Mostoha idők járnak a Sony mobilos üzletágában: 2018-hoz viszonyítva jelentősen, 100,5 milliárd jenre (272,2 milliárd forintra) csökkent a szekció összesített árbevétele a második naptári negyedévet figyelembe véve, és ennél is rosszabb adat, hogy a leszállított okostelefonok száma először bukott hét számjegy alá: április eleje és június vége között a gyártó mindössze 900 ezer darabot indított útnak. Ez úgy is katasztrofálisan alacsony szám, hogy a japán vállalat elébe ment a dolgoknak, és a fél világpiacról kilépett, ekképp csökkentve a potenciális veszteségeket.
A fenti szám azért sajnálatos, mert az Xperia 1 például igazán különleges és egyedi csúcskészülék 21:9 arányú, 4K felbontású mozis kijelzőjével, tehát szó nincs arról, hogy problémásak lennének a termékei. Viszont a két Xperia 10 árazása elszállt, és az is kijelenthető, hogy az elmúlt években rugalmatlanul reagált a japán óriás a változó piaci trendekre, a növekvő kínai konkurenciára és a csökkenő vásárlási kedvre. Így jelenleg amolyan presztízsvonalnak lehet nevezni Xperiáit, a jóval népszerűbb konzolos vonal és a többi Sony termék mellett. Ezek egyébként együttvéve elég jól szerepeltek a második negyedévben: 18%-kal nőtt az üzemi nyereség 2018 hasonló időszakához viszonyítva.