Tenways CGO600 - hangtalanul a belvárosban

Összedobta a net népe, hogy a hollandok Litvániában szereljenek össze szíjhajtásos, nyomatékszenzoros elektromos kerékpárt. És jól tették.

Hirdetés

Bevezető

Napi szinten kapunk megkereséseket teljesen változatos helyekről, hogy teszteljük ezt, vagy amazt, a kínaiak különösen erősen (és jellemzően feleslegesen) traktálnak zömmel haszontalan kacatokkal, de az meglehetősen ritka, hogy egy kerékpárforgalmazó ír levelet. Tenways… ezt már hallottam valahol, de egészen addig nem tudtam hová tenni, amíg be nem battyogtam gyalogszerrel a nekem.green irodájába az Opera mellé, hogy aztán kerékpáron távozzak, mert nekem is ott állt össze a kép, hogy az Indiegogón kalapoztak a cuccra pénzt, az ő hírlevelüket pedig járatom, mert néha a sok agyatlanság mellett kincseket is lehet találni.


[+]

Több mint 6 millió dollárt húztak be a népességtől, szóval el is készült elsőre a Tenways CGO600. A cég holland, ott azért van némi sejtésük arról, hogy miképp kéne kinéznie egy városi bringának, az összeszerelés litván, az alkatrészek zöme pedig nem meglepő módon Kínából jön, de így van ez az ismert márkák esetében is. A bicikli koncepciója viszont nem teljesen szokványos, mert ez egy nagyon könnyűnek tervezett, viszonylag kevés karbantartást igénylő, szíjhajtásos és nyomatékszenzoros holmi, ami — és itt már előre lelövök fontos megállapításokat — klasszisokkal finomabban, elegánsabban és kulturáltabban adja elő a villanymotorral megtámogatott kerekezést, mint az egybites kínai izék. És úgy érzésre tovább is fog kitartani.


[+]

Ám az árát azért próbálták relatív alacsonyan tartani (680 ezer magyar játékpénz, ami az állami támogatással tovább csökkenthető), ezért egy csomó extrát kihajítottak. Kapásból csak egy sebesség van: szíjhajtásnál ennél többet csak agyváltóval lehet összehozni, de az egy elég drága ketyere. Nincs csillapítás sem az első villában, sem máshol, a fedélzeti rendszert jóindulatúan nevezzük most egyszerűnek, a mindenféle egyéb trükköktől (kivehető akkumulátor, csillapított ülés, akkuról üzemelő hátsó lámpa) pedig szintén el kell búcsúzni. Ráadásul egyelőre még a gyártás korai szakaszában vagyunk, szóval első használat során azért érdemes állítgatni ezt-azt, illetve most még éppen jár első-hátsó sárvédő és kitámasztó a júzereknek, de ez később vélhetően el fog tűnni.


[+]

Valamit valamiért, ugye, mert közben a Tenways CGO600 megfelel az összes létező előírásnak, szóval járhat rá a támogatás is, hogy emészthetőbb kategóriába csússzon az ára, viszont — és ennek az anyagnak ez is volt az eredendő célja — nem lesz alkalmas a bringa mindenre. Amire viszont dedikáltan szánták, oda nagyon is megfelel: ez pedig a viszonylag sík, városi környezet.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés