Onesport OT16 - ennyit megér bármilyen segítség

Egyszerű mivolta ellenére meglepően kellemes útitárs ez a rásegítéses bicikli, de érdemes kiismerni a működését és tisztában lenni a korlátaival.

Hirdetés

Kialakítás

A bringa egy tipikus alsópolcos legózás eredménye. A váltó az alapszintű Shimano SIS Tourney, a fedélzeti egység az az S688-as modul, amit számos más kerékpáron is láthattunk már, a fékek nem hidraulikusak, sebességből hét darab van, a 15 Ah-s, 48 voltos akkut pedig nem rejti a váz, hanem a nyeregcső mögött ül. De az ülés kiemelése után könnyen kiszedhető, ha csak ezt cipelnénk fel a hatodikra tölteni, miközben a több mint 27 kilogrammot nyomó járgány mondjuk a pincében dekkol, illetve van rajta indikátor, egy gombnyomással ellenőrizhető a töltöttsége.


[+]

Jó pont, hogy a kormány és az ülés magassága is szabadon állítható. Az úthibák csillapítását háromféle módon próbálja megoldani a masina: egyrészt a 20 inches kerekek szélesek (3 inch) és ballonosak, másrészt van egy alapszintű első teleszkóp 4 centiméteres úttal, valamint a nyeregcső felső része is rugózik. Ezek külön-külön nem sokat érnek, így együtt már van némi értelmük, de a kényelmesnek látszó, széles nyereg rövid távon valóban kellemes, de tapasztalt kerékpárosok tudják, hogy hosszabb utakon az ilyen alakú ülésekre pont úgy támaszkodik az ülep, ami már nem fog vidám perceket okozni a nap végén. Ugyanakkor az OT16 nem egy utazóbringa, ez amolyan postás-bike, kapott is egy masszív csomagtartót.


[+]

Van gyárilag első-hátsó lámpa (bár az első fény lehetne kicsit erősebb), megvannak a sárhányók, adnak a kormányra szerelhető kis csengőt, de a termék legfontosabb ismérve, hogy össze lehet csukni nagyjából középtájt, emiatt a sziluettje is inkább valami elegáns hintóra hajaz. A hajtogatást egy gyorskioldóval lehet indítani és zárni, ahhoz képest ez kissé filigránnak tűnt elsőre, hogy 120 kilogrammos a terhelhetőség, de úgy 90 kilogrammal (jómagam és a hátizsákom) nem volt semmi nyeklés-nyaklás. Pont ez a relatív könnyed szerkezet az oka annak, hogy jóval könnyebb összecsukni és szétnyitni, mint mondjuk a már próbált ENGWE bringát, itt is van egy aprócska támasz, hogy ne a vázat tegyük le az aszfaltra széthajtás után és bár a kormány nem hajtható le, de így is egész kompakt lesz a motyó, csak aztán 27 kilót beemelgetni egy SUV hátuljába már nem olyan triviális. Arra viszont figyelni kell, hogy a pedálok vízszintesen álljanak, különben pont ezek miatt nem fogjuk tudni hajtogatni a gépet.


[+]

A váz geometriája kissé szokatlan, elő blikkre távolinak tűnik egymástól az ülés és a kormány, de mégsem éreztem kényelmetlennek. A kormány legalsó pontjánál el tudtam volna képzelni alacsonyabb állapotot, illetve hórihorgas júzerek esetén már lehet, hogy közel van a nyereg és a kormányhoz. Mivel nincs felső merevítés, ezért az OT16-ra felszállni és leszállni könnyű, szerintem simán lehet szoknyában is tekerni vele, bár őszintén ezt nem próbáltam. Az általános összeszerelési minőség a szokásos színvonalon mozog, biztos lehetne szebb hegesztéseket művelni, ám nem bántóan olcsó sehol, de azért nyilván nem a prémium kategóriában focizik.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • OneSport OT05 - finomhangolás

    Mit hiányoltunk eddig a kedvező árfekvésű kínai bringákból a leginkább? A nyomatékszenzort. A OneSport újdonsága végre megkapta ezt a megoldást.

Előzmények