Hiba volt a Palm és a Sprint exkluzív szerződése?

Jon Rubinstein, a Palm első embere a CNN Money számára adott interjúja során cége nem túl fényes helyzetéről beszélt, ám szerinte még bőven van lehetőség a visszatérésre. Elemzők szerint a Palm komoly stratégiai hibát követett el, amikor exkluzív megállapodást kötött az amerikai Sprint szolgáltatóval, mely ugyan komoly összeget fektetett a készülék reklámozásáb és komoly egyszeri bevételt is jelentett a cég számára, ám azt még Rubinstein is elismerte, hogy a Verizon Wireless hálózatán való debütálás sokkal nagyobb siker lehetett volna, pláne a Motorola DROID elé időzítve. Az elmúlt negyedévben a Palm több mint egymillió készüléket szállított le partnereinek,s ám abból csupán 408.000 talált gazdára, vagyis a vásárlói igény nem tűnik túl jelentősnek.

A Palm vezetője szerint a helyzet azonban egyáltalán nem reménytelen, hiszen amikor korábban az Apple-nél kezdett, a helyzet ott is sokáig reménytelennek tűnt, ám az iMac, majd iPod sorozat piaci bevezetése és a márkahű közösség létrehozása új lendületet hozott, mely jelenleg is a cég legfontosabb stratégiai eleme. Rubinstein a Palm esetén is egy komoly fejlesztő közösség és egy márkahű rajongótábor létrehozásán munkálkodik, hiszen ezek segítségével az újabb termékek piaci sikere már debütálás előtt is borítékolható. A Pré Plus és Pixi Plus modellek a tervek szerint jóval szélesebb körben lesznek majd elérhetőek, ráadásul az új fejlesztőkészlet segítségével már látványos 3D grafikával kecsegtető natív játékok sora is elérhetővé válhat az online piactéren.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Palm

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés