Csökkent a mobilpiac forgalma a harmadik negyedévben

Az Apple növekedett, de egészében 9%-os visszaesés volt tapasztalható az előző évhez képest.

Hirdetés

Az Omdia és a Canalys is nyilvánossá tette a 2022-es harmadik negyedévre (Q3) vonatkozó adatait, melyek egybecsengően arról számolnak be, hogy világszinten visszaesett a mobilpiac forgalma 9%-kal az előző évihez képest. A második negyedévhez hasonlítva a júliustól szeptemberig tartó Q3 viszont minimális javulást hozott, 2,5%-kal nagyobb vásárlókedv mutatkozott a harmadik negyedévben, mint a másodikban. Ezt a Samsung csúcskategóriás hajlítható készülékei és az új iPhone-ok megjelenése magyarázhatja.

Az elmúlt negyedévek adatai.
Az elmúlt negyedévek adatai. (forrás: Canalys) [+]

A teljes forgalom a 2022-es Q3-ban 297,8 millió okostelefont jelentett, ebből 64,1 milliót a Samsung, 52,2 milliót az Apple, 40,5 milliót a Xiaomi, 28,5 milliót az Oppo, 27,4 milliót a Vivo és a maradék 84,3 milliót az összes többi gyártó együtt szállította le. A Samsung 22%-át uralta a piacnak a Q3-ban, megtartva vezető pozícióját. Eladott darabszámban ugyanakkor csökkenés tapasztalható, közel 5 millióval kevesebb Galaxy került leszállításra. Az Apple növekedett, a piac 18%-át uralják és 2,8 millió darab iPhone-nal többet adtak el, mint egy éve. Az első két hely után csak kínai gyártók vannak a TOP 10-ben, ezek közül egyik sem tudott növekedést felmutatni a Huawei kivételével, mely tizedik pozíciójában a 2021-es 5,8 millió leszállított mobil helyett 2022-ben 8,6 milliót adott el.

Az Omdia adatai a 2022-es Q3-ra vonatkozóan.
Az Omdia adatai a 2022-es Q3-ra vonatkozóan. (forrás: Omdia)

A 2022-es Q3-ban Európa és Ázsia egyes régiói, például India, Indonézia, Fülöp-szigetek mutattak nagyobb keresetet az okostelefonok iránt. Európában az Apple és a Samsung csúcskészülékei iránt mutatkozott a legnagyobb kereslet, a közép- és belépőszintű telefonokért moderáltabb volt az igény.

A negyedik negyedévre vonatkozóan a Canalys elemzői alacsonyabb gyártói célokat és lassú készletforgalmat jósolnak. A mobilpiac helyzete borús a jelen gazdasági és politikai környezetben, azoknak a gyártóknak, melyek nem rendelkeznek ikonnak is nevezhető, népszerű és közismert készülékekkel, fontos lesz a jó stratégia, hogy versenyben tudjanak maradni.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés