Korlátozott az Android Wear funkcionalitása iOS-en

Hirdetés

Pár napja a Google blogbejegyzésben jelezte, hogy elstartolt az Android Wear app iOS-re. Fontos hír, hiszen sok millió aktív iPhone felhasználó van, akik közül biztosan olyanból is akad millió számra, akiknek az Apple Watch variánsai egyszerűen túl drágák. Az Android Wear egyébként is rengeteget fejlődött alig több, mint egyéves életciklusa alatt, és az Android Marshmallow hivatalos startja kapcsán alighanem újabb frissítőcsomag érkezik. Jelenleg azonban korlátozottak a lehetőségek az ilyen rendszert futtató okosórák esetében, ha iOS-es eszközzel párosítja azokat a felhasználó.

Letölthető iOS-es eszközre az Android Wear app, ám nem minden funkció elérhető
Letölthető iOS-es eszközre is az Android Wear app, ám nem minden funkció elérhető [+]

A blogbejegyzés mindjárt azzal nemtetszést váltott ki, hogy a jelenleg kapható órák közül a Google csak az LG Watch Urbane-t említette meg kompatibilisnek, hozzátéve a jövő weares kütyüinek támogatását, beleértve az IFA-n megtekinthető friss ASUS, Huawei és LG modelleket. A régebbi variánsokról hallgatott a blogbejegyzés. Az Ars Technica úgy tudja, hogy a korábbi weares eszközök is képesek együttműködni egy iPhone-nal (az 5-ös széria és iOS 8.2 a minimum követelmény), ehhez azonban a legújabb, 1.3-as Wear rendszerverzióra van szükség, amely az Android 5.1.1 kapcsán látott napvilágot. Amennyiben egy órán régebbi verzió fut, mondjuk az első bekapcsoláskor, az iOS-es Wear app nem biztos, hogy felismeri. Így szükséges lehet egy androidos eszköz beszerzése egy rendszerfrissítés erejéig, már ha az adott modellre elérhető a kívánt alapverzió.

LG Watch Urbane
A G Watch Urbane egyike a Google által megemlített, iOS-es Wear alkalmazással együttműködő óráknak [+]

A G Watch R-t, amellyel az Ars Techica letesztelte az iOS és az Android Wear házasságát, mindenesetre gond nélkül felismerte az iTunesról letöltött app, mások pedig az eredeti G Watchot és a Moto 360-at ismertették fel problémamentesen. A párosítás is könnyen ment, csak a szokásos engedélyeket kellett megadni üzenet- és értesítéskezelésre, illetve, ha szükséges volt a Google-bejelentkezés, egyből meg lehetett tenni. Ezt követően az értesítések rendre megérkeztek, és több Google alkalmazással a válaszküldés is rendben ment, beleértve a Gmailt és a Google Now hangasszisztenst. Jelenleg azonban számos másik Google app esetében korlátozottak a válaszadási és egyéb interaktív lehetőségek. Nem lehet például térképes navigálást indítani az óráról, ami azt sem érzékeli, ha az ember az iPhone-ján elindította a Google Mapst. Ha pedig egy link érkezik egy értesítéssel, azt nem a felhasználó által választott mobilos böngésző, hanem maga a Wear app nyitja meg.


Az első generációs Moto 360-at nem említette meg a Google a támogatott eszközök listáján, a felhasználók azonban fel tudták ismertetni ilyen órájukat az iOS-es Android Wearrel [+]

A Google-ös és iOS-es naptáresemények az órán, értesítés formájában természetesen megjelennek, akárcsak az iMessage üzenetek, azonban választ adni ezekre nem lehet az óráról, és az is hiányzik, hogyha az órán az ember emlékeztetőt állít be, azt a Wear app szinkronizálja az iPhone natív szolgáltatásaival. Ebből a szempontból tehát az Apple Watch bővebb funkcionalitással rendelkezik. Ha a párosítás valamiért megszakad vagy megszűnik az óra és a telefon között, iOS-en az újrakapcsolódás is körülményesebb, ami Androidon automatikus, itt ugyanis nem: a párosítást az Android Wear alkalmazásból minden esetben újra aktiválni kell.

Apple Watch Sport
Több funkció és interakció lehetséges a Watch és egy iPhone, mint egy Android Wear eszköz és egy iOS-es mobil között [+]

Ennél is nagyobb probléma, hogy harmadik féltől származó appok jelenleg nem telepíthetők az órára az iOS-es felületről. Az ilyesmi androidos mobilon könnyen megoldható, hiszen az ember csak felmegy a Play Áruházba, és onnan installál az órára. Ezek az appok ráadásul sok szálon összekapcsolódnak és két irányban kommunikálnak a telefonnal, iOS-re jelenleg azonban egyáltalán nem telepíthető harmadik féltől származó tartalom vagy szoftver, ami ugyancsak hátrány a cupertinóiak órájával szemben. A jövőben nyilván bővülhet azon iOS-es Google alkalmazások listája, amelyek hatékonyan együtt tudnak működni az a weares órákkal, és talán a harmadik féltől származó tartalmak is felbukkannak, viszont bizonyos korlátozásokkal alighanem továbbra is számolni kell. Az Android Wear az Apple szemszögéből ugyanis egy harmadik féltől származó rendszer, és bizonyos engedélyeket az iOS megtart saját, natív appjainak és kapcsolódó termékeinek, így jelenleg jóval több az interakció az Apple Watch és egy iPhone, mint egy weares kütyü és egy iOS-es mobil között. Ezeken a megkötéseken pedig aligha fognak a cupertinóiak lazítani, hiszen nem érdekük a rivális platformoknak nagyobb teret adni saját óráik és okoskütyü ökoszisztémájuk kárára.

Azóta történt

  • Nincs visszaút, megjelent az iOS 9.0.2

    Az Apple már a második frissítést adta ki legújabb generációs operációs rendszerére, ezzel pedig bezárta az utat a régebbi szoftver felé.

  • Érkezik a TAG Heuer okosórája

    A svájci luxusgyártó az okosórák piacára is be kíván lépni, az értelemszerűen nem filléres eszköz november elején mutatkozhat be.

  • Komoly frissítést kapott a Waze

    A népszerű közösségi navigációs program nem csak külsőleg esett át nagy változáson, hanem funkciók és optimalizáltság tekintetében is javítottak rajta.

  • Android Weart futtat a Fossil Q Founder

    A legújabb Android Wear operációs rendszert futtató okosóra a Google, az Intel és a Fossil összefogásának eredménye. Az óragyártótól más okoskiegészítők is érkeznek.

Előzmények

Hirdetés