A hajtogatás és az 5G lendítheti fel a mobilpiacot

Hirdetés

A globális mobilpiac egy idő óta lassan, de folyamatosan szűkül, ami a Xiaomira és a Huaweire valahogy semmiféle hatással nincs. Sőt. 2018 Q3-ban ezen a két kínai gyártó fordított. A Huawei konkrétan 45%-kal növelte az eladásokat a tavalyi harmadik negyedévvel összevetve, ami nem csak annyiban kiemelkedő, hogy tette ezt egy általánosan csökkenő tendenciát mutató szegmensben, de az adatok nem a leszállított eszközökre vonatkoznak, hanem a végfelhasználóknak értékesített darabokra, tehát tényleges eladásokat mutat. A globális mobilpiac szerény 1,4%-ot bővült, ami a két gyártó nélkül inkább 5,2%-os mínusz lett volna éves összehasonlításban.


[+]

A Xiaomi szintén javított a piaci jelenléten, 2017 Q3-hoz képest globálisan másfél százalékot, Európában viszont statisztikailag értelmezhetetlen mértékű növekedést produkált 2018 Q1-ben, így inkább a jövő évi adatok lesznek érdekesek a növekedés valós mértékére és stabilitására vonatkozóan. A 2017-18 közötti időszakban a nagyjából nullához képest nyilván a mostani teljesítményük statisztikailag extrémnek minősül. A Huawei sikere viszont főleg a fejlődő piacoknak köszönhető. A belépő és középkategóriás eszközök számára itt még bőven akad mozgástér, az agresszív árazás pedig kellően motiváló a felhasználóknak a butatelefonok lecserélésére.


[+]

A Samsungnak ugyanakkor nehézségekkel szembenéznie, a világ első számú mobilgyártója és a második Huawei között egyre csökken a különbség, az alsó és középkategóriát erősen lefedik a kínai gyártók, aminek a legnagyobb piaca India, az idei Galaxy csúcsmodellek iránti kereslet viszont elmaradt a várakozásoktól. A Samsung a legnagyobb veszteséget könyvelhette el az idei harmadik negyedévben, legalábbis amióta a Gartner vizsgálja ezt a szegmenst. Ez számszerűleg 14%-kal kevesebb eladott készüléket jelent éves összehasonlításban.


(forrás: GSMArena) [+]

Az Apple technikailag stagnál, a 0,7%-os növekedés nem kifejezetten szignifikáns, aminek a roppant telített prémium szegmens az oka. A konkurenciát és a gondot itt is a kínai gyártók jelentik, ennek tetejébe az Apple folyamatos térvesztése is érezhető a kínai piacon. A Gartner szerint a mobilpiacot a az 5G hálózatok elterjedése és a hajlítható megoldások fogják ismét felrázni, jelenleg viszont nem motiváltak a fogyasztók új eszközök vásárlására, mivel az innováció nem szembeötlő vagy kellően nélkülözhetetlen mértékű.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés