Tomtom GO1005 - csak a térképre kéne gyúrni

Navigáció

Bekapcsolás után nincs sok vacakolás, rögtön a térképen találja magát a felhasználó. Ha nincs GPS jel, akkor a legutóbbi ismert ponton fog állni a gépkocsi (valami 25-30 féle rajzocskából választható). A menübe úgy jutunk, hogy valahol megérintjük a kijelzőt, nyilván nem az alsó három feliratnál. Attól függően, hogy van-e már betervezett útvonal, vagy sem, némiképp eltér a felugró ikonhalom, de ez így logikus. Minden esetben hat menüpontot jelent ez, alapesetben navigálás, térképnézegetés és útvonaltervezés van felül, lent pedig szolgáltatások, beállítások és súgó. Ez utóbbira nem nagyon lesz szükség, a Tomtom megújult rendszere sokkal kezelhetőbb, mint a régebbi kayvasz.

TomTom GO1005

TomTom GO1005

A cím megadása pofonegyszerű, utána gyorsan is tervez a gép. Amint megvan az útvonal, rögtön kérhetünk alternatívát, rábökhetünk olyan utcákra, amiket el szeretnénk kerülni, illetve már a tervezésnél betáplálható, hogy mikor óhajtjuk megejteni a startot. Ez azért fontos, mert a Tomtom készülékekben van IQRoutes szolgáltatás, amelynek segítségével a készülék a többi felhasználók adatait ismerve tudja azt, hogy melyik napszakban, nagyjából merrefelé szokott dugó lenni. Erre még rá lehet önteni a TMC-t, így egész jó a hatásfok.

TomTom GO1005

A navigáció hangja Marika és Ervin lehet. Hímsovinisztának tűnhetek, de Marikát senkinek sem ajánlom. Biztos csinos, egyébként, de beszélni nem tud, ő a tükörfordított angolt nyomja, olyan klasszikusokkal, mint „után 800 méterrel forduljon jobbra“. Ervin kellemes orgánuma nyerőbb, ráadásul tényleg magyarul rakja össze a mondatokat. A GO1005 hátsó hangszórója kifejezetten erős, tiszta, de nem is ez a legjobb a dologban, hanem Ervin ütemérzéke. Tökéletesen időzítve szólal meg a megfelelő pillanatokban, ha a térkép alá tud dolgozni, akkor ideális haver a kocsiban.

TomTom GO1005

Tervezés során elég sok opciónk van, alapesetben a leggyorsabb verziót keresi a gép megtámogatva az IQRoutes funkcióval. Néha azonban ennek ellenére is nagyon hülye. Buda középső részéről lőttem meg Szentendrét, elsőre szépen végig is tervezett a rakparton, de gondoltam, hogy kérek egy alternatív útvonalat, ami szerintem a Rózsadombon való áttervezést kellett volna jelentse. Szerinte viszont menjek át Pestre, fel a Váci úton, majd az M0-s hídon jöjjek vissza Budára. Voltak még hasonló furcsaságok, olyan rövidítésekről nem tudtam meggyőzni, amelyek bizonyítottan gyorsabbak, mint a főútvonalon történő szenvedés. Viszont szó nélkül újratervez az első olyan helyen, ahol másfelé fordulok, s nem érez kényszert arra, hogy visszafordításra bíztasson, hanem elég jól ráérez arra, hogy milyen célból kanyarodtam ellenkező irányba.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • TomTom Via 125 - kecsesen nagy

    A TomTom legújabb sorozatának nagyobbik tagja járt nálunk. Komolyabb tudás helyett vékonyságával és könnyű kezeléssel igyekszik vonzó lenni.

Előzmények

Hirdetés