és ami a legfontosabb: a MEL scriptnyelve nagyon durva... Persze a MAX-é is az (bár nem ismerem), de mindenhonnan azt hallottam, hogy a MEL erősebb, illetve könnyebb programozni (és való igaz, egész könnyű, és hihetetlen dolgokat meg lehet írni, köszönhetően annak, hogy minden node alapú, és minden maya-s tevékenység amúgyis egy MEL parancsot indít)
Erre példát idézek, ha bejön majd a másik fórum is...Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
-
veterán
woops = oops = hoppá... Azért írtam be, mert a nagy hozzászólásomat a gány netem miatt 3x küldtem el, és a két feleslegesből kitöröltem a szöveget, és ezt írtam helyére
Nem vagyok amúgy PLE párti... A MAX triálja korrekt, a PLE szerintem kicsit túl gagyi, és túl sok benne a szigorítás... (bár nem tudom, hogy csináltál PLE-ben hajat, tudtommal nincs benne, max Paint Effects-szel) Nem is húztam vele az időt, szinte egyből 5-ös Unlimited Maya-val kezdtem (azaz hivatalosan egy fél év MAX-al kezdtem, csak áttértem Maya-ra olyan 2,5-3 évvel ezelőtt ). Azóta 5-6-6.5, 7, 8-tel toltam, és most 8.5-össel, Photoshop CS3-mal, és ZBrush 3-mal... Jelenlegi dolgaimhoz nem kell más... A ZB3 korrekt, hihetetlen dolgokat lehet vele alkotni, csak sajna kicsit kapkodtak a kihozatalával, és nincs benne multidisplacement meg hasonlók. Kicsit bugos a normal map és a displacement számolása is,tán a HD geometry-t sem tudja kiexportálni map-ba, de hamarosan jön a javítócsomag... Szerintem amire most kelleni fog (kis sima displanement festésre), arra elég lesz, és tán nem is lesz bugos (bár igazán nem tudom, még nem csináltam ilyet, teszt és tanulás jelleggel fog zajlani)
Amúgy program megismerés tekintetében szerintem édesmindegy, hogy az ember mivel kezdi, talán a MAX kicsit egyszerűbb felépítésű, elég elrettentő tud lenni elsőre a Maya node alapú felépítése... De ha az ember megtanulja, mit hol talál, akkor bizony piszok gyors tud lenni a vele való munka... (mondom én, aki most a lovag mellvértjén 2 órát szöszölt, pedig csak 450-500 poly , és még nem is vagyok vele 100%-ban elégedett )
No lassan fexem, holnap, azaz ma fel kellene utaznom Miskolcra, haverokkal be kellene ülni a Die Hard 4-re vagy a Transformers-re... De oda is 1300 a buszjegy oda-vissza, + a mozijegy + enni is kellene valamit...Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Jaja, az XSI mindenképp elkezdett nagyon feljönni, egyszerű használni, és tényleg nagyon pro. A gigapoly vagy mi technológiával tényleg akár milla polys objektet is lehet reálisan módosítani (vertex tologatás, scale...stb). Fel akartam egyet tenni, de valahogy nem sikerült a törése (érdekes, a MAX, Maya, PS, Bodypaint, ZB3 törése nem volt gond, de az XSI-ét csak azért sem tudtam beüzemelni...) Azt, hogy sok progit használnának modellezési-textúrázási fokozatban... Hát ha sok az, ha valaki egy progit használ a low polyra, egyet a high polyra, harmadikat a textúra készítésése... Itt elsősorban mondjuk Maya + ZBrush + Photoshop/Bodypaint-re gondoltam... Azt, hogy mennyi képernyőn található polyt tud szépen meghajtani a maya, passzolom, az én gépemmel olyan 1-1,5 milla volt a határ, amit még épeszűen lehetett forgatni (értsd olyan 1 FPS), Ezzel szemben a ZBrush-ban 8 milla! Mondjuk 1000 másolatnál instance objekteket használnak, tehát van a modell, azt mondják, hogy minden ilyen objekt (primitív, locator) legyen egy ilyen modell, aztán forgatod, mozgatod...stb, render során meg behelyettesíti a modellt... Így lehet spórolni... no meg a LOD-on (level of display).
Szóval szerintem a lényeg, hogy az ember tisztában legyen mondjuk a modellezés elméletével (topológia, normálvektorok, zártság, stb...), onnantól már mindegy a progi, megtalálja a neki kellő eszközt. A MAX-ot amikor próbáltam, csak azért nem sikerült normálisan használnom, mert a kamerakezelését nem értettem (illetve nem találtam )... Valahogy Maya után minden más kamerakezelés olyan suta... (beleértve a ZBrush 3-at is, a kettőt egyenesen nem tudtam irányítani... de a mudbox-ban nagyon jól tették, hogy ki lehet választani, hogy Maya, MAX vagy XSI irnyítást szeretnél...)Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Nyúltáp: No igen, így már értem, mire gondoltál... bár ennyi progi közt örülök, hogy csak a zeno-ról nem hallottam... Az meg hogy hány objektből álló cuccot mennyire bír, nincs ötletem, kipróbálom
nos mellékelek képet is:
[link]
[link]
Érdekes, kifagyni nem fagyott ki, betonstabil volt 18 000 darab 24 polys ''gömb'' mellett, de hiába volt csak vagy fél milla poly, mégis akadt mint a veszedelem... Igazából kijelölni volt főleg lassú, egy lasszózás, amivel minden objektet összefogtam, olyan 10-15 másodpercig tuti eltartott... Mondjuk érdekes volt látni, hogy a gömb neve is már pSphere18000 volt
Ref: mert ugye neked is dolgozni kellene valamin, mutatni képeket, vagy csak úgy beszélni valamiről... Egy ember nem teremt életet, de mint látod, valakinek volt valami beszélnivalója, máris összejött pár hsz...Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
ja és állok neki megint a lovagnak (csak azért írom ezt a hozzászólást, hogy a 30-as listázás következő oldalára kerüljön, így gyorsabban meg tudom találni majd, modemes nettel fontos .... no mindegy, ha nem értettétek volna, lényeg, hogy én értem, másrészt meg tök fölösleges számotokra
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
No, hogy ne csak beszéljek arról, hogy postoljatok munkákat, ezért így teszek én is (bár nyúltáp már lehet nem látja, ezúton is boldog VOLT-ot )
[link]
A modell eddig 928 poly, mellvértestől, vállpáncélostól, csattostól mindenestől. cél ismét 6-8k poly maximum... Monduk itt a fejre el fog menni sok gyanítom...
[link]
Itt egy röpke render róla, a közelebbi a low poly verzió, a távolabbi a subD verzió, kb így nézne ki, ha most beimportálnám ZBrush-ba...
Az emberkét nem én csináltam, de az a baj ezzel a lovaggal, hogy ahogy elképzelem, egy teljes low poly arcot kell majd csinálnom hozzá (a sisakját a kezében akarom majd, hogy tartsa, a másikban meg a kardját... vagy valami hasonló). Az előző mariner-es próbálkozásban az volt a jó, hogy legalább csak az arc felét kellett modellezni, a szeme a sisaktól úgysem látszott volna... De most tökre élvezem ezt a lovagot, és legalább már tudom, hogy mit fogok rajta csinálni, és hogy mihez használok majd ZBrusht... (meg van referenciaképem, továbbá szinte concept artom is (MAGUS Első törvénykönyv, 39. oldal, Lovag , bár a 61. oldal Ranagol Paplovagja is majd rajta lesz egy kicsit )
[Szerkesztve]Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
válasz Bernardo20 #3124 üzenetére
Hát én sem vagyok sajna járatos a témában, plussz időm sincs rá, de hogy mennyire sok lóvé van a témában: Haverom most próbaidős egy vezető magyar játékfejlesztő cégnél, próbaidejére 300 000 Ft-ot kap havonta, ha véglegesítik, akkor 500-at fog... Ezért grafikus (illetve mellette programozó, de azért nem csak programozó, mert azért 500-as próbaidőt illetve 800-as szerződéses fizetést kellene a cégnek adnia... ) Szóval fel akarom magamat én is szívni, aztán hátha...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Közben kiderült, hogy ha szétszedem a fényképezőgépet, leszedem a burkolatát, és csak a panel van a kezemben, akkor normálisan tud képet csinálni :S
[link]Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
Hát üdvözlünk, és reméljük aktív tagja leszel társaságunknak
-A képet várjuk
-Egyetem nekem is van/lesz, de augusztusban lesz csak vizsgám legközelebb, szóval most tudok foglalkozni a témával aug. közepéig tutira...
-Nekem már lassan sugar rush-om van a sok teától, amit mostanában iszok, szóval most megyek és csinálok egy kávét magamnak
-Bóklászok még egy kicsit Maya Normal Mapping témában, aztán lassan folytatom a lovag modellemet...
-nekem is kell vécére menniStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Biztos emlékszem rád, online emberekre csak hosszas beszélgetések után emlékszem...
Nekem csak két vizsgám maradt augusztusra, és sajna csak egy sikerült eddig... Szóval a top amit most elérhetek 12 kredit
Csapnivalóan megy eddig az egyetem tán 19, 14, 17, és most max 12 kredit... (legalábbis ha jól emlékszem, de az tuti, hogy nem voltam soha 20 kredit felett)
Köv félévben biztos az anál 2, meg a fizika, ezekből státuszos leszek... Mondhatnám, hogy neki kell állni jobban tanulni, de az az igazság, hogy most sem tanulok keveset ezekre a cuccokra, csak pechesnek tartom magam (pl fizikából most 30 feladatból tudtam pöccre 22-24-et, és naná, hogy a maradékból kaptam a 4 feladatból 3-at... Ráadásul mivel egyidőben volt az Anál 2 alpót és a Fizika alpót, és a fizikát sokkal jobban vágtam, így beáldoztam az anál 2-met is emiatt... Digitális rendszerekből nem fértünk be a terembe előadások során, így esélytelen volt letenni... az OS-t hálistennek sikerült letennem, maradt a makroökonómia és az adatstruktúrák és algoritmusok augusztusra...)
No ma nem kaptok képet, mert amihez csak hozzákezdtem a lovagon, az csapnivalóan sikerült majd holnap tiszta fejjelStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Nem, az embermodell a ZBrush 3-ból lett átemelve, csak referenciaként használom, majd ahol kilátszik az ember, azt magam fogom modellezni
Amúgy suli tekintetében nekem sem jött be sajna sokminden ebben a félévben, de hála az égnek az OS igen (státuszos voltam belőle, harmadszorra vettem fel). Az elsőnek anno az én hibám miatt nem lett meg, második felvételre olyan IPC-s feladatot kaptam, hogy a végzős microsoft programozó haverom is csak annyit mondott, hogy bukta... Most tepertem, tanultam, mindig mindent elsőre kértem, nem vártam, hogy mondják... Utolsó 3-4 nap meg úgy tanultam, hogy napi 14-16 órát, minden nap becsúszott egy zacsi szőlőcukor, pedig rühellem, 5-6 energiaital, kávé... És így lett hármas (hála az égnek mivel jó beugrót írtam (48-ból 33-at ) így nem Vadászt kaptam, hanem Répásit... Bár Répának is megvan a maga hátránya, olyanokat kérdezett, hogy csak néztem... És persze milyen tételt húztam: ''61: I-Bög-ök a Unix rendszerekben, felépítés, létrehozás, terminálás, változás''... Szép kis tétel, de mákomra azt átnéztem még hajnalban Amikor Répa azt mondta, hogy sajnálja, hogy nem írtam meg jobbra a beugrót, azt hittem, meg akar buktatni, erre mondja, hogy sajna csak hármast tud adni rá, majd összeestem Első utam volt a Rocky, kértem egy felest, mert nem hittem elStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Hát igen, a zbrush ritka nagy istencsászár progi, ha valaki ért hozzá Nekem is van egy rakat tutorom hozzá, csak nagyrésze a 2-höz van, és van pár dolog asszem, ami nem egyezik a háromnál... de már van a háromhoz is tutor, tán azt is leszedtem, de még kicsit odébb van, míg a kis zb tudásomat valódi modellen és ''élesben'' is kipróbálhatom...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Hát trackball helyett nekem inkább egy digitalizáló tábla kellene Mondjuk egy Wacom Cintiq 21UX Sajna 800e Ft, de istenem... 21''-os TFT monitor és rajztábla egyben
Ha minden jól megy, akkor október elejére tényleg beszerzek már egy wacom táblát (wacom volito 2-t tervezek, igaz, hogy csak A6, de láttam már másokat ilyennel dolgozni, és azt mondták, nem igazán érezni, hogy kicsi lenne, teljesen jól el lehet lenni vele... más gyártótól (genius, Thrust) meg nem akarok venni, mert hallottam róla hideget-meleget (a thrust A4-ese pl annyiba kerül, mint a legkisebb wacom De wacomból az A5 már 30-40k körül kezdődik, az A4 meg 120-140k körül... Szóval csak A6-ra tellik )
A profik amúgy táblát használnak (+bill)... Ezen a cintiq-en is van még vagy 6-8 gomb, meg scrollpad... Szóval trackballt még csak ipari környezetben láttam (CAD-eknél)
VRay: passz, Maya-hoz elég szar a VRay tudtommal, így sosem próbáltamStar Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Hát jah, elsőre nem rossz...
Amúgy úgy tudom, a MAX maximum 2-2,5 milla polys cuccokat szeret (normálisan) importálni... Szóval ha a modell több ennél, célszerű lebontani ekkora darabokra (a maya gond nélkül, gyorsan importált nekem 3 millás objektet is, csak elfogyott a végére a ramom A ZBrush 3 nálam az 1G rammal olyan 3 milla polyig gond nélkül megy, utána már csomagolgatja a ramot... persze lehet, hogy 5 milla még elférne csomagolás nélkül, mert csak egész testet divide-oltam, és a 4x-ezések miatt 200k->800k->3,2 milla, de a következő lépés már 12 milla lett volna, ahol már csomagolt ezerrel Szóval lehet, hogy azért elfér 5-6 milla teljes mesh(tehát nem HD módban, mert úgy talán több is) a memóban (ami nagyon brutális, belegondolva hogy aktívan lehet ezen dolgozni, miközben a MAX vagy a Maya már rég meghalna az ennyin való munkától... És mindezt szoftveresen, nem a 3D kari számolja!!!!Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
Életem második világvége-hangulatán estem túl... Olyan vihar volt itt, hogy másodpercenként (!!!!!) villámlott... Ilyet régebben nem láttam, hasonlót viszont már kétszer is mostanság... Nem lesz ez így jó... Egy villám közel csapódott be, hatalmas (HATALMAS) csattanással, a környéken minden riasztós autónak bekapcsolt a riasztója... Épp kinéztem, mikor belecsapott az előttünk lévő panellakásba, hatalmas szikraesőt hányva, és olyan hangosan, hogy összecsuklott a lábam :S Soha nem ijedtem még meg ennyire életemben...
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
Szép... Van akinek bejött az élet... Bár azért ennyi bulival lassan óvatosan bánni, a szervezet nem bírja minden határon túl (bizonyítottan, szobatársam egyszer 1,5 héten át mindennap berúgott de kegyetlenül, utána egy hónapig nyögte a hatását...) Én nyáron nem megyek ki egyik ilyen fesztiválra sem, mert sehol sem lesz egy napon olyan, ami számomra megérné... A szigeten is lesz 1-2 olyan együttes, ami király, de más-más napokon, egyre meg nem fogok annyit fizetni (oda-vissza út + belépő + kis söröcske borocska ) Egyszer voltam a szigeten is, amikor egy napon volt Gathering, utána Nightwish, utána Hammerfall kemény kis nap volt, sajna akkor még testvéri felügyelet mellett.. Mostmár mehetnék bárhova korlátlanul, erre nincs sehol semmi jó... Meg amúgyis a tankcsapda/kispál kombótól már falra tudnék mászni, már meg annyira úgy sincs... Még miskolcon a MEN-re sem mentem, pedig az ott volt pár méterre a kolitól Úgy volt, hogy Quimby-re lemegyünk, azt csipázom eléggé, de lekéstük, mert szakdogát nyomtattam haverom barátnőjének... A többi koncertet meg úgyis felhallottuk tisztán
Nekem nyáron majd csak bográcsozás lesz haverokkal az egyetemen, délelőttől estig (hajnalig ) És olyan ''koncert'' lesz, amit én is nagyon szeretek Csak még nem tudom, melyik hétvégén...
No dolgozgattam a lovagomon megint egy kicsit, jelenleg főként a kézfején... holnap még lesz vele meló, kicsit könnyíteni kellene rajta, mert 350 poly, nomeg formázni, mert még nem az igazi, de majd kifolyik a szemem, szóval most nem Bár szerintem azért nem lett rossz
[link]
[link]
eddig már 2500 polynál járok... el kell kezdeni spórolni, a fejre olyan 1500-2000 körül szánok, akkor marad 4-5000 a testre... Mondjuk majd még törlök éleket, ha kell...Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
lol... mindig tanul az ember... én most éppen két halálosan fontos, legalábbis hasznos tool-t, illetve opciót találtam, amit eddig nem használtam Az egyik a move tool optionsában, be lehet állítani, hogy mondjuk egy vertexet a normálisainak irányában mozgassam, tehát pl fogok egy gömböt, split poly tool-lal rajzolok rá még éleket, akkor a vertexeket el lehet mozgatni csak amentén az él mentén, amin rajta van, így a gömb mint olyan nem változik, nem töri meg a formáját, csak máshova kerül a vertex... A másik a Transform Component, amivel végre tudok úgy scale-elni, hogy irányként a face normálisát használom, tehát egy gömbön lévő face-t kisebbre venni,d e úgy, hogy marad a síkjában... Lol... Hogy én ezeket eddig nem láttam
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
No ma is haladtam egy keveset:
[link]
[link]
Kb beblokkoltam a lábat, holnap első lesz alakítani a csizmáján, hogy csizmásabb legyen, mostmár tényleg kijavítom a kezét azon az 1-2 helyen, ahol még szerintem mindenképp kell, kitalálom, hogy a lábszárvédő fölött hogy legyen a páncél, illetve hogy milyen páncél legyen ott... Aztán ha ezekkel készleszek, lehet elkezdem kicsit részletezni is... Vagy elkezdem a fejét...Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
az a szoknya, mint ahogy a kéz és lábrészen is több helyen, láncing/nadrág/szoknya leszm mint ahogy gyakran volt anno... Nem full fémszörnyet akarok csinálni, a kézen-lábon csak felcsatolható páncéldarabok lesznek, a maradék helyen, illetve a páncéldarabok alatt pedig láncszövet. Ráadásul lehet, hogy ezeket a részeket majd ki kell valamennyire modelleznem, lehet hogy jól mutatna a normal map-on Bár az is lehet, hogy a textúra mérete egyáltalán nem lesz elég arra, hogy jól mutasson rajta (1k vagy 2k-s textúrát tervezek a testre, 512-eset vagy 1k-sat pedig a fejre). Mindegy, elsőnek majd úgyis be kell mappolni a kész low poly modellt, és majd utána ráér kipróbálni, hogy hogy mutatna a normal mappolt láncingdarab, elég részletes-e. Amúgy úgy tervezem, hogy sok minta is lesz rajta, pl a mellvérten, vállrészen, sípcsont és alkarvédőn... Ezeket majd ZBrush-sal raknám rá, a kis kitüremkedések pont alkalmasak lennének egy szép normal map-ra
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
-
veterán
no villámgyorsan dobtam némi textúrát a modellre, csak hogy lehessen látni (nektek és nekem), hogy hol milyen anyag lesz... A combra még ki akarok találni valamit, mert az ott nagyon natúr, az alkaron szerintem a láncing alatt fehér textilfelső lesz, meg talán egy bőrkesztyű a kezén. Persze nem ilyen anyagok lesznek rajta (kivéve a láncing anyag, az egész jó textúrának néz ki), nem akarom majd rozsdásra, de ilyen textúrát találtam hirtelen
[link]
[link]Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
veterán
mivel elég sok poly kezd lenni a modellem (elértem a 6000-ret, ha a fejre 2200 polyt számolok), így elkezdtem kitörölgetni és összeépíteni azokat az elemeket, amik eltakarják úgyis egymást (pl a fel és alkar ki volt modellezve, pedig az alkar jórészét takarja az alkarvédő... ) Persze ez az összeépítés sem egyszerű, eddig csak a már említett válltól csuklóig terjedő részt építettem össze, de mivel az alkarvédő védi a könyököt is, és a könyökrészt eleve nem egyszerű megcsinálni, így pláne nehéz volt... szenvedtem vele vagy egy órát, mire sikerült, még így sem tökéletes, de majd a végén még szépítem... Az összeépítésnek köszönhetően egyre kevesebb a nyílt objekt, ami nem lehet a modellezés után. most jön a láb... A combra valami fémeset akarok pakolni, szerintem lesz egy borítás körbe a lába körül, egész jól nézett ki, amikor rápakoltam... csattokat majd a végén pakolok még, ha engedi a polylimit, illetve ha látom, hova pakoljak...
Ejj de elegem lett Enyából 2 óra után
[link]Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
Új hozzászólás Aktív témák
- Microsoft Surface Pro 6 12.3" 2736 x 1824/i5 8350u/
- Legjobb ÁR!!!HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro)
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs