A Google tekintélyes bevételeket szerez abból, hogy reklámfelületet értékesít, és teszi elsősorban saját szolgáltatásain keresztül, a felhasználó internetes szokásai alapján célirányosan, aminek az alapja a szoftveróriás keresőmotorja. Mivel az internethasználatban a mobilok egyre nagyobb teret nyernek, nagyon nem mindegy, hogy a legnépszerűbb készülékeknek melyik az alapvető keresőmotorja, és hiába gondolná az ember evidenciának, hogy az Apple és főként az androidos mobilokat gyártó Samsung számára a Google Search használata magától értetődő, emögött bizony komoly pénzügyi megegyezések állnak.
A Google keresősávja ott virít minden Samsung mobil kezdőképernyőjén, így a két Galaxy S8 főoldalán is [+]
Pár napja arról lehetett hallani, hogy a Google 3 milliárd dollárt (780 milliárd forintot) fizet csak ebben az évben az Apple-nek azért, hogy az iOS-es eszközök alapvető keresőmotorja a Search legyen. A mobilpiac legtöbb készülékét eladó Samsung még jobban járhat: a Google nekik állítólag 3,5 milliárd dollárt fizet erre az évre ugyanezért (900 milliárd forint), a Google keresősávja pedig az első bekapcsolástól ott virít a Galaxyk főképernyőjén. Jegyezzük meg: ezek a megegyezések zárt ajtók mögött zajlanak, ezért a fenti összegeket az elemzők saccolgatják.