Hirdetés

Összeomlottak a Nokia eladásai

Nem segített a koronavírus az első negyedében, ám korábban elindult a zuhanórepülés.

Nem a csúcstelefon teszi a brandet, mégis fontos a felemelkedéshez, hogy legyen a toppon egy ízig-vérig kiforrott zászlóshajó, amit büszkén lehet mutogatni – nem mellesleg nagyobb utána a készülékenkénti haszon. Az áttörést a HMD Globalnak a Nokia 9 PureView jelentette volna, ám késés és vásárlói érdektelenség lett belőle, amikor 2019 második negyedévében végre piacra került, ez pedig szimbolikusan és a számok nyelvén is a lejtmenet kezdetét jelölte, látható a Counterpoint Research grafikonján.


(forrás: NokiaMob / Counterpoint Research)

Az eladások egy éve tetőztek 4,8 millió darabbal (Q2 2019), amit 3,8 (Q3), 2,8 (Q4), legutóbb pedig 1,7 milliós számadat követett (Q1 2020). Bár az utóbbi adatba már kétségtelenül beleszólt a koronavírus, a közel 50%-os éves visszaesés így is túlmutat a világhelyzeten, és a második negyedév még problémásabb lehet.


A csúcskészülékek sokat dobnak egy gyártó hírnevén, a Nokia 9 PureView azonban inkább rontott a HMD-s mobilok megítélésén [+]

Nehéz most mondani egy tuti, új Nokia okostelefont, ami odateszi magát ár/érték mutatóban, és a következő zászlóshajóról is csak pletykákat és félinformációkat hallani. Az első negyedév persze mindenkit megviselt (kivéve a felívelő karriert futó Realme-t), erről már az Omida felméréseit taglalva beszámoltunk, és a Counterpoint is hasonló számokra jutott.

Hirdetés

Előzmények

Hirdetés