Nagyot mentek a Xiaomi tabletek 2024-ben

Az Apple vezeti a piacot, hatalmasat nőtt a Xiaomi.

Hirdetés

147,6 millió eladott táblagéppel 9,2%-os növekedést mutatott fel a tabletpiac 2024-ben, ami 2020 óta az első növekvő év volt. A Canalys elemzése és számai szerint az Apple bebetonozta magát az iPad táblákkal az első helyen úgy is, hogy 2024-ben 1,4%-os piaci részesedést vesztett. Ez annak tudható be, hogy a tavaly bemutatott iPad Pro gépek drágábbak lettek, míg az olcsóbb iPad modellek 2022 óta változatlanok a cég kínálatában. Az 56,9 millió eladott táblával viszont valószínűleg így sem okoz álmatlan éjszakát a cupertinóiaknak helyzetük, lévén a második helyezett Samsung az iPadekhez viszonyítva kevesebb, mint feleannyi Galaxy táblagépet adott el 27,8 millió darabbal.

A tabletpiac alakulása 2016 és 2024 között
A tabletpiac alakulása 2016 és 2024 között (forrás: Canalys) [+]

Harmadik helyen a Huawei áll 10,7 millió táblagéppel, szorosan negyedik a nyakában a Lenovo 10,4 millió tablettel. Az ötödik helyen belép a Xiaomi a listára 9,2 millió táblával, ami közel duplája a 2023-ban eladott tabletjeiknek. Így a Xiaomi növekedése volt a legjelentősebb, 73,1%-os, amivel ki is szorította a kínai cég a top 5-ből az Amazont. Az Amazon így az egyéb jelzetű összesített kategóriához tartozik már, amihez 32,5 millió táblagépet számolt a Canalys. Ebbe a tömbbe tartozik még például a Honor, a OnePlus, a Google, a Vivo, a HMD, az Ulefone és minden kisebb-nagyobb márka, akik tabletekkel is foglalkoznak.

A 2024-es TOP 5 a tabletpiacon
A 2024-es TOP 5 a tabletpiacon (forrás: Canalys) [+]

Ami érdekes még a Canalys elemzésében, hogy minimális változást mértek fogyasztói oldalról a vásárlások számában, így a tabletpiac növekedését az üzleti szféra géppark-frissítései, illetve a kormányzati digitalizációs programok lendítették meg. A Canalys elemzése szerint ezek következményeként az idei évben további erősödést várnak a gyártók a fogyasztói oldalon is. A márkák közül a Honortól várnak jelentősebb növekedést annak következményeként, hogy a vállalat erős terjeszkedésbe kezdett a délkelet-ázsiai régióban is.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés