Fotók
A Xiaomi 14 Ultra négy 50 megapixeles hátlapi kameráját idén három váltja (normál, ultraszéles, 3x-os zoom), a periszkópos negyedik ugyanis 200 megapixeles szenzort kapott 4,3x-os optikai nagyítással. Az előlapi 32 megapixeles és alább látható a normál, illetve a szélesebb látószögű szelfi feleslegesen nagy felbontású, ilyen a 4K 60 fps önvideó. Mellékelem 2x-es, 3x-os és 4,3x-os portrét is, ezek igen jó minőségűek. A szoftver mindent tud és hasznos a Photography Kit a markolat is.
Normál és széles szelfi (1-2. kép), 2x-es, 3x-os és 4,3x-os portré (3-5. kép)
- Szelfikamera: 32 MP, 21 mm, f/2, fixfókusz
- Főkamera: 50 MP, 1”, 23 mm, dual-pixel + lézer AF, OIS
- 3x-os zoomkamera: 50 megapixel, 1/2,51”, 70 mm, dual pixel AF, OIS
- 4,3x-os zoomkamera: 200 MP, 1/1,4”, 100 mm, f/2,6, PDAF, OIS
- Ultraszéles kamera: 50 MP, 1/2,76”, 14 mm, 115 fokos látószög, dual pixel AF
Leica Authentic és Vibrant színséma
Két Leica feldolgozási logika közül lehet választani: az autentikus természetesebb (értsd: harsányabb) kontrasztokkal dolgozik, visszafogottabb dinamika mellett, az alapvető vibráns mód, amit a soron következő fotókhoz használtunk, pedig több HDR hatással és valamivel jobb dinamikával. Észrevettem, hogy a kamerákon átívelő, enyhe túlexponálás miatt a legfényesebb részek hajlamosak ki/beégni, szóval csak jó, de nem kiemelkedő a dinamikaátfogás.
50 megapixel (ultraszéles, fő-, 3x-os és 4,3x-os kamera), 200 megapixel (4,3x-os kamera)
Tájékoztató jelleggel itt vannak a nagyfelbontású fotók, de úgysincs rájuk szükség, szóval különösebb kommentet nem érdemelnek.
Főkamera, 23 mm, 12,5 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A főkamera dobta a változtatható apertúrát és f/1,63-as rekesszel igen szűk az élességtartomány, ami közelképnél előny, néha viszont nem egyenlően éles minden részlet emiatt. A vonalélesség máskülönben kitűnő észrevehető élesítéssel, a tömörítés és a zajszűrés nappal alacsony, a színek a kamerákon át következetesek. Este már komolyabb a zajszűrés és kissé meleg színek irányába billen a fehéregyensúly a tökéletestől, de a nagy szenzornak köszönhetően továbbra is remek a minőség.
2x-es szenzorzoom, 46 mm, 12,5 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A 15 Ultra a piac talán legjobb szenzorzoomját nyújtja nappal: bár a blendeméret miatt nem egységes az élesség, olyan, mintha igazi 2x-es optikával készültek volna ezek a fotók. Nem úgy este: komolyabb szűrés és talán felskálázás után digitálisabb a képek jellege, kevesebb zajszűrés elég lett volna.
3x-os zoom, 70 mm, 12,5 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Kitűnő részletességgel indít a 3x-os zoomkamera nappal és megmarad estére is legtöbb riválisának odapirítva vonalélességben és alacsony tömörítésben. Észrevehető, de nem túlzó este a zajszűrés, összességében remek a minőség, úgyhogy este a 2x-es szenzorzoomot simán kiválthatja.
4,3x-os zoom, 100 mm, 12,5 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
5x-ös nagyításról 4,3x-ra váltott a periszkópos zoomkamera, de annyi baj legyen: a látószögkülönbség kicsi, a minőség pedig éjjel-nappal kitűnő. Szerintem előnyben van a Xiaomi a Samsung, a Google és az Apple legjobbjával szemben és minimum egy szinten a Magic7 Próval, viszont talán a zoomversenyt a Vivo X200 Pro nyeri, habár szituációja és ízlése válogatja a korona felhelyezését. A lényeg: használjon lehetőleg minden csúcsmobil két zoomkamerát és az egyik jókora méretű és felbontású szenzort – az utóbbiból a 15 Ultra 200 és 400 mm-es szenzorzoommal profitál.
200 mm-es szenzorzoom, 12,5 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ha kétszer rányomunk a 4,3x-os zoomikonra, akkor 8,6x-os szenzorzoomot kapunk 200 mm-es fókusztávolsággal és nappal igazán kitűnő képminőséggel – ügyesen összerakta az algoritmust a Xiaomi. A nagy szenzor miatt nem rossz az esti helyzet sem, ám a 2x-es szenzorzoomhoz hasonlóan észrevehető a zajszűrés és a felskálázás kombinációja, hogy tűéles ne legyen a helyzet.
400 mm-es szenzorzoom, 12,5 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Még egyszer az ikonra bökve 17,2x-es hibrid nagyítást kapunk, ami azért már nappal is digitális jellegű, és mégis: feliratok esetében kifejezetten messzi téma és szöveg hozható közel élesen, megérte így is lőni egy csokor fotót. Este tisztán digitális a nagyítás, de azért lesajnálni a 15 Ultra zoomrendszerét nem kell: igazán sokrétű és jó minőségű, bár este könnyen bemozdulnak az eredmények.
Ultraszéles kamera, 14 mm, 12,5 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Idén az ultraszéles kamera húzza a rövidebbet: 14 mm-en és 115 fokon a látószög szűkebb, 1/2,76”-en a szenzor kisebb, f/2,2-n a blende pedig kevesebb fényt juttat át, mint tavaly, pedig pont fordítva, fejlődnie kellett volna, én legalábbis nagyon gyakran használom ezt a kamerát utazásokon. Nappal szerencsére jó képfeldolgozással ment a 15 Ultra: nem tudok belekötni a minőségbe, este viszont helyszíne válogatja, hogy mennyire versenyképes a dolog. Az ultraszéles kamerával persze a legtöbb rivális megszenved, ám itt lett volna a lehetőség az ellépésre a konkurenciától.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!