Sony: nem vonulunk ki a mobilpiacról

Többször is fel-felreppentek olyan hírek, hogy a Sony a VAIO termékvonal után az Xperia készülékeken is túl kíván adni, amit persze a japánok igyekeztek azonnal cáfolni. Hiroki Tokoki, a Sony Mobile Communications elnök-vezérigazgatója az Arabian Businessnek adott interjújában most határozottan kijelentette, hogy nem fog megszűnni a mobilos divízió, és eszük ágában sincs túladni azon. Totokit maga Kazuo Hirai, a Sony vezére nevezte ki novemberben pozíciójába abból a célból, hogy a japánok mobilos eladásainak csökkenő tendenciáját megfordítsa, és az elnök-vezérigazgató azóta is azon ügyködik, hogy még ebben az évben végbemenjen az átmenet egy újfajta szemlélet megvalósításához. A fent említett interjúból szemezgettünk.

Hiroki Totoki, a Sony Mobile elnök-vezérigazgatója
Hiroki Totoki, a Sony Mobile elnök-vezérigazgatója (forrás: Arabian Business) [+]

2016 végére szeretnénk a kiadásainkat 30%-kal, az alkalmazottaink számát pedig 20%-kal csökkenteni” – mondta Totoki, majd áttért a Sony Mobile eladásáról szóló pletykákra. „Azért kezdtek ilyesmiről találgatni, mert komoly veszteséggel zártuk a 2014-es évet, és nem sokkal korábban hagyta hátra a vállalat a VAIO termékvonalat. Az azonban a PC-s szegmenshez tartozott, a mobilpiac pedig egészen másmilyen. Az okostelefonok sokkal mélyebben hozzátartoznak az emberekhez, és több szálon kapcsolódnak más eszközökhöz – az egész mobilpiacot elképesztő változatosság jellemzi. Közeleg az IoT (Internet of Things) kora, és számos új termékkategóriában jelen kell lennünk, ha nem akarunk lemaradni ebben a kiemelkedően fontos üzletágban. Ezt figyelembe véve soha nem fogjuk eladni vagy feladni a jelenlegi mobilos divíziót."

Billentyűzettel és anélkül is megvásárolható a Sony Xperia Z4 Tablet
Az Xperia Z4 Tablet a Sony Mobile egyik új, izgalmas és sokrétű eszköze [+]

Totoki elmondta, hogy reagálniuk kell a feltörekvő kínai márkák kihívásaira. "Megpróbálunk új technológiai vívmányokat bevetni, hogy még inkább kitűnjenek termékeink a többi közül. Az eszközök minősége és tudása mindig is azok megalkotásának alappillére volt." Az elnök-vezérigazgató az okoskütyük rendületlenül előretörő trendjéről is beszélt. "Meglehetősen korán megjelentünk az okosóra piacon. Jól érezzük ennek a termékvonalnak a trendjeit, és nem csak okosórákban gondolkodunk: beleértjük a szegmensbe az egyéb viselhető eszközöket és más okostermékeket, hiszen az IoT korában újfajta eszközök kezdenek és fognak elterjedni. A jövőben ezek nem csak az okostelefonokkal, hanem egymással is fognak kommunikálni, így az ember és a gépek mellett a gépek közötti kommunikáció is megvalósulhat."

 Sony Smartwatch 3
A Smartwatch 3 az új mobilos termékkategória, a viselhető okoseszközök egyik csúcsa [+]

Visszatérve a mobilokra, Totoki elmondta, hogy szerinte mi a Sony erőssége a piacon. „A konkurencia valóban nagyon erős, hiszen egy okostelefon kijelzőből, akkumulátorból és elektronikus chipekből áll, ezeket pedig ma már nagyon sokan össze tudják rakni. Ám, még ha két termék meglehetősen hasonló is, a felhasználói élmény mindig különbözik. Az emberek nem a mobilok külseje, hanem a felhasználói élmény miatt vásárolnak ilyen eszközöket. A képalkotó szenzorok például, amelyeket sonys kollégáink fejlesztenek, olyan minőséget biztosítanak, amelyek hozzájárulnak ehhez az élményhez, és az ilyen tudás és technológia a kulcsa annak, hogy egy mobileszköz több legyen egy hagyományos értelemben vett okostelefonnál."

A Samsung Galaxy S6 edge hátlapi kamerája kitűnő képeket lő
A Sony technológiái nem csak a saját, hanem a rivális gyártók termékeiben is felbukkannak, így a BSI technológiájú IMX kameraszenzorok [+]

Totoki végül hozzátette, hogy a 2020-as tokiói olimpia kapcsán komoly fejlesztések folynak az 5G adatkommunikációs szabvány megvalósításán, illetve a mobileszközök üzemidejére is különös figyelmet fordítanak a cégnél. Elmondása szerint a Sony bízik benne, hogy a jövő kihívásaira és az információáramlás további globális térhódítására felkészültek, és izgatottan várják az elkövetkező éveket. „Rengeteg a piaci szereplő és a feltörekvő. A világ lapos lett, a verseny pedig kiélezett – de mi állunk elébe. Meg tudjuk változtatni a piacot akár egy új termékkel vagy technológiával. Ehhez szembesülnünk kell a megnőtt piaci versennyel, és nem dőlhetünk hátra a múlt sikereit felidézve. A jövőbe kell tekinteni és izgalommal reagálni a kihívásaira.”

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények

  • Sony Xperia Z3+ - nem lépett szintet

    A Sony Xperia Z3 javarészt már csak egy finomhangolás volt, de úgy tűnik, hogy a japán gyártó még a ráncfelvarrást is tudja ráncfelvarrni, nemrég előálltak a Z3+-szal.

  • Sony Xperia Z4 Tablet - a maximalista

    A japánok ultravékony táblagépe minden földi jóval meg lett áldva az IP68-as védelemtől kezdve a QHD-s kijelzőn át Bluetooth billentyűzetig, az árazás viszont nagyon erős lett.

  • Sony Xperia Z3 - finomhangolás

    A generációváltás elmaradt, viszont apróbb de annál fontosabb korrekciók jelzik a Sony őszi csúcsragadozójának érkezését.

Hirdetés