Hirdetés

Ismét a Huawei a legnagyobb Kínában

Mindössze két negyedévig tudta maga mögé utasítani a Huaweit a jelenleg már csak második legnagyobb piaci részesedéssel bíró gyártó, az Oppo. A Huawei 2017 első negyedévében leszállított 21 millió készülékkel 18%-os részarányt tudhat magáénak a szignifikáns méretű piacon. Annak ellenére, hogy az Oppo 55%-os növekedést könyvelhetett el éves viszonylatban, 20 millió eladott készülékkel csak a második helyre futotta.


[+]

A dobogó harmadik helyén a Vivo áll, 17 millió készülékkel a piac 15%-át fedi le. Lucio Chen, a Canalys Research elemzője a számok alapján úgy látja, a kínai mobilpiac még mindig növekvő ágban van, évente 9%-kal nő a leszállított készülékek száma a tárgyidőszakban, a fent nevezett három gyártó pedig együtt az összes készülék 50%-át adja. Tavaly ilyenkor is a Huawei állt az első helyen, őket a Vivo követte, az Oppo pedig a Xiaomi előretörése okán akkor a negyedik helyre szorult.


[+]

A Xiaomi az idei első negyedévben mindössze 9 millió készülékkel az Apple mögé szorult (pedig az almás telefonok nem valami népszerűek arrafelé), így az ötödik a sorban. A Mi Mix gyártóját több oldalról is nyomják, például a Huaweihez köthető Honor (azért nem írunk almárkát, mert a gyártó igyekszik önállósítani a brandet), illetve az egyre nagyobb eladásokat produkáló Vivo és Oppo is. Az elemzők szerint a Xiaominak stratégiát kell váltania a siker érdekében, így szakítani kényszerülhet az agresszív árazással, emellett viszont presztízst kell építenie a márka köré.A Canalyst összesen nagyjából 114 millió készülék értékesítését becsüli a 2017 március 31-én záruló első negyedéves időszakban.

Hirdetés

Elképesztő, 60 millió forintos összdíjazású AI hackathon Budapesten!

PR Budapesten rendezi meg egy magyar tech cég az első nemzetközi, 24 órás AI hackathonját! Bárki jelentkezhet, aki a mesterséges intelligenciában jártas és képes 24 óra alatt valami egyedit, kreatívat alkotni!

Azóta történt

Hirdetés