Kelendő az új Lumia sorozat

Hirdetés

A Windows Phone platform fejlődése, az alkalmazásbolt folyamatos bővülése és az egyre alacsonyabb árszegmens felé való nyitás jól nyomon követhető a Lumia készülékek iránti növekvő érdeklődésen is, melynek köszönhetően az elmúlt három hónap során a Microsoft több mint 9,3 millió okostelefont értékesített. A szám ugyan továbbra is eltörpül a Samsung vagy az Apple eladásai mellett, ugyanakkor komoly előrelépést jelent az előző negyedéves 5,8 milliós, illetve az előző éves 8,8 milliós eladásokhoz képest. A Lumia sorozat értékesítéséből származó 2,6 milliárd dolláros, illetve a Surface 3 sorozatból befolyó 908 millió dolláros árbevétel még közel sincs ér fel a Microsoft várakozásaihoz, bár az utóbbi 127 százalékos emelkedést jelent és végre a táblagépek forgalmazása is profitot generált.

A Kantar hónap elején publikált okostelefon piaci körképéből kiderült, hogy a Windows Phone platform népszerűsége Európában – az iOS rovására – folyamatosan növekvő tendenciát mutat, melynek köszönhetően az Egyesült Királyságban már 10,3 százalékos részesedéssel bír, míg Olaszországban már 14,4 százalék felett jár. Az Egyesült Államokban szintén 0,8 százalékkal nőtt, 4,7 százalékosra nőtt a platform részesedése, mely a kiélezett versenyhelyzetben szintén szép eredménynek tűnik.  A Microsoft helyzete azonban közel sem ilyen rózsás a világ legnagyobb piacát jelentő Kínában, ahol az 1,9 százalékkal, mindössze 0,6 százalékra csökkent a Windows Phone relatív részesedése.

Előzmények

Hirdetés