Hirdetés
- MWC 2024: Mutatós és egyedi kameratelefont hozott a Tecno
- VoLTE/VoWiFi
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- iPhone topik
- Mobil flották
- Elképesztő erővel rúgta be a Dimensity 9400 az ajtót
- Szenved a Samsung 3 nm-en
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- 700 km felett a Model 3 hatótávja
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kinder
senior tag
Ez lenne kb az alap akksi méret szerintem.
Ezzel már nincs hatótáv para. ( Nyilván, akik napi 1.000 km-t mennek, azok ne figyeljenek ide )
Nekem is elektromos autóm van, már a második, és immár 4+ éve csak kilówattozok.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Nagyon kéne már a Leaf-nek egy rendes műszaki újragondolás, főleg itt az akkumulátor hűtésére gondolok. Ez a típus a világon legtöbbet eladott elektromos autó és a használatot érintő idegesítő dolgok mellett a hűtés hiánya az akkumulátor gyorsabb fáradását is magával hozza. Ha nem is most, de mondjuk (az előző generációkat is beleértve) a következő 5-10 évben tömegével fognak akkukat kiszerelni a bontók, azokkal meg valamit kezdeni kell. Egy hűtött megoldás az autó élettartamát is növeli.
Btw olyan ez az autó, mint egy Golf vagy Ceed, semmi extra, teljesen autó formája van, beolvad a forgalomba és csak teszi a dolgát, amíg valaki nem szemeli ki magának a típust megvételre, fel sem tűnik mennyi is rohangál már most belőle az utakon. A 350 km tényleges hatótáv pedig szerintem a legtöbb ember számára az a lélektani határ, ahonnan valamit már főautónak is használni lehet. Aki sokat megy pályán és nagyokat utazik, továbbra se vegyen elektromosat, de a nagy többség évi 15e km mellé bőven bevállalhatja, amúgy sem baj ha valaki csak alkalomszerűen pályázik nagyobb távokon, az nem akar egyetlen seggel letolni többet 350 km-nél, hanem megáll egy kávéra-szendvicsre.
Az elektromos forradalmat pedig nem Elon Hantaboy Musk hozza el valójában, hanem a Leaf vagy a Zoé, csak azok csendben teszik.
-
Ezekiell
veterán
válasz Stauffenberg #2 üzenetére
Az elektromos forradalmat pedig nem Elon Hantaboy Musk hozza el valójában, hanem a Leaf vagy a Zoé, csak azok csendben teszik.
Azért lehetne érvelni, hogy Musk forradalmasította az elektromos autózást a Teslaval, és miatta indult el egyátalán a növekedés útján ez a szegmens - miatta lett "divat" és "trendi". De sztem teljesen mindegy.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Stauffenberg
nagyúr
A Tesla még tényező sem volt a piacon, de még a köznyelvben sem, mikor a Leaf-eket már vitték. Elon Musk nagyon ügyesen kisajátította magának ezt a pozíciót, hogy ő a látnoki erejű zseni, aki meglátta az elektromosságban a potenciált és igazából mindenki őt követi.
Csak a dátumok nem stimmelnek valahogy. A Teslának még gyártósorai sem léteztek, sőt még a Model S piacra kerülésétől is 2 évre voltunk, mikor a Leaf-et már rendelni lehetett, sőt az első évben annyi példányt adtak el, amihez a Teslának 7 év kellett.
De persze köszönjük neki, hogy menővé, rocksztárszerű élménnyé tette az elektromos autózást. De elnézve mekkorát robbant a piacon anno a Toyota Prius (amiről mindenki azt gondolta nem veszi majd be az USA gyomra), nem vagyok benne biztos, hogy Tesla nélkül most vakon bolyonganánk a sötétben.
Btw nem vagyok Tesla-hater, tök jók, ha lenne annyi lóvém Model 3-at vennék, de az Elon Musk mítoszt nagyon károsnak tartom.
[ Szerkesztve ]
-
ilor14
tag
válasz Stauffenberg #4 üzenetére
Elon Musk-ot mindenki a piedesztrára emeli, pedig lényegében az elmúlt években nem csinált többet, mint egy nagyon-nagyon jó PR-os.
-
Stauffenberg
nagyúr
Szent szar, dehogy! Elon Musk a PR-os szakma rémálma, olyan zuhanórepüléseket tud bemutatni a Tesla részvényárfolyama néhány teljesen debil megnyilatkozása után, hogy válságstáb legyen a talpán, aki összegereblyézi utána a kutyapiszkot.
Elon Musk egy reality show hős, egy influencer, mindenki kedvenc hülyegyereke, aki jól tudja forgatni a kártyalapokat, tudja mibe kell pénzt fektetni, de attól még egy suttyó marad mindig is. Még jó elnök lehet belőle egyszer...
-
Kinder
senior tag
válasz Stauffenberg #4 üzenetére
Azt ugye tudod, hogy a Tesla Roadster 1 2008-ban megvehető volt?
Hol volt akkor a Leaf?
És igen, sufni cégként indult a Tesla, nem is lehetett gyártósora egyből.
A Model3-mal viszont nincs ellenvetés, eléggé elvertek mindenkit darabszámban.
Szóval kb 12 év alatt a sufniból eljutni oda, hogy legyen 2 full üzemelő, és 4 épülő gyárad ( és ezek nem kis, ezer négyzetméteres gagyik ) , legyen 1,5 millió legyártott autód ( Ami innentől évi majdnem 800 ezer lesz, és aztán évi 2 millió 2023-ban, asszem elmondható, hogy telitalálat lett.
Lehet mondani rájuk, hogy faszok, meg fujjtesla, meg fujjmusk, de az érdemeiket elvitatni atom hülyeség. -
Füleske
addikt
Kevered a Nikolát meg a Teslát.
A Nissan anno az első Leaf - fel tulajdonképp megalapozta a megfizethetőbb elektromos autót. Viszont mivel lényegileg nem fejlesztette ezért ma már 15 millióért nem versenyképes a jelenlegi 60-65 kWh kínálatban (Kona, Niro). Illetve az ajtón kopogtat a MEB platform az I.D sorozat és a Skoda Enyaq képében. Mire meg az Ariya eljut EU - ba ( 2 év) addigra tele lesz minden a Giga Berlin által termelt model Y - nal... -
Stauffenberg
nagyúr
Mennyi Roadstert is adtak el? Annak a modellnek is már csak utólag jött a népszerűség a Model S árnyékában,. Akkoriban egy csomó kis sufni cég csinált kis példányszámban elektromos autókat a Szilícium-völgyben (jellemzően meglévő benzines típusok átalakításával) és a Roadster sem lógott ki a sorból, maximum annyival, hogy ügyesebben csináltak médiazajt a többieknél.
Nem a Tesla érdemei voltak elvitatva részemről, tök jó mérnöki megoldásaik vannak, hanem az a marketingosztályon született blama, hogy ők az elektromos autózás forradalmának vezérei. De ez a startupokra amúgy is jellemző, hogy vircsaftot csapva próbálják nagyobbnak beállítani magukat, mint a tényleges. Eközben a Nissan-Renault lassan a legnagyobb Kínán kívüli elektromos autógyárrá nőtte ki magát, ők azok akik ténylegesen tömegeket ültetnek be elektromos autókba és a VAG csoport is jön fel. A Tesla mindig is startup marad, nincs is ezzel semmi baj az égvilágon, csak legyenek a helyükön kezelve.
-
BabMester
senior tag
válasz Stauffenberg #9 üzenetére
Na igen, a Mitsubishi az i-Miev-ből 2009 és 2012 között több mint 27ezret adott el, a Tesla a Roadsterből 2ezret és a Tesla az úttörő meg az elektromos autók atyja...
BTW nyugodtan elmehet bárki Pesten a nem hivatalos Tesla szervizhez megnézni, legalább 30 Tesla áll ott hétről hétre el nem ismert tervezési -ezért nem is garanciális- hiba miatt (computer), de persze ezt a híres YouTube-os promoterek meg Handrások meg sem említik..
[ Szerkesztve ]
-
Depression
veterán
"hanem a felépítésén is variált, aminek következtében a melegedés problémája a tulajdonosok beszámolói szerint már nem egy valós aggály", azaz minden tulajodonos cserélje le egy újabb modellre, akár egy telefont.. GG!
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
k-adi
nagyúr
válasz Stauffenberg #11 üzenetére
ezt jól eltanulták tőlük.
sajnos.
-
Füleske
addikt
válasz Depression #12 üzenetére
Ki az aki egy régebbi Leaf - et egy újabbra vált csak ezért ? Most hogy az Ariya - ban is már folyadékhűtést fognak alkalmazni, ráadásul a CHAdeMO szabványt is beszántják az EU - ban.
-
janeszgol
félisten
válasz Stauffenberg #6 üzenetére
Én sem vagyok jó véleménnyel róla.
-
senior tag
válasz Stauffenberg #11 üzenetére
Elhiszem, hogy Musk egy bohóc, PR-os stb, de engem érdekel. A Tesla 10 év alatt juttott el oda, ahova egy klasszik autógyár egy menő Mercedes, BMW, Audi, vagy VW
és a többi szuper márka nem. Voltak azóta csalószoftverek (Néhány milliárd euróba benne a VW-nek a dízel buli), lobbi, az autók kipufogórendszere egy kémiai labor, horribilis szervizköltségek mellett.
Mintha a 2013-as HTC, a One tök jó koncepciója és az ultrabéna marketing közt látnám a hasonlóságot, mikor egy tejfölös doboz, lassabb, de jól marketingelt 4 magos S3 volt a flagship.
Új Mercedes S osztály Level 4 önvezetés lehetőség, Legyen úgy!
VW ID3? Akad a fedélzeti rendszer, silány anyagok, nem is kevés pénzért, legyen jobb legközelebb!
Ahogy az Apple tudta már az elején, szoftver nélkül a hardvernek izomból kell dolgoznia.
Ki emlékszik még a nem is olyan kezdeti droidokra? Froyo, Ginger...Ma már nem lehet csak az olajlobbira fogni, hogy... a koncepciók a fiókban landolnak.
Egy szükséges rossz volt a Tesla és a modern kori e-autók nagypapája.
Trendivé tette az e-autót és versenyt generált.
Ahogy a kategória elit volt a VW Golf és mindenki azt akarta űberelni, kimondatlanul, most mindenhol a Tesla neve merül fel.
Európaiként szomorú, hogy megint egy amerikai cég lesz az origo.Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz LurkerSheik #17 üzenetére
Minden Tesla tulaj elismeri, hogy szar az összeszerelési minőség és teljesen nyílt titok, hogy a board computer simán kinyiffan és a gyártó elhajtja a pitába a vásárlókat, hogy nem hajlandó garanciában javítani. Én bármikor beleállok szívesen a mainstream gyártók gyepálásába, csak eközben nem látom mitől különb a Tesla.
Az meg, hogy hova jutott a Tesla a mainstream gyártókhoz képest, az egyelőre nem igazolja ezt a marketingosztályon megszületett, már most önmagát történelmi hősnek feltüntető szerepet, mert ez csak a saját kontextusában értelmezhető. Egy olyan tortaszelet felett megy a harc, ami a nagy egésznek mindig mindig csak ~1%-át teszi ki és még itt sem egyértelmű az, hogy legalább ezt a tortaszeletet megnyerte-e.
-
k-adi
nagyúr
válasz Stauffenberg #18 üzenetére
kit érdekel övé e a tortaszelet vagy nem? a lényeg hogy jó katalizátor a cég és ez nekünk csak jó
szar az összeszerelési minőség? igen
lepattogzik a festés? igen
rocsdásodik? igende nem a leaf miatt kezdtek el a többiek is, hanem valószínűsítem inkább a tesla miatt
amúgy nem meglepő hogy atom nyomatják a PR-t, abba usa mindig is elől járt
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Abszolút, én tök szívesen látom a rivalizálást a gyártók/cégcsoportok között, mert a belsőégésű motoroknál a Skyactive-X kivételével semmiféle innováció nincs már csak a sok marhaság, amiről már előre tudod, hogy ez 5-6 éves korában nagyon fog fájni mikor a szervizes elcsukló hangon felolvassa az árajánlatot.
