Onesport OT16 - ennyit megér bármilyen segítség

Egyszerű mivolta ellenére meglepően kellemes útitárs ez a rásegítéses bicikli, de érdemes kiismerni a működését és tisztában lenni a korlátaival.

Hirdetés

Haladás

Sokadszorra ismertetjük a pedálszenzoros bringák működési elvét, de mindenképpen fontos tudni, hogy ezek hogyan oldják meg a rásegítést. A nyomatékszenzoros (ez a másik iskola) kerékpárok azt figyelik, hogy milyen erősséggel teker a jóember és ennek megfelelően folyamatosan változtatják a rásegítés mértékét szinte azonnal lekövetve a hajtási erőkifejtést. Ez a kellemes és gondtalan megoldás, de jóval drágább. Az olcsóbb vonalon mozgó bicikliknél csak azt nézi a szenzor, hogy tekerünk-e, vagy sem. Ez egy bináris dolog, ha pedálozunk, akkor felkapcsolja a motor mind a 250 wattját, a kis kijelző három fokozata csak annyit szabályoz, hogy 15, 20, vagy éppen 25 km/h-ig segítsen be. Ha ezt a tempót elérjük, akkor lekapcsol, ha alatta vagyunk és tekerünk, akkor pedig fel. Ezen műveleteket néhány másodperces késéssel intézi, vagyis az első fél fordulatot lábizomból meg kell oldani, hogy aztán meglóduljon a szerkezet, ha pedig leállunk a tekeréssel, akkor is kell neki egy kis idő, mire kikapcsolja a motort.


[+]

És ez az, amit kicsit szokni kell. Rá lehet érezni, pár kilométer alatt az ember fejben hozzáidomul a meghajtás darabosságához, a fékek behúzása pedig kapásból megállítja a rásegítést, de ettől még ez egy alapszintű megoldás. A hét fokozat érezhetően kevés, a legalacsonyabb áttétellel is nagyon pörög a láb ahhoz, hogy a 25 km/h meglegyen, aztán rá fogunk jönni, hogy feleslegesen strapáljuk magunkat, ha csak ímmel-ámmal tekerünk, akkor is megkapjuk az extra segítséget és 25 km/h-val fogunk haladni.


[+]

Viszont az első komolyabb emelkedőnél hirtelen megváltozik a képlet, ezeket ugyanis egymaga már nem gyűri le, szükség lesz a mi munkánkra is, csak jóval kevésbé fogunk kihalni, mintha csak a saját képességeinket vetnénk be, egy könnyed szobakerékpározási szinttel simán fel lehet menni közepes meredekségű utakon, ha pedig még kaptatósabb a terep, akkor már dolgoznunk kell nekünk is, de még ott sem annyit, mintha nem lenne alánktolva extra 250 watt. Ez pedig áldás olyan kocabringásoknak (mint én), akik mondjuk dombosabb vidéken laknak és azért nem kerékpároztak eddig, mert utálták a nap végén még felküzdeni magukat az otthonukhoz, de arra is tökre alkalmas a szerkezet, hogy könnyed tekeréssel felmenjünk mondjuk a János-hegyre, ráadásul a fat gumik miatt földúton sem jön zavarba a bringa, össze-vissza grasszáltam vele az erdőben különösebb megerőltetés nélkül, a relatív magas hasmagasság pedig simán elég padkákról való leugratáshoz.

Az ígért 40 kilométeres hatótáv benne van a gépben. Nyilván nem úgy, hogy 40 kilométert haladunk felfelé fixen, de átlagban kijön, ha városi környezetben a kettes fokozatig kapcsolunk, ami 20 km/h-ig segít, ha mindenhol csutkán csapatjuk, akkor inkább 30 kilométer lesz a vége. A fékek rendben fognak, a menetkomfort az árszinthez képest kellemes, a szokatlan geometriát ellensúlyozza a tág határok között állítható ülés és kormánymagasság. Extrák nincsenek, Bluetooth kapcsolat ennyi pénzért nem jár, de ez egy olyan olcsó bicikli, ami kontrollálható módon tesz hozzá a saját erőnkhöz némi extrát, össze lehet csukni, van rajta minden, amit a jogszabályi előírások megkövetelnek, kis megszokás után a működtetése is triviális. Nem, nem egy komoly bicikli, nem, nem azoknak szánják, akik sok 100 kilométert nyomnak le a nyeregben, nem túl kifinomult, nincs kikönnyítve, nem mozogja ki az összes úthibát, nem lesz hosszú távon túlzottan kényelmes, de nem is erre szánják. Egy korrektül megcsinált, belépő szintű ajánlat azoknak, akik akármilyen okból kifolyólag nem tudnak és/vagy nem akarnak kizárólag a saját erejükre támaszkodva eljutni két keréken A-ból B-be. És ennek millió indoka lehet onnan kezdve, hogy két gyulladt térdizülettel én speciel hálás voltam a segítségért, talán X év múlva (ahol X minél magasabb szám) már végképp szükségem lenne arra a 250 wattnyi extra erőre, sokan vannak, akik mennének bringával, de nem óhajtanak csapzottan a célállomásra érkezni, megint mások pedig nem a sportértéket keresik, hanem autózás helyett választanának egy nem megterhelő közlekedési formát, de a rollert a kis kerekeivel veszélyesnek érzik. Százféle indok van arra, hogy egy e-bike miért hasznos, a Onesport OT16 egy kedvező árfekvésű, értelemszerűen korlátozott képességű, de a célnak mégis megfelelő opció, különösebb meglepetést nem okozott, de ebben az árfekvésben ténylegesen van relevanciája.

Bog

A kerékpárt a gyártó küldte el hozzánk tesztre, köszönjük. Ide kattintva lehet megvásárolni, a "more payment options" linkre kattintva adható meg a MOBILARENA kuponkód, amivel 100 euróval csökken az ár.

Azóta történt

  • OneSport OT05 - finomhangolás

    Mit hiányoltunk eddig a kedvező árfekvésű kínai bringákból a leginkább? A nyomatékszenzort. A OneSport újdonsága végre megkapta ezt a megoldást.

Előzmények