Mio C520 - navigáljunk profin

Csomagolás

Hatalmas zöld dobozban érkezett a MobilX futárjától a Mio legújabb navija. Már amikor átvettem kiderült, hogy vagy köveket csomagolt vicces kedvű partnerünk a csomagba, vagy a gyártó pakolta tele extra dolgokkal a készülék dobozát, azért lett ennyire súlyos. A kibontáskor hamar rájöttünk, hogy az utóbbi történt, ugyanis annyi dolog van a készülék mellé csomagolva, amiből MacGyver biztosan képes lenne egy egész navigációs műholdat is varázsolni.

A készülék mellett szerepelt a csomagban egy hordtok, amelybe akkor érdemes helyezni a C520-at, mikor a táskánkba tesszük, ugyanis a nagy képernyő és az elegáns külső könnyen karcolódhat. Emellett szerepel a normál és az ázsiai szabványú töltő, egy USB kábel, egy autós töltő, valamint egy külön kis doboz, ami az egyszerű beüzemelési útmutatót tartalmazza. Megtalálhatjuk továbbá a kézikönyveket lapozható és DVD-re felmásolt formában is, amely mellett még ott figyel az adatátvitelhez szükséges szoftver. Ezeken túl még helyet kapott az újfajta autós tartó, amely eltér a C3/5/710 sorