Hirdetés
Akkumulátor, töltés, hatótáv
Az ID.4-gyel ellentétben az ID.5-ből nincs 52 kWh-s, csak 77 kWh-s változat. Az állandó mágneses szinkronmotor teljesítménye így 204 lóerő, amihez 310 newtonméteres nyomaték jár. Ezeknek az adatoknak a láttán elégedettek lehetünk, főleg úgy, hogy az autó 8,4 másodperc alatt teljesíti a 0-100-at, a nyomaték pedig végig rendelkezésre áll. Az erő minden helyzetben elegendő, ha 120-nál rálépünk a menetpedálra, akkor is azonnal lép egy nagyot a kocsi, az előzést sem kell háromszor meggondolni országúton.
Töltési teljesítmény terén az ID.5 nem áll rosszul, de konkurensek többet tudnak. 135 kW a maximum, így 29 perc alatt akár 80%-ra tölthető az akkumulátor. AC-n keresztül 11 kW-ra van maximalizálva a töltés, ami már olyan jó 7-8 órát jelent, ha pedig valaki 230V-ra csatlakozva etetné kedvencét, akkor már, ha nem is egy hétvégét, de egy szűk napot rá kell szánjon arra, hogy idővel a töltöttségjelző 100%-ot mutasson.
A fogyasztás kimondottan jó. Városban eszik a legkevesebbet az ID.5, ilyenkor 100 kilométer alatt megelégszik 14-15 kWh-val. Lehet ennél több, ha minden zöldre váltó lámpánál vadul gyorsítunk, de a kezdeti élvezkedések után már inkább arra fogunk koncentrálni, hogy a lehető legtöbbet kihozzuk a telepből. Autópályán persze még óvatos pedálkezeléssel sem leszünk takarékosak, 120-130 km/h sebességnél nagyjából 22-24 kWh-ra kúszik fel a kocsi étvágya, ami jóval több, mint amit például a Renault Megane E-Tech Electric magába szippant.
Átlagosan tehát úgy 17-18 kWh-val lehet számolni vegyes használat esetén. Az előbbi értékeket, ha lefordítjuk, akkor kijön, hogy a WLTP által ígért 500+ kilométeres hatótáv városban nagyon kivételes esetekben, jó környezeti, időjárási és domborzati viszonyok esetén talán elérhető, a 450 kilométer ennél azért reálisabb. Országút úgy 400, autópályán pedig 300-350 kilométerre számíthat a sofőr, aminél a kategóriatársak sem tudnak nagyon többet, vagy a kisebb akkupakk, vagy a nagyobb fogyasztás miatt.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!