Ismét a Huawei a legnagyobb Kínában

Mindössze két negyedévig tudta maga mögé utasítani a Huaweit a jelenleg már csak második legnagyobb piaci részesedéssel bíró gyártó, az Oppo. A Huawei 2017 első negyedévében leszállított 21 millió készülékkel 18%-os részarányt tudhat magáénak a szignifikáns méretű piacon. Annak ellenére, hogy az Oppo 55%-os növekedést könyvelhetett el éves viszonylatban, 20 millió eladott készülékkel csak a második helyre futotta.


[+]

A dobogó harmadik helyén a Vivo áll, 17 millió készülékkel a piac 15%-át fedi le. Lucio Chen, a Canalys Research elemzője a számok alapján úgy látja, a kínai mobilpiac még mindig növekvő ágban van, évente 9%-kal nő a leszállított készülékek száma a tárgyidőszakban, a fent nevezett három gyártó pedig együtt az összes készülék 50%-át adja. Tavaly ilyenkor is a Huawei állt az első helyen, őket a Vivo követte, az Oppo pedig a Xiaomi előretörése okán akkor a negyedik helyre szorult.


[+]

A Xiaomi az idei első negyedévben mindössze 9 millió készülékkel az Apple mögé szorult (pedig az almás telefonok nem valami népszerűek arrafelé), így az ötödik a sorban. A Mi Mix gyártóját több oldalról is nyomják, például a Huaweihez köthető Honor (azért nem írunk almárkát, mert a gyártó igyekszik önállósítani a brandet), illetve az egyre nagyobb eladásokat produkáló Vivo és Oppo is. Az elemzők szerint a Xiaominak stratégiát kell váltania a siker érdekében, így szakítani kényszerülhet az agresszív árazással, emellett viszont presztízst kell építenie a márka köré.A Canalyst összesen nagyjából 114 millió készülék értékesítését becsüli a 2017 március 31-én záruló első negyedéves időszakban.

Azóta történt

Hirdetés