Tényleg működne a rúzs-hatás?

A hordható okoseszközök piaca 35%-kal nőtt Q3-ban a megelőző év megegyező időszakához képest, aminek több lehetséges, összefüggő magyarázata is van.

Az IDC számításai szerint a hordható okoseszközök piaca 35%-kal nőtt a tavalyi megegyező időszakhoz viszonyítva. Ekkora mértékű növekedést már nem pusztán az a módszertani fordulat eredményez, ami integrálta a valódi vezetékmentes fülhallgatókat a vizsgált kategóriába. Jitesh Ubrani összefüggést lát a hordható okoseszközök iránti kereslet és a járványügyi intézkedések között. Tekintve, hogy az emberek nem költenek utazásra, nem járnak étterembe és az egyéb szabadidős tevékenységek köre is beszűkült, az egyéni szabadtéri sporttevékenységek viszont még mindig elérhetők, megnőtt az igény a hordható okoseszközökre.

A keresletet pedig széles kínálati paletta elégíti ki, nagyjából minden árszegmensben van érvényes ajánlat, így anyagi helyzettől nagyjából függetlenül mindenki számára hozzáférhető a termékkategória. A rúzs-effektus is működni látszik, az emberek kisebb tételekkel elégítik ki vásárlási igényeiket. A növekedés előreláthatóan egy idei még biztosan nem fog megtorpanni, tekintve, hogy a jelenleg használatban lévő eszközöket nagy valószínűséggel újabbakra fogják cserélni a felhasználók, a statisztikákat pedig erősíti, hogy a vásárlók egyszerre több hordható okoseszközzel is rendelkeznek. Mondjuk fülhallgatóval és valamilyen csuklóviselettel.

Apple Watch SE
Apple Watch SE

A növekedés mértéke sejtetni engedi, hogy a felhasználók között mind a fejlődő, mind a fejlett piacokon nagy számban vannak olyanok, akik most először vásároltak ilyen eszközt. A legnagyobb piaci részesedéssel továbbra is az Apple rendelkezik 33,1%-kal. Az AirPods továbbra is kimagasló népszerűségnek örvend, az Apple Watch pedig már alacsonyabb árkategóriában is opció az Apple Watch SE-nek köszönhetően.

Xiaomi Mi Band 3 és Mi Band 4
Xiaomi Mi Band 3 és Mi Band 4 [+]

Bár a Q3-ban leszállított 17 millió tétel meg sem közelíti az Apple 41,4 milliós teljesítményét, a Xiaominak elég volt a második helyre 13,6%-os piaci részesedést generálva. Az eladások zömét, az elérhető árú aktivitáskövetők teszik ki, mint a Xiaomi Mi Band széria. (Ha a fülhallgatókat kivesszük az egyenletből, a Xiaomi elveszi az első helyet az Apple-től.) A harmadik helyet a Huawei foglalta be, akik a mobilos szegmensben szorult helyzetbe kerültek a GMS hiánya miatt, az okosórákat és kiegészítőket viszont nem érintik a korlátozások, a termékek pedig folyamatos fejlődést mutatnak. A top 5-be még a Samsung fért be negyedikként, az ötödik helyen pedig a FitBit és a BoAt osztozik csekély 3,3 milliós forgalommal.

Előzmények

Hirdetés