Boltot nyitott a Nothing Londonban

Carl Pei következő lépése az amerikai piac operátorokon keresztül történő meghódítása lenne.

Megnyitotta első boltját a Nothing az angol fővárosban. London híres és trendi központi városrészében, Sohóban alakították ki a vakítóan fehér üzletet, ahol a Phone (1), az Ear (1) és Ear (stick) mellett a svéd Teenage Engineering termékei vannak az állandó kínálatban, mellette pedig folyamatosan váltakozó válogatásban divat- és dizájntermékek. A bolt két 73 négyzetméteres emeletből épül fel, és hétfőtől szombatig nyitva van a 4 Peter Street (W1F 0AD) alatt.

Így néz ki a bolt belülről.Így néz ki a bolt belülről. Így néz ki a bolt belülről. (forrás: Notebook Check) [+]

Hirdetés

Amellett, hogy megnyitotta első fizikai boltját a Nothing, a márka alapítója, Carl Pei arról beszélt a CNBC-nek, hogy jelenleg is tárgyalásokat folytatnak az amerikai operátorokkal az Egyesült Államokban és Kanadában történő értékesítés és megjelenés kapcsán. Pei szerint a nemrég piacra dobott Ear (stick) fülhallgató eladásainak egyharmadát az észak-amerikai piac hozta, így láthatóan van igény a Nothing termékeire, viszont a cég szerint a jó kapcsolat kialakítása nehéz a szolgáltatókkal a Samsung és az Apple árnyékában dolgozva.

Amerikai jelenléttől függetlenül a Nothing tízszeres bevételnövekedést tudhat magáénak az előző évhez viszonyítva. A márka által a CNBC-vel megosztott adatok szerint a 2021-es 20 millió dolláros bevétel után 2022-ben 250 millióra számítanak. Pei szerint viszont így is veszteséges a Nothing és a tervek szerint 2024-re lesz nyereséges a jelenleg 400 dolgozóval működő vállalkozás.


Pei szerint a Phone (1)-nek extravagáns megjelenésével sikere lenne az amerikai piacon.[+]

Pei nyilatkozata alapján Dávidként harcolna a Góliátként aposztrofált Apple ellen. A Nothing vezetője szerint veszélyes jövőképet vetít elő az, hogy Észak-Amerikában az okostelefon-piacon az Apple a második negyedévben lelépte az Androidot azzal, hogy az összes aktív mobilkészülék több mint 50%-a iPhone volt. Pei szerint ha ez folytatódik, nem vagy alig marad helye a piacon az androidos gyártóknak. Példaként felhozta, hogy a Foxconn például elutasította a Nothing megkeresését azzal az indokkal, hogy már nem dolgoznak startuppal, mivel minden eddigi partner, akinek gyártottak csődbe ment, amin a Foxconn csak vesztett. A CNBC megkereste a Foxconnt és az Apple-t, egyik cég sem kommentálta Pei nyilatkozatát.

Az európai mobilpiac forgalmának megoszlása negyedévenként 2021 harmadik negyedévétől.
Az európai mobilpiac forgalmának megoszlása negyedévenként 2021 harmadik negyedévétől. (forrás: Counterpoint) [+]

A Nothing alapítása óta 600 000 fülhallgatót és 500 000 telefont adott el, jövője pedig jelen gazdasági helyzetben erősen kérdéses. Európában a mobilpiac 35%-át uralja a Samsung, második a Xiaomi 23%-kal, majd harmadik az Apple 21%-kal. A teljes piac forgalma ugyanakkor folyamatosan lassul, a harmadik negyedévben az új iPhone-ok megjelenése bár kicsit emelt a Q2-höz képest, így is 16%-os volt az előző évhez viszonyítva a csökkenés.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés