Galaxy blog: Játékopciók és akkumulátorkímélés az S7 edge-dzsel

Népes a gamerek tábora az okoskütyükön is, hiszen pillanatok alatt előhúzható a zsebből az érintőképernyős játékmasina, az alkalmazásboltok pedig tömve vannak ingyenes, freemium és fizetős címekkel. Ám azzal is tisztában vannak a felhasználók, hogy egyik-másik, igazán nagy rendszerigényű játék bármekkora akkumulátoron gyorsan átrágja magát, kiváltképp egy Real Racing 3-szintű, 3D-s szimulátor. Így aztán hiába meggyőzőek specifikációk, ha aztán a töltőre járás és a túlmelegedéssel megjelenő akadozás a realitás. A Samsung az európai Galaxy S7 és és Galaxy S7 edge modellekbe az Exynos 8890-es rendszerchipet helyezte 4 gigabájt RAM-mal és a Mali-T880MP12-es IGP-vel egyetemben – ez utóbbi órajelét 650 megahertzen maximalizálta. A sok mag/visszafogott órajel kombináció célja a túlmelegedés és az órajellel leszabályozás elkerülése, további segítség pedig a fém/üveg házban elhelyezett, apró hőelvezető cső.

A Game Launcher és az energiatakarékos opciók A Game Launcher és az energiatakarékos opciók
A Game Launcher és az energiatakarékos opciók [+]

Mindez ez a játékok hibátlan futását eredményezi az S7 edge esetében, grafikai minőségtől függetlenül, jómagam a fent említett autós szimulátort gyötörtem hosszú órákon át az S7 edge tesztidőszaka alatt, és langyosnál sosem melegedett fel jobban a phablet. A játék, amely régi Nexus 4-emet nagyjából 3 óra alatt lemerítette, a szó szoros értelmében felforrósítva a hátlapot, bármiféle minőségállítás nélkül hét és fél óráig futott egyetlen töltéssel a Samsung új csúcskészülékével, amely kiemelkedően jó eredmény. A gyártó a megfelelő hardver mellett szoftveres opciókat is nyújt a játékosoknak: a Game Launcher, ahogy az angol név jelzi, egy játékindító mappa, amely egybegyűjti a készülékre telepített ilyen alkalmazásokat, illetve ajánl is olyanokat, amelyek érdekelhetik a felhasználót.

A Game Tools opciói a játékmenet megszakítása nélkül elérhetők
A Game Tools opciói a játékmenet megszakítása nélkül elérhetők [+]

Többről van azonban szó egy egyszerű mappánál: ugyanitt aktiválható két akkumulátorkímélő mód, amelyek csak a játék során kapcsolnak be: az energiatakarékos 30 fps-re korlátozza a képkockasebességet és „alacsony felbontást” választ a game-ek esetében (ez minimális minőségveszteséget okozott a Real Racing 3 esetében, a képfrissítés továbbra is jó volt), a maximális energiatakarékosság pedig kifejezetten alacsonyra veszi a grafikát (szintén 30 fps limit, érezhetően visszafogottabb de vállalható képfrissítéssel). Ez utóbbival nagyjából 8 órán át lehetett aszfaltot szaggatni egy töltéssel, ami nem nagy különbség, persze a fenti, 7,5 óra sem volt semmi. A Game Launcher mappájában beállítható, hogy a játék ideje alatt a chat és az értesítések ablakai ne ugorjanak fel, bejövő hívás esetén pedig csak egy apró címke jelenik meg legfelül a hívó féllel, a játék nem szakad meg. Legalul a játékokhoz kapcsolódó toplisták és a játékosok által rögzített és megosztott videók érhetők el a YouTube-ról.

Lebegő ikon méretre csukhatók a játékok. A képernyőfelvételnek számos opciója van Lebegő ikon méretre csukhatók a játékok. A képernyőfelvételnek számos opciója van
Lebegő ikon méretre csukhatók a játékok. A képernyőfelvételnek számos opciója van [+]

A másik feature Game Tools névre hallgat, és az elnevezés egy apró, áthelyezhető lebegő ikont jelöl, melynek opció könnyen felnyithatók a játékmenet megszakítása nélkül. Itt is aktiválható a felugró értesítések tiltása, illetve beállítható, hogy játék közben ne reagáljanak a vissza és alkalmazásváltó érintőgombok, amelyeket egy-egy hevesebb akció közben könnyedén megérinthet az ember. A harmadik opcióval apró, lebegő ikon méretre csukható az éppen futó játék, és más appot használva sem záródik az be, azaz onnan lehet folytatni a játékot, ahol a felhasználó félbehagyta. Az utolsó két opció a képernyőkép és a képernyővideó rögzítése. Többről van szó egyszerű felvételről: egyfelől 360p-től 1080p-ig lehet állítani a videók felbontását, illetve 1-től 6 Mbps-ig a bitrátát. A videóhoz a játékos profilképe vagy az előlapi kamera élőképe is rögzíthető, hangból pedig a rendszerhang vagy a készülék mikrofonjai közül lehet választani. A videominőségtől nem voltak elragadtatva: egy Real Racing 3 szintű játék mellett dadogós lett a 720p-re belőtt klip.

Az S7 edge játékra is bátran bevethető, mivel erős és takarékos a hardver
Az S7 edge játékra is bátran bevethető, mivel erős és takarékos a hardver [+]

Gyakorlatban az érintőgombok és a felugró értesítések tiltása kifejezetten praktikus volt, a hívások nem szakították meg a játékmenetet, és a chat fejek sem takarták ki az irányítófelületet. A Messenger esetében ugyanakkor csak akkor nem bukkantak fel a buborékok, ha előtte töröltem az értesítései panelen a Messenger notifikációit, ezen lehetne finomítani. Képernyőkép vagy képernyővideó rögzítését nem használom gyakran játékok esetében, de ilyenkor és máskor is hasznát veheti az ember a dolognak, úgyhogy ezeket a funkciókat (akárcsak a lebegő ikont) ki lehetne terjeszteni rendszerszintre. Az S7 edge kameraszoftverét és a Dual Pixel fókusz villámgyors működését például alternatív szoftverrel rögzítettem, a felugró értesítések elkerülése pedig mondjuk egy telefonról végzett prezentáció során lehet hasznos. A lényeg: aki sokat játszik (és az S7 edge-et sokat is lehet gyötörni), annak jó hír a Game Launcher és a Game Tools számos opciója, és biztos akad játék, ahol nagyobb az akkumulátorkímélő módok előnye, ezért hasznos feature-nek tartom a dolgot.

Előzmények