Orions: Legend of Wizards
A múltkori, Java alapú játékokat bemutató cikk pozitív fogadtatása miatt úgy döntöttünk, hogy folytatjuk a cikksorozatot, ez alkalommal azonban három Pocket PC-s programot mutatunk be. Műfajukat tekintve mind a hárman stratégiai játékok, azonban mindegyikük meglehetősen egyedi.
Az Orions megjelenését Pocket PC-s programhoz képest hatalmas várakozás előzte meg. Ennek oka a fejlesztőcsapat, a MoreGames Entertainment volt, akik tavaly szinte a semmiből robbantak be a köztudatba az Enslave-el, amit több helyen az év játékának választottak. Pár hónapja aztán meg is jelent az Orions, és nem okozott csalódást.
Nehéz lenne bekategorizálni, hogy pontosan mivel is állunk szemben, a szoftver ugyanis az egyéni ötletek mellett több népszerű PC-s játékból is tartalmaz elemeket. A történet kissé sablonos: adott az Orions nevű, lebegő szigetekből álló világ, ahol a szigetek mindegyikén egy-egy mágus, ún. Orion Lord uralkodik. Sajnos egyikük egy rossz pillanatában úgy dönt, hogy elpusztítja a világot. A játékos természetesen ebben fogja megakadályozni (és igázza le inkább saját maga az egész világot, hmm..).
A kampány kezdetekor mindenekelőtt hőst kell választanunk. Ezek portréjukon kívül mágiaosztályukban is különböznek, amiből 3 jó (víz, föld, élet) és 3 gonosz (tűz, levegő, halál) létezik, mindegyben 5-5 hős van. A választásnak sok jelentősége nincs, csupán annyi dől el rajta, hogy milyen típusú legyen a kezdő szigetünk - azonban az első ellenséges sziget meghódítása körülbelül 5 perc játékidőt igényel, aminek fényében ez nem túl fontos. Nehézségi szintből és a világ méretéből szintén 3-3 van, a kis világ 20, a közepes 30, a nagy pedig 40 szigetből áll. A játék célja az összes sziget meghódítása, függetlenül attól, hogy azok milyen típusú hősök tulajdonai.
Természetesen nincs stratégiai játék építkezős rész nélkül, bár az Orions-ban ez sokkal kevésbé lényeges, mint a harc. Erőforrásokból négy típus van, a legalapvetőbb a Crysols, de egy ütőképes hadsereg felállításához szükség lesz még Sulmors-ra, Goldius-ra, valamint Eractus-ra is. Előállításuk nem az RTS-ekben megszokott módon, mondjuk bányászattal történik, hanem épületek építésével. Crysols termeléséhez ún. Crysols Garden-re van szükség, mely a nap energiáját minden körben 5 egységnyi Crysols-ra alakítja át. A többi 3 nyersanyagot a sorban lejjebb lévőkből lehet átalakítani, szintén épületekkel, körönként. Egy-egy ilyen építmény felhúzása is nyersanyagba kerül, és mivel egy körben szigetenként legfeljebb 3-at vásárolhatunk, jó pár körnek el kell telnie, mire valóban jövedelmező lesz a birtokunk. Ezeken kívül még 7 épülettípus van, mindegyik egy-egy harci kártyát tesz megvásárolhatóvá, továbbá a jobbakhoz szükség van a gyengébbek meglétére is - ez tehát nagyon hasonlít a Heroes of Might and Magic rendszeréhez. Az építgetés lett egyébként a játék egyik leggyengébb és egyben legunalmasabb része, mivel sok sziget birtoklása esetén rengeteg időbe kerül minden körben felhúzni a nyersanyagokat termelő épületeket.
Szerencsére a monoton építős részért kárpótolnak az izgalmas harcok. Maguk a csaták kártyákkal zajlanak, melyek szintén a már említett 6 mágiaosztályba tartoznak, mindegyik 12 kártyát tartalmaz. Nagyobb részük egy lényt ábrázol, de vannak varázslatok is. A játékmenethez hasonlóan ez is körökre osztott, minden körben felhasználhatunk egy kártyát - amennyiben egységet választunk, azt le kell raknunk az 5 kártyamező egyikére, a varázslat viszont csak simán elsül. Kártyákból korlátozott mennyiségű lehet nálunk, egy részük alapkártya, a többit meg kell vásárolnunk, miután kifejlesztettük az egyik szigetünkön. A varázslatok teljesen eltérők, vannak gyógyító, defenzív és offenzív kártyák is. A lények erősségét alapvetően a támadópontjuk és az életük határozza meg, de fontos még az osztályuk és a szintjük is, pl. mert vannak varázslatok, amik csak egy bizonyos szintű kártyákra hatnak. A lények ezen kívül bírnak valami speciális képességgel is, ezek egy része permanens, a Vámpír pl. minden támadásakor visszakapja a sebzése 50%-át (már ha élő lényt üt, élőhalottaknál ez nem működik), de vannak olyanok is, amiket akkor süthetünk el, amikor akarunk. Fontos még, hogy minden mágiaosztályból vannak pontjaink, amik a kártyák használatához szükségesek, ugyanis csak olyan szintű kártyát húzhatunk elő a pakliból, amikhez van elég pontunk (a pontok minden körben nőnek egyel, de egyéb módon is növelhetők). A cél az ellenséges Lord likvidálása, akinek ugyanúgy van életpontja, mint az egységeknek. Ebből adódóan támadni is lehet, egy-egy egység akkor sebzi a hőst, ha vele szemben nincs kártya, speciális varázslatokkal viszont bármikor támadható. Bár ez leírva roppant bonyolultan hangzik, a valóságban nagyon könnyen megtanulható. A kártyák speciális tulajdonságainak memorizálása már viszonylag sok időt vesz igénybe, azokat jól kombinálva használni pedig még annál is többet.
A grafika nagyon szép, csaták közben mindenféle effektekben gyönyörködhetünk, a szigetek pedig igényesen meg vannak rajzolva. A hangok teljesen átlagosak, ám ez egy Pocket PC-s játéknál nem is érdekes. Különlegesség, hogy az akkumulátor kímélése érdekében a program képes lassabbra állított processzorral, alacsonyabb frame rate-tel is üzemelni, aminek bekapcsolása néha kifejezetten hasznos lehet. Pozitívum továbbá a multiplayer mód megléte, akár egy gépen felváltva, akár TCP/IP protokollon keresztül is van lehetőség mások ellen játszani.
Kiváló játék tehát az Orions, szép, összetett, de ami a legfontosabb, nagyon leköti az embert. Vigyázni is kell vele, mivel könnyen a rabjává lehet válni! A bátraknak viszont ajánlott a próba verzió letöltése - a teljes programért 19.95 USD-t kell fizetni.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!