A TWS fülhallgatók tovább emelik a hordható okoseszközök piacának növekedését

A mobilpiac ismét visszaesőben van, a kiegészítők viszont egyre jobban teljesítenek.

Az okosórák és az aktivitáskövetők iránti kereslet is nőtt az idei első negyedévben, a számokat viszont a valódi vezetékmentes fülhallgatók dobták meg szignifikánsan. A munkakörülmények megváltozása jelentősen hozzásegítette az amúgy is felívelőben lévő szegmenst a leszállított eszközök számának növekedéséhez, összesen 72,6 millió kütyü került forgalomba az első negyedévben, ami 29,7%-os növekedés éves viszonylatban. Az elemzők már tavaly év elején jelezték, hogy a TWS eszközök a következő nagy dobás a tech-iparban, és igazuk lett.


[+]

Nem meglepő módon, összetettben is az Apple dominál közel 30%-os piaci részesedéssel és majdnem 60%-os éves növekedéssel, noha az Apple Watch eladásai valamelyest visszaestek a beszállítói oldal ideiglenes bizonytalansága miatt. A számokat az AirPods és a Beats eszközök húzták fel. A Xiaomi az Apple-éhez hasonló mértékű (56,4%-os) növekedést produkált, a Samsung pedig 71%-kal több eszközt szállított le, de ezzel is csak a harmadik helyen áll világviszonylatban.


[+]

A Huawei (a Honorral együtt) szintén jól teljesített (62,2%), de a legnagyobb előrelépést az okosórák jelentették a gyártónak 118,5%-os volumennövekedéssel. Ha csak az okosórákat és az egyszerű aktivitáskövetőket nézzük, a Garmin és a Huami tudott pozitív számokat felmutatni Q1-ben, utóbbi állítja elő ugye a Xiaomi és az Amazfit órákat. A Fitbit által leszállított eszközök száma tovább csökkent. Egyrészt az Apple és a Samsung erős konkurenciát jelent, másrészt nem rendelkeznek úgynevezett hearables termékekkel. Harmadrészt az árérzékeny piacokon nem kimondottan versenyképesek.

Azóta történt

  • Tokkal, vonóval

    Hiába növekszik a hordható és vezetékmentes eszközök iránti kereslet, a kiegészítők piaca is meg fogja érezni a recessziót.

  • Beindult az úgynevezett rúzs-effektus?

    A hordható okoseszközök piaca megállíthatatlanul nő, a kialakult gazdasági helyzet fokozta a fogyasztói igényeket.

  • Tényleg működne a rúzs-hatás?

    A hordható okoseszközök piaca 35%-kal nőtt Q3-ban a megelőző év megegyező időszakához képest, aminek több lehetséges, összefüggő magyarázata is van.

Előzmények

Hirdetés