Csak azt nagyon sokan nem veszik figyelembe, hogy a világ legértékesebb autópiaca ma már a kínai, ahol helyi márkákkal kell konkurálni. A kínai autóipar lényegében nem is létezett soha és most irdatlan összegek mennek abba, hogy az elektromos autókra épülő iparukat felhúzzák, olyan mennyiségű kínai gyártású elektromos autó cserél gazdát náluk, ami nyugati fejjel felfogni is nehéz, ezek pedig idővel rá fognak szabadulni az európai és amerikai piacokra, pont mint a telefonjaik.
A Tesla és a hagyományos nyugati/japán autógyárak valójában egy csónakban eveznek. Ezzel ők is teljesen tisztában vannak. Ezért nem szeretem azt a narratívát, hogy a piaci törésvonal a Tesla és a német/japán autógyárak között van. Sokkal inkább Kína és a világ többi része között.
-
senior tag
válasz Stauffenberg #21 üzenetére
Teslának ne felejtsük el a hatalmas adatbázisát amit az autók mozgásából gyűjtenek.
Az utolsó bekezdéseddel egyetértek, a Kínai autóipar is brutálisan fejlődik csak nekünk 'nyugatiaknak', bénák az elnevezések és a bizalom se pörög a maximumon, nehezen veszi be egy európai vagy amerikai gyomor., Ssangyong, Xiaomi, XPeng...
Viszont a jóval kevesebb hardverelem mellett egy klasszik autóhoz képest, ott van a szoftver amiben már nem olyan rosszak a kínaiak.A NiO szerintem egy baromi jó koncepció a cserélhető akkuval, kíváncsi vagyok hova fejlődik.
Plusz, Nionál a kivitelezést, minőségi(bb) belsőteret sikerült szépen odatenni.
Európa meg itt áll (egyelőre) letolt gatyával.Az Usa autóipar azért nem volt a legfényesebb az utóbbi években már, a német/japán és újonnan koreai vonal ment.
Ahogy az iOS/ android-al sem tudja már semmi felvenni a versenyt hátszél nélkül, ezért is szomorú, hogy nyíltan gyakorlatilag kivéreztetik a Huawei-t.
viszont most Itt is USA vs Kína pólus néz ki.
Bármi áron lobbiznak a saját hazájuk mellett, miközben az EU-ban meg a széthúzás nyernek sajnos teret.[ Szerkesztve ]
Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
tibor72
tag
Nagyon jó a cikk, csak "kicsit" megkésett. De hsz-k feledtetik (no offenes)
-
Stard72
tag
válasz LurkerSheik #22 üzenetére
a cserélhető akksi csak elsőre tűnik jó ötletnek, mert nyílván sokkal több akkura lenne szükség. Márpedig akkumulátor így sem lesz elég. Évi 80 millió személyautót gyártanak, ha ezekhez mindhez akku kelllene gyorsan összedőlne az akkumulátoros elektromos autó légvára. Ha nagyon gyorsan nem találnak ki valami újfajta akksitechnológiát, akkor ez a mostani irány már kuka is.
-
Stauffenberg
nagyúr
A cserélhető akkuval optimálisabban oszlana el az akkumulátor igény. Most az emberek napi 40-50-60 kilométerek miatt cipelnek magukkal 300-400 kilométerre elegendő energiát, ennek megfelelő méretű akkucsomaggal, ami ráadásul az egész jármű tömegét (nem utolsósorban árát) is nagyon megdobja, ez pedig többlet fogyasztást is jelent.
Ha az autóban lenne egy alap akkucsomag mondjuk 100-150 kilométerre, amivel a napi ingázás letudható, aránylag gyorsan feltölthető (nem foglal sokáig időt a töltőoszlopnál), de amint elindulsz nagyobb távokra, akkor csak beállsz a "kútra", bekerül a nagyobb akku, amivel kombinálva már 500+ km is megtehető, odaérve meg leadod a másik kúton, akkor sokkal gazdaságosabban is elosztható lenne a rendelkezésre álló legyártható mennyiség és nem is kéne 40-50 perceket állni.
De ez persze csak egy utópisztikus elmélet, ehhez valamilyen közös szabványt kellene kidolgozni, amiben nem érdekeltek a gyártók. A jelenlegi rendszerben viszont hülye lenne az, aki nem a minél nagyobb akkucsomagra megy, még akkor is ha ritkán kell neki egyszerre a vele elérhető hatótáv.
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
Elég irreális elvárás, hogy egy vadonat új akksitípust kifejlesszenek holnapra Idő kell hozzá, ez már csak ilyen. Az elektromos autózás bőőven gyerekcipőben jár a benzineshez képest, ugyanazt elvárni tőle most mint a benzinestől - az nagy tévedés.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Azért nem olyan nagyon gyorsan... Még Norvégiában is, ami évtizedekkel van mindenki más előtt elektromos autózásban, még ott is csak 2025-től adóztatják meg a benzines autókat. Máshol meg ilyen 10-20 évekről van szó a legliberálisabb körökben is.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
k-adi
nagyúr
válasz Stauffenberg #26 üzenetére
elsőre ez jól hangzik, de ehhez akkora logisztikai háttér kéne, meg közös szabvány, meg közös érdek hogy esélytelen.
a gond az alapakkuval még ott van az is, hogy aki a nagy aksiját otthon tudja tölteni este (20:00 - 06:00) az miért szenvedne a kis alapaksival és menne kútra nagy aksiért, ami nem is az övé csak bérbe kapja?
így csak még inkább széttöredezné az egészet ráadásul hatalmas feladat lenne a kútaknál ezt kialakítani, karbantartani és menedzselni[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Mondjuk az ár tényező miatt, egy elektromos autót leginkább az akkumulátor drágít meg, aminek elszenveded az amortizációját. Ha nem kell megvenned az egészet és csak akkor veszed bérbe a nagyobb csomagot, mikor tényleg szükséged van rá, akkor az egész buli sokkal olcsóbban kijöhet.
Az akkumulátor bérlés pedig már most is létező dolog és most is anyagi okai vannak, például Renault autókon van olyan, hogy nem kell megvenned a szalonban az akkut, kifizetve ezzel helyben a tetemes felárat, hanem ráérsz bérelni egy bizonyos havidíjért. Ezért van az, hogy nyugatról behozott Zoé-kon ellenőrizni kell, hogy az eladó tulajdonában van-e az akkumulátor, mert a gyártó le tudja távolról tiltani.
A logisztikáról meg annyit, hogy jelenleg a járműállomány 1%-át sem teszik ki az elektromos autók, mégis forgalmasabb időszakokban várni kell a töltőoszlopra. Ezt is ki kell építeni, ez is logisztikai kérdés. Az egésznek a működése felhasználói oldalról meg alig különbözne az autó megtankolásától, miközben lenne ~100km saját tartalékod a saját akkumulátoroddal. A szilárdtest akkumulátort már amúgy 20 éve ígérik az orákulumok (értsd: céges PR és marketing babák) és semmi garancia arra, hogy nem kell neki újabb 20 év még. Ezeket elvileg már gyorsan lehet tölteni, olcsóbb lesz gyártani és nagyobb lesz a fajlagos kapacitása. De addig mi lesz?
Mi van ha a jelenlegi 1%-ról hirtelen 10%-ra ugrik a járműállomány, de egyszerűen megoldhatatlan lesz az, hogy ezeket az autókat tölteni lehessen kígyózó sorok és tetemes várakozási idők nélkül? Szerintem az elektromosoké a jövő, de egy ilyen jövő villámgyorsan visszavetné ezt a piacot újabb évtizedekkel. Ami jelenleg zajlik, az egy szabadesés ejtőernyő nélkül, amiben influencerek (lásd: Handrás) mantrázzák, hogy vegyen mindenki elektromosat és ne aggódjon a töltőhálózat miatt, miközben ez jelenleg csak egy pávatánc, ha véletlenül több elektromos autó fogyna, mint ahogyan a hálózat épül, akkor kialakulnak azok a képek, mint az USA-ban, hogy hálaadás meg karácsony környékén akár 1-2-3 órát is várakoznod kell a töltőoszlopra. Otthon tölteni meg az tudja, akinek ehhez a feltételek adottak.
-
k-adi
nagyúr
válasz Stauffenberg #32 üzenetére
Töltőoszlop lesz több, csak idő kérdése. Vagy évek
Ez a kígyózó sor kép meg amint gyakori lesz, rögtön beég az emberek agyába és lejtmenetbe megy az e auto piac. Utána már késő lesz kapálódzni
+ Alapvető igazság már most is (1%nál) hogy az vegyen e-autot aki otthon tudja is tölteni. A töltőpontok nem arra vannak, hogy 0-ról 80-100ra feltöltsed a kocsid, csak mindenki ezt hiszi.
Én értem, hogy a panelosok így nem fognak tudni átállni és megint a gazdagoké ez is, meg a kertvárosiaké, de amíg nincs tényleg gyors-töltő pont, addig inkább a panel-es emeletről kilógatom a kábelt réteg szoruljon ki az e-autozásból, mintsem, hogy kilométeres sorok égjenek az emberek fejébe.. mert onnan nincs visszaút egyhamarViszont azt se csinálhatod, hogy a nagy aksisokat kitiltod a töltőpontokról, hogy a kicsiknek legyen hely és akkor hátha gyorsabb a sor
-
Ezekiell
veterán
A töltőpontok nem arra vannak, hogy 0-ról 80-100ra feltöltsed a kocsid
Ez nem igaz ilyen általánosan. Egy autópálya mellett Supercharger vagy Ionity pontosan arra való, hogy tolj egy 10-80at. Persze a városban a kis töltők nem arra valók.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Stauffenberg
nagyúr
"A töltőpontok nem arra vannak, hogy 0-ról 80-100ra feltöltsed a kocsid, csak mindenki ezt hiszi."
A cserélhető akkunak nagy távolságok megtételekor lenne jelentősége, a beépített 100-150 km-es hatótávra elég akku pedig a városi kavargást, ingázást teljesen jól lefedi, ettől az autó is sokkal olcsóbb, elhasználódás esetén pedig sokkal kisebb befektetés cserélni és negyed annyi idő alatt feltölthető, így városban is kevesebb ideig foglalsz helyet a töltőponton.
"Viszont azt se csinálhatod, hogy a nagy aksisokat kitiltod a töltőpontokról, hogy a kicsiknek legyen hely és akkor hátha gyorsabb a sor"
Nem kell a kitiltósdi, semmi ilyesmiről nem volt szó. Az átlag ember megy évente 16 ezer kilométert, aki ennél többet az majd marad a belsőégésű mellett vagy neki már megéri a nagy hatótávú akku csomagot is megvenni.
De ugye ez mind elmélet csupán, hiszen a gyártóknak nem érdeke ez, vedd meg a nagy akkucsomagot, ha elhasználtad vegyél új kocsit mert gazdasági totálkár, meg egyébként is ahány gyártó, annyiféle szabvány.
-
WinstonWolf
senior tag
Én csak egyre leszek kíváncsi: ha 10-15 év után ezek a villanyautók még meglesznek, márpedig miért ne lennének meg, és lesz akkuforradalom, mondjuk egy mostaninál sokkal-sokkal jobb technológia, lehet-e majd a mostani autók akkupakját újabbra cserélni? Vagy majd akkor is csak az akkor már elavultnak számító mostani technológiát lehet beletenni? Persze gyanítom, az autógyárnak ehhez nem fűződik érdeke. Cserélj kocsit újabbra, és akkor megkapod az újabb technológiát is...
WinstonWolf - A második farkas, aki sütni tud.
-
mjani1172
addikt
válasz Stauffenberg #26 üzenetére
Ez az egész túl utópisztikus.
Na meg hát milyen országról beszélünk?
Magyarországról? Itt a legegyszerűbb és legjobb az lenne, ha kerékpározást valóban elősegítenék.Nem erőltetnék hülyén, hanem vonzóvá tennék.
Ehhez az első, hogy a tetves kerékpártolvajokat elítélnék. Valóban, és nem csak alibizne a rendőrség és az ügyészség.
Ugyanis itt pesten, X, XVI, XIV, kerületben minden 5000 ft nál drágább bicajt ellopnak.
Az én bicajom kb 200.ezer ft, nem kirívóan drága, de nem hagyom ott sehol. Pedig ha csak ez az kéne a boltból, vagy a közelben kell intézni valamit, simán mehetnék azzal, de eleve nagyon-nagyon kevés a tároló, és mire kijössz úgy sincs a helyén.
Nagyon sokan váltanának, ha ez megoldódna. Így sokkal kevesebb autó lenne a városban, minden előnyével együtt. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz mjani1172 #38 üzenetére
"Ez az egész túl utópisztikus."
Az, de le is írtam. De nagyon sokféle koncepció szokott cirkulálni, hogy egyes új technológiák miként épülhetnek majd be a mindennapjainkba, ez is egy volt a sok közül, mikor az elektromos autók terjedni kezdtek a piacon. Az autómegosztó szolgáltatások (MOL Limo, ShareNow, stb) is elég utópisztikusnak hatottak volna pár éve, ma meg már itt vannak, ezek is segítenek csökkenteni az autószámot a városban (egyelőre csak kis mértékben, kelleni fog az önvezetés a hálózat tényleg hatékony működtetéséhez).
"Na meg hát milyen országról beszélünk? Magyarországról?"
Nem, ilyen szempontból Magyarország nem trend-teremtő, hanem trend-követő. Sőt igazából Európa is önmagában túl kicsi piac az ilyesminek a meghonosítására, eleve az autógyárak is már csak másodlagos/harmadlagos piacként néznek a kontinensre.
"Itt a legegyszerűbb és legjobb az lenne, ha kerékpározást valóban elősegítenék.Nem erőltetnék hülyén, hanem vonzóvá tennék."
Ahhoz autóforgalomtól többé-kevésbé leválasztott kerékpáros útvonalak kellenek, amik átszövik a várost. Csak ugye ezt az autóforgalom kárára lehet leginkább megtenni és ezt a konfliktust még olyan polgármesterek sem akarják felvállalni, akik kifejezetten egy ilyen programmal lettek megválasztva. A bringatolvajok kérdése pedig rendészeti, közbiztonsági kérdés.
-
Steve_Brown
aktív tag
Nekem egy kérdésem lenne. Milyen benne a szélzaj? Hallod az ujjaid surlódását teljesen kinyujtott karral 130-nál?
-
GSP
aktív tag
Egy ilyen verda most pont jól jönne melóba járni.
~~~ Ha szereted az életet, ne vesztegesd az időt, mert az idő maga az élet. ~~~
-
mjani1172
addikt
válasz Steve_Brown #40 üzenetére
Ez vicc?
-
mjani1172
addikt
válasz Steve_Brown #43 üzenetére
Szerintem mókázol. Vagy sosem ültél semmilyen autóban. Vagy vagy.
-
Ezekiell
veterán
válasz mjani1172 #44 üzenetére
Elektromos autókról beszél csak, ott pedig valóban tesztelnek így egyes tesztelők. Ha nem ültél még elektromos autóban, el se tudod képzelni, mennyire csendes. Egy jobb ilyenben tényleg simán hallod az ujjaid összedörzsölésekor keletkező hangot (kinyújott kéznél), mert annyira halk.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
mjani1172
addikt
Természetesen ültem elektromos autóban. De ott is van zaj, szélzaj, gördülési zaj, szellőzésnek is, az erőátvitelnek is van zaja.
Az meg hogy az ujjaid hogy súrlódnak, még egy teljesen csendes szobában sem ugyanúgy hallható, sok mindentől függ, de persze ez vitaalap, nem mérhető dolog, így bele sem megyek,egyszerűen baromság.[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
válasz mjani1172 #46 üzenetére
Persze h szubjektív, persze h nem pontos mérés - de mint írtam, több tesztben is csinálják, szóval a forum társ kérdése valid.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Noukoum
veterán
válasz Steve_Brown #48 üzenetére
Az nem is egy mai autó. Az újabb generációkban folyamatosan javítottak rajta.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
mjani1172
addikt
válasz Steve_Brown #48 üzenetére
Majdnem? Te ugratsz.
A? Prius 3-nál egy 3 as Golf is csendesebb.
Igen, volt mindkettő, persze a maga idejében.
Elődje egy Zafira volt, sokkal halkabb volt autópályán.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- LENOVO LOQ 15IRX9 - I7 13650HX - RTX 4050 - SSD 1000GB - 15.6" 144Hz - 16GB DDR5 -Win11-3év garancia
- DELL latitude 5400 "Golyóálló" Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16Gb 512GB SSD FHD IPS
- CONCORDE TAB DRACO 8GB 7"
- NAD T758 V3i
- HannsG HQ191D 19" 1280x1024 DVI/DSUB LCD monitor beépített hangszórókkal + ajándék kábelekkel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen