Hirdetés

IAA 2019: Elektromos koncepció és plug-in SUV a SEAT-nál

Ahogy az várható volt, a SEAT sem szeretne kimaradni az elektromos autózásból, aminek több kézzel fogató jelét is láthattuk a 2019-es Frankfurti Autószalonon. Egyrészt mivel idén nem voltunk Genfben, ezért most először nézhettük meg a spanyolok legújabb tisztán elektromos koncepcióját, amely az elsősorban közösségi közlekedésre tervezett Minimótól eltérően egy teljesértékű kompakt autó.

SEAT el-BornSEAT el-Born SEAT el-Born [+]

A Barcelona egyik történelmi városrészéről elnevezett el-Born ugyanarra az MEB-platformra épül, mint a most bemutatott Volkswagen ID.3, és ugyanúgy Zwickauban fogják gyártani. Fontos különbség viszont, hogy ennél a modellnél még egy koncepcióról beszélünk, amely ugyanakkor már közel végleges, úgyhogy remélhetőleg a külsejében a lehető legkevesebb dolog fog változni, mert igen jól néz ki ebben a formájában.

[+]

Egyelőre azt lehet róla tudni, hogy 62 kWh-s akkumulátorral érkezhet, ami a WLTP-mérés szerint 420 kilométeres hatótávra lesz elég: ez nagyjából amúgy az ID.3 szintje, az 58 kWh-s akkumulátorral tudja ugyanezt a hatótávot. A motor sem változik, 150 kW-ról, azaz 201 lóerőről és 310 Nm nyomatékról beszélhetünk, álló helyzetből 100 kilométer/órára elvileg 7,5 másodperc körül fog gyorsulni az Alejandro Mesonero-Romanos által tervezett jármű. Megfelelő oszlopról elvileg 100 kW-tal lehet majd tölteni, a fedélzeti töltő típusa azonban egyelőre nem ismert, remélhetőleg legalább 22 kW-os kerül majd bele.

[+]

A kiállításon az igazi újdonságot azonban a SEAT Tarraco FR PHEV jelentette, amely a gyártó jelenlegi legnagyobb méretű SUV-jének plug-in hibrid változata. Illetve abból is egy igen magas felszereltségű modell, mert az FR ugyebár ezt jelenti. A 13 kWh-s akkumulátorokkal a tisztán elektromosan elérhető hatótáv 50 kilométer, ha az áram elfogy, akkor a 150 lóerős, 1,4-es TSI benzinmotor kapja meg a főszerepet. A kombinált teljesítmény amúgy 245 lóerő, az újdonság tehát nem csak külsejében lesz sportos. Álló helyzetből százra 7,4 másodperc alatt gyorsul, ami igen kellemes érték egy ekkora járműtől.

Mivel magas felszereltségről van szó, nyilván az árazás is ennek megfelelő lesz, az új Tarraco azonban így is könnyedén kiharaphat magának egy szeletet a jelenleg más prémium gyártók által birtokolt tortából.

Előzmények