Egységes játékkontroller támogatás az iOS 7-ben

Több cég is próbálkozott már olyan játékvezérlők létrehozásával, melyek iOS vagy Android alapú okostelefonokkal és táblagépekkel működtek együtt, ám gyakorlatilag az összes ilyen próbálkozást elföldelték már. Halálukat a támogatás hiánya okozta, a játékvezérlők csak bizonyos szoftverekkel működtek együtt, ami miatt kár lenne a fejlesztőket okolni, nekik egyszerűen nem érte meg sok energiát rakni egy-egy olyan kiegészítő támogatásába, melyről egyáltalán nem látszott biztosan, hogy akár száz darabnál is többet eladnak majd belőlük.

Ugyanakkor teljesen egyértelmű, hogy lenne igény efféle kontrollerekre, hiszen a konzolszerű játékélmény nem csak azt jelenti, hogy szép a grafika és akadásmentesen fut a program. A konzolok pont az irányítórendszerük miatt mutatnak túl az okostelefonok jelenlegi képességein, amit valószínűleg az Apple is lát, épp ezért bár nem beszéltek róla külön, a WWDC-n látszott, hogy az iOS 7 fejlesztőkörnyezete támogatni fogja az MFi kontrollereket. Ezzel az amerikai vállalat a kiegészítőgyártók és a fejlesztők problémáit egy csapásra megoldja; az SDK-ban lévő támogatásnak köszönhetően nyugodtan el lehet kezdeni kontrollereket gyártani, azok biztos, hogy működni fognak azokkal a játékokkal, amikbe bekerül a támogatás. A fejlesztőknek pedig nem kell ezerféle kiegészítő támogatásával szenvedniük, egyszer kell beépíteniük a támogatást, onnantól pedig indulhat is a játék.

A Touch Arcade megjelentetett egy képet (fent), melyen látszik az elképzelésük a témával kapcsolatban. A baloldali kontroller gyakorlatilag egy keret a készülék köré, míg a másik egy vezeték nélkül csatlakozó gamepad, amit már nyilván nem a buszon, hanem otthon használhatnának az emberek. Gondoljuk csak végig; az iOS 5-tel megérkezett a mirroring funkció, melynek segítségével az almás berkekben tulajdonképpen olcsónak számító Apple TV segítségével készülékünk élőképét áttolhatjuk a televízióra. Azt pedig már sokszor olvashattuk, hogy például a Nintendo milyen nagy gondban van az iPhone/iPod touch/iPad játékok miatt, épp ezért az itt leírtaknak ugyanúgy nem örülhetnek, ahogy tulajdonképpen a Sonynak és a Microsoftnak sem lehet oka ujjongani, Xbox One és PlayStation 4 ide vagy oda.

Update: Mégis elhangzott több is a WWDC-n, egy kedves olvasónk jelezte, hogy a kontroller működését a Crytek Budapest képviseletében Schlägl Tamás mutatta be, egy ott fejlesztett, de még be nem jelentett játékkal.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények

  • Apple iPad mini - piaci igény

    A kisebb méretű iPad a piaci igények miatt születhetett meg. Az Apple így megmutathatta, hogy táblagépes fronton még mindig szuperek.

  • Apple iPhone 5 - öt lett S

    Megújult, sokat változott, megnyúlt és vékonyodott, de vajon megőrzi-e piacformáló és vezető szerepét a sorrendben hatodik iPhone, amely a 4S-t váltja?

  • Az új iPad - nem kellett jósnak lennünk

    Megérkezett az új iPad, melyet a kereshetőség miatt a neten mindenki iPad 3-nak fog hívni. A kijelzője elképesztő, processzora nem változott. Alapvetően papírforma.

Hirdetés