Hirdetés
A Counterpoint felmérése nem csak az egyes online viszonteladók és a fogyasztók vásárlási volumenét vizsgálta, de márkák szerint lebontva is megnézték, mely gyártók készülékei fogynak legjobban a legköltséghatékonyabb árusítási platformon. Kínában két nagy online áruház dominálja a piac több, mint 70%-át. A JD.com és TMall.com mellett egyre több vásárlós alkalmazás is kínál új modelleket hivatalos viszonteladói minőségben. Összességében viszont a tavalyi utolsó negyedévhez képest az idei első negyedévben 4%-ot esett vissza a piac.
Márkák szerint a Huawei, Honor, Xiaomi és az Apple domináns, de 5 és 7%-kal az Oppo és a Vivo is jelen van az online értékesítésben. A statisztikában a Huawei és a Honor külön szerepel, de egyenként is erősödést mutatnak, főleg a Honor, aki 24%-kal átvette a mostanában inkább nemzetközi piacokra fókuszáló Xiaomitól a vezető szerepet, noha utóbbi eladásai is nőttek 2019 Q1-ben, köszönhetően a Redmi Note 7 sikerének. Az Apple 10%-kal veszi ki a részét az online platformok forgalmából, minden egyéb eszköz pedig csak 21%-ban képviselteti magát.