Megérkezett az Apple harmadik negyedéves pénzügyi jelentése

Sokan várták, az Apple pedig ma közzétette a harmadik negyedéves pénzügyi jelentését, melyben egész tisztességes számokat osztottak meg. A cupertinói vállalat 37,4 milliárd dollár bevételt könyvelhetett el az április-május-június hónapokat magában foglaló időszakban, ami alig marad el az optimista várakozások szerinti 38 milliárd dollártól. Az iPhone kimondottan jól teljesített, az említett három hónapban 35,2 millió darabot értékesített belőle a techóriás, ez is csak kicsivel kevesebb az előzetesen megadott 36 milliós számnál. Az iPad esetében azonban már nem ennyire rózsás a helyzet, úgy tűnik, David Hsiesnek igaza volt a stagnálást illetően, az elemzők szerinti 14,6 millió darabszám helyett mindössze 13,3 millió táblagépet tudott eladni az Apple.

Megérkezett az Apple Q3-as pénzügyi jelentése

Vannak azért az előbbieknél is kecsegtetőbb számok, az almás cég bevételének 39,4 százaléka a bruttó nyereség, ami a 2013 hasonló időszakában elért 36,9 százalékhoz képest mindenképpen előrelépést mutat, ráadásul az előrejelzéseket is meghaladta. Ez egyébként azt is jelenti, hogy az Apple részvényenként EPS értéke (az egy részvényre jutó nyereség) 20 százalékpontos emelkedést ért el, ami szintén jó hír lehet a befektetőknek. Természetesen azonnal megindultak a találgatások, hogy a következő negyedévben mire lehet számítani, elemzők szerint 37-40 milliárd dollár bevétellel és 37-38 százalékos nyereséggel érdemes számolni.

Megérkezett az Apple Q3-as pénzügyi jelentése

A riport mindenesetre több kérdést is felvet, főleg az iPadekkel kapcsolatban, hiszen mint látszik, az Apple már nem tudja olyan mértékben uralni a piacot, mint az első iPad megjelenése utáni két-három évben. Több oka is lehet ennek, az egyik, hogy a kínai gyártók rendkívül kedvező áron tudják felvenni a versenyt a konkurensekkel, a másik pedig a Samsung, aki mindent megtesz, hogy elhappolja az új és a régi felhasználókat a cupertinóiak elől. Az Apple-t persze nem kell félteni, az iPad még mindig a legnagyobb piaci részesedéssel bíró táblagép, viszont ha a dobogó legfelső fokán akarnak maradni, akkor fontos lesz a számukra, hogy milyen áron és milyen képességekkel tudják piacra dobni a már pletykaszinten megszellőztetett új iPadeket.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés