Bounce Boing Voyage
Folytatódik a legjobb N-Gage játékokat bemutató cikksorozatunk, melyben négy programot fogunk bemutatni a nagyérdeműnek. Elsőként a Bounce Boing Voyage nevű ügyességi játékról van szó, mely sokak szerint az egész repertoár legkiválóbb alkotása. Ebben minden bizonnyal az is benne van, hogy egy ügyességi játékról van szó, az ilyenek pedig mindig rendkívül népszerűek a játékosok körében, mivel széles réteget céloznak meg - gyakorlatilag három és száz éves kor között mindenki jól szórakozhat egy efféle visszafogott programmal.
A Bounce egy három dimenziós platformjáték, melyben egy ugrani is képes labdával kell végiggurulnunk az egyre nehezedő pályákon. Pályából kereken egy tucat van, melyek három helyszínen terülnek el. A sztori módban sorban egymás után nyílnak meg, egy-egy pálya teljesítése után többfelé ágazhat utunk. A pályák felépítése alapvetően lineáris, de ahogy haladunk előre, úgy egyre komplexebbek és több gondolkodást igényelnek. A labda is fejlődik a játék előrehaladtával, az új helyszínekhez új alakok is járnak, összesen tehát három alak lesz, mindegyik más-más tulajdonságokat ad a labdának. Ezekre nem csak a játék végigjátszásához lesz szükség, a pályákon visszafelé haladva sokkal könnyebb összegyűjteni az összes bónuszt - és elérni a lehető legtöbb pontot -, ha már fejlett labdánk van.
A Bounce véleményem szerint a platform egyik legjobb játéka. A pontrendszernek köszönhetően a pályák végigjátszása után is kínál új lehetőségeket, plusz egyébként is szórakoztató, hiszen ügyességet és gondolkodást egyaránt igényel, plusz technikailag is rendben van. Mindenképp ajánlom kipróbálásra!
Hirdetés
Metal Gear Solid Mobile
Második alkalmazásunk az egyik legszebb az egész platformon, egyedül a múlt heti cikkben tesztelt One veri oda, de az kicsit más stílusú. A Metal Gear Solid Mobile a konzolon rendkívül sikeres japán játéksorozat mobilos adaptációja, mely szerencsére tiszteli az eredeti játékot, nem úgy, mint az iPhone-os verziója. Karakterünk egy amolyan veterán kommandós, bizonyos Solid Snake, akivel a lebilincselő történet keretében kell mindenhova bekommandóznunk, lövöldöznünk, bujkálnunk. Leginkább bujkálnunk.
A játékban az a legmegkapóbb, hogy teljesen három dimenziós. Alapvetően fix kameraállásból látjuk karakterünket, de nem hátulról, hanem inkább felülről - a perspektíva inkább hasonlít egy stratégiai játékéra, mint egy third person shooterére. Az MGSM (hehe) közelebb is áll az előbbi műfajhoz, ugyanis nem az agyatlan lövöldözésről, hanem a lopakodásról szól, hasonlóan a PC-n népszerű Splinter Cell sorozathoz. A képernyő sarkában látható egy radar, melyen látjuk az ellenséges katonákat és a kamerákat, valamint azt, hogy azok merre néznek - ennek segítségével tudjuk elkerülni, hogy észrevegyenek. Jól jöhet továbbá, hogy oda tudunk lapulni a falhoz, így simán elsunnyoghatunk egy-egy kamera alatt.
A legdöbbenetesebb az, hogy bármikor átválthatunk belső nézetbe, ami egyrészt jól néz ki, másrészt megdobja az amúgy sem gyenge hangulatot. Pisztollyal célozni például ebben a nézetben a legjobb, de jól jöhet akkor is, ha egy sarok mögül szeretnénk kilesni. A legnagyobb móka, hogy ilyenkor a telefonba épített kamerával is tudunk nézelődni, legalábbis ha ezt választjuk a menüben. Az MGSM tehát egy kiváló játék, amit a műfaj kedvelőinek mindenképp ajánlok!
Resident Evil: Degeneration
A Resident Evil nevet azt hiszem, hogy senkinek sem kell bemutatni: a Milla Jovovich főszereplésével készült filmtrilógia híressé tette a japán játéksorozatot. Ha valakinek nem lenne egyértelmű, hogy miről van szó, annak elárulom, hogy itthon Kaptár néven került mozikba ez az erősen B kategóriás filmeposz.
Zombigyilkolás ezerrel, erről szól az N-Gage-re megjelenő külső nézetes (TPS) lövöldözős játék is, mely a gyengécske grafikája miatt nem igazán ijesztő, pedig az efféle játékoknak elvileg ez lenne a lényege. A játékmenet kicsit lassú, főhősünk fut, félpercenként jön egy bejövő hívás, ahol szöveges formában láthatjuk a történet gerincét adó csevejeket. Utána cammogunk valamerre, fejbe lövünk pár felénk botorkáló zombit, megyünk tovább. Az interakciókat kivétel nélkül az ötös gomb megnyomásával hajthatjuk végre, karakterünk kevésbé látványosan, de tud létrát mászni, ablakon kiugrani és ajtót nyitni. A lelőtt zombik után jellemzően lőszer és pénz marad, tehát egyre jobb fegyverek segítségével irthatjuk az egyre nagyobb csoportokban sétálgató élőholtakat. Fegyverünket továbbá használhatjuk zárak és egyéb objektumok szétlövésére is, az interakció ezzel ki is fújt. Nem lesz a kedvencem, de pár órát azért el lehet vele lenni.
Prince of Persia
Utolsó alkotásunk a játékosok körében szintén ismerős lesz, Perzsia Hercegének kalandjait már 286-os PC-n is követhettük, azaz ott követhettük igazán. A kilencvenes évek végén újra elővették az első motion capture technológiával készült játék liszenszét, amiből először egy középkategóriás, később rengeteg izgalmas és lebilincselő platformjáték született, legalábbis ami a PC-s/konzolos berkeket illeti: a mobilosok leginkább annak örülhetnek, hogy a liszensz a Gameloft kezébe jutott, akik így több kiváló Java alapú programmal tudták megörvendeztetni a rajongókat.
A most szóban forgó alkotás is az ő nevükhöz fűződik, értelemszerűen egy két dimenziós platformjátékról van szó, mely azonban az N-Gage kompatibilis készülékek erős hardverét kihasználva három dimenziós környezetben játszódik. Ez a gyakorlatban leginkább térhatású 2D-s pályákat jelent, a grafika ennek ellenére nem valami lenyűgöző. Vannak kellemes effektek, futás közben elfordul az egész pálya, de összességében valami nem az igazi, a Herceg mozgása darabos, a textúrák pixelesek, komolyan mondom, ennél a legfrissebb Java kiadvány is jobban nézett ki. Ettől függetlenül az N-Gage-es PoP is nagyon jó játék, lehet ugrálni, falon futni, harcolni, de az biztos, hogy a készülék hardveres lehetőségeit nem használja ki. A rajongók felfoghatják egy új pályákat tartalmazó kiegészítő lemeznek, a műfajjal most ismerkedők viszont kezdjék inkább az egyik Javás verzióval, abba könnyebb beleszeretni.
Ennyi volt mostanra, hét nap múlva újabb kiváló játékokkal jelentkezünk!
Bocha
A teszteléshez használt Nokia N82-t, 6210 Navigatort és az N-Gage játékokat a Nokia Magyarország biztosította, köszönjük!
A cikk T-Mobile szélessávú eszközök segítségével készült.