Hirdetés

Advertisement
2018. augusztus 15., szerda

Gyorskeresés

Szponzorunk

Útvonal

Hírek » CES blog rovat

CES blog: Idén is némi körutazással fűszerezve

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: Mobilarena

Január elején a technológiai világ figyelme Las Vegasra irányul. A Consumer Electronic Show hivatalosan 9-én nyit, de már előbb ott leszünk. Ha nem is Vegasban.

A CES messze van, de egyre fontosabb mobilos szemmel is. Mert az egy dolog, hogy az év legfontosabb bejelentéseinek zöme az MWC-n történik február végén, Barcelonában, ám egy csomó gyártó (például a Sony) már Vegasban is lerántja a leplet új termékekről. Ráadásul egyre nagyobb szeletet hasít ki az autóipar is a kiállításból, ahogyan jönnek az önvezető megoldások és a fejlett infotainment rendszerek. Az IoT pedig megtölt egy egész csarnokot, nem is beszélve a telefonokkal együttműködő audio termékekről. Szóval látnivaló idén is lesz bőven.

Viszont régi olvasóink pontosan tudják, hogy ha kiszabadulunk Magyarországról valamiért, akkor mi nem csak egy baromi nagy pavilon technológiai felhozatalára vagyunk kíváncsiak. Ezek mindenhol nagyon hasonlók, több óriási hodály, standok, öltönyös arcok, hostessek, prezentációk, demók, nyilván szakmai szempontból ez az apropója minden utazásnak, de hát ha már az embernek van lehetősége távoli tájakon barangolni, akkor vétek lenne ezt nem kihasználni.

Amikor először voltunk CES-en, akkor teljesen fogalmatlanok voltunk, de azért láttunk frankó dolgokat, voltunk egy rövid időre Los Angelesben, jártunk a Grand Canyonnál, felfedeztük valamelyest Las Vegast. Rá egy évre már tudatosabban szerveztük a dolgot, San Francisco, Pacific Coastal Highway, Reno, Lake Tahoe, Death Valley voltak a listán. Aztán kiment dr. Kind és Legendd, ők is beletekertek több ezer kilométert egy Toyota Yarisba (ezt dobta a gép), 2017 elején Bocha tett egy túrát, most pedig megint új tájakra merészkedünk, pillanatnyilag egy 3 ezer kilométeres kör van betervezve, de lesz rá majdnem három hét.

Hirdetés

Nagy változás, hogy tök meglepő módon ezúttal nem a totálisan utolsó utáni pillanatban kellett szervezni, az Eustock.eu hamar jelezte, hogy szponzorként támogatja a Mobilarena útját. Egy fő költségét ezzel hellyel-közzel tudjuk fedezni (és idén én leszek ez az egy fő), ha viszont az ember elmegy USA-ba, akkor hamar rájön, hogy ezt felbővíteni két főre leginkább a repülőjegy költsége, mert az autó pont ugyanannyi, a benzin is, a szállás is, mert kábé csak kétágyas szobák vannak. Úgyhogy osztottunk-szoroztunk, majd a nejem úgy döntött, hogy csatlakozik. Nyilván ez nekünk úgy egyébként egy óriási élménynek ígérkezik, még ha ez azzal is jár, hogy a CES ideje alatt kábé esténként találkozunk, de adott esetben Vegasban azért elvan az ember egyedül is pár napot.

Ő még nem volt a tengerentúlon, én már igen. Úgyhogy mixeltük a programokat, elmegyünk pár helyre, ahol már jártam, de sokkal-sokkal több helyre megyünk el, ahol még én sem voltam. Minden évben egy ilyen buli megszervezése a repülőjegy keresésével indul, mondhatnám, hogy van ebben már némi tapasztalatom, de így is baromi nagy szenvedés az egész, mert a költségek felét ez teszi ki, ezért valahol kell egy arany középutat találni a nem túl drága és a nem túl kényelmetlen határán. Most már fapados is megy az Államokba (Norwegian), amiről hamar kiderül, hogy a poggyász plusz zseton, a fedélzeti ellátás pedig zsebből történik, rögtön nem is lesz olyan vonzó a dolog. A nagy légitársaságok pedig mintha kartelleznének, annyira egyformák voltak a díjak, egy kivétel volt, a lengyel LOT, akik pont az idén kezdték el repülni Amerikát, nagy terveik vannak, májustól Budapestről közvetlen járatot indítanak a keleti partra. Varsóból viszont mennek Los Angelesbe is, úgyhogy december 30-án ezt fogjuk megcélozni.

Egy para van: Varsóban 40 percünk lesz átszállni, ami igen necces. Nem egy nagy reptérről van szó, de ha az USA az úticél, akkor van egy bónusz biztonsági ellenőrzés, szóval lesz nagy kapkodás, de direkt felhívtam a légitársaságot, akik azt mondták, hogy ha nem lehetne megcsinálni ennyi idő alatt, akkor fel sem ajánlotta volna a rendszerük. Plusz dumáltam egy lengyel csajjal, aki szintén azt mondta, hogy megoldható, úgyhogy ha nem hullik le hetven centi hó Varsóban, akkor időben odaérünk és remélhetőleg át is tudunk szállni. Ha meg nem, akkor csúszik minden, de előbb-utóbb kikötünk Los Angeles repterén, nyilván nyúzottan (jó esetben is majdnem 12 óra folyamatos repülés Varsóból), de okvetlenül vidáman.

787 Dreamliner - ezzel repüli LA-t a LOT
787 Dreamliner - ezzel repüli LA-t a LOT [+]

A CES január 9-én startol, a sajtónap eggyel előtte van, szóval rengeteg időnk lesz még a kiállítás előtt. A terv három napnyi Los Angeles (beleértve a szilvesztert, amit a #NYELA keretében vagy a város főterén ünneplünk majd, vagy Marina Del Rey mellett), két napnyi San Diegót is tartalmaz, aztán Yuma (de nem börtönvonattal), Lake Havasu City, utána pedig Vegas. Ott én dolgozom, mint a motolla, remélhetőleg bőséges mennyiségű anyagot tudok szállítani az olvasótábornak, majd ismét autóba ülünk és nekivágunk Zionnak, aztán Antilope Canyon, Monument Valley, Horseshoe Bend, Grand Canyon South Rim, Death Valley, Palm Springs, majd 16-án befutunk ismét Los Angelesbe és irány haza, megint Varsón keresztül.

Tervezett útvonal
Tervezett útvonal [+]

Úgy vettük észre, hogy az olvasóközönségnek van egy olyan, meglepően vaskos szegmense, akik szeretik néha a nem kizárólag szakmai információkat is fogyasztani. A CES blog eddigi bejegyzései jó visszhangot kaptak, akit nem érdekel, úgysem olvassa ezeket, ezért is van erre külön rovat, úgyhogy annak ellenére, hogy idén csak egy "újságírót" tudunk delegálni mégis úgy döntöttünk, hogy az amerikai kalandokról továbbra is írunk. Alapanyag lesz hozzá, csatorna szintén, az itteni blog mellett játszik az Instagram és az utazásos Facebook oldal is.

Bog

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.