Tenways CGO600 - hangtalanul a belvárosban

Összedobta a net népe, hogy a hollandok Litvániában szereljenek össze szíjhajtásos, nyomatékszenzoros elektromos kerékpárt. És jól tették.

Hirdetés

Kialakítás

Egy kissé sportos geometriájú trekkingről van szó, L és M méretben létezik, a gyártó szerint 165 és 200 centiméter közötti testmagassághoz ajánlható, 180 centinél van a méretváltási határ. A 6061-es alumíniumból készült váz minden bigyóval (akkuval és motorral együtt) alig nyom többet, mint 15 kilogramm, jóval könnyebben rámolgattuk ide-oda az iroda folyosóján, mint a sárnehéz ADO bringákat. És azért ez számít akkor is, amikor a rásegítés hatékonyságáról esik majd szó.


[+]

A vázba rejtett akkumulátor mindenképpen az elegánsabb vonal, de megvan az a hátránya, hogy nem lehet kiszedni, márpedig egy ilyen megoldásért főleg azok hálásak, akik nem akarnák a komplett bringát felcipelni a pinceszintről a negyedikre a töltés miatt. A CGO600 ötféle színösszeállításban érhető el, ebből kettőnél az az egyediség, hogy az első villa más árnyalatú. Úgy összességében egy jó arányú bringa, nem mondanám különlegesnek, de pont az egyszerűsége és a letisztultsága miatt megkapó, ráadásul alig észrevehető, hogy elektromos rásegítésű masináról van szó.


[+]

A részletekben viszont vannak meglepetések. Egyrészt itt van maga a szíjhajtás, ami időtálló, hangtalan és kenőanyag nélkül működik, vagyis nem fogjuk összezsírozni még a bő szárú világos gatyót sem használat közben. A szénszálas műanyag szíj gyakorlatilag nem igényel karbantartást, nem csörög, nem zörög, nem hajlamos arra, hogy elszakadna, viszont a hagyományos hátsó racsnitól el kell búcsúznunk, így áttételek közül sem tudunk választani, egy sebesség van, ami egy jó középértéknek tekinthető. El lehet vele indulni emelkedőn is, viszont ostobának fogunk tűnni, ha nagy tempóval haladnánk, mert oda viszont már kevés az áttétel.


[+]

Figyelmet érdemelnek a hidraulikus fékek (ami nem valami noname megoldás, hanem Tektro), a kormányon pedig nincs sok látnivaló, a szögegyszerű csengő mellett csak egy nagyon minimalista fedélzeti komputer üldögél a legfontosabb funkciók ellátására. Az első lámpa is innen kapcsolható, a hátsó viszont külön modul, amit a nyeregcsőre lehet helyezni, saját áramellátása van. Ez, valamint a töltő, a kábel, az állítgatáshoz szükséges kulcsok és egy pumpa a CGO600 tartozéklistáját képezik, amit egy kartondobozban kap meg a tulajdonos a vásárlás során. A gyárilag szerelt gumik is trekkingre valóak, a defekttűrő abroncsok gördülési ellenállása és zaja alacsony.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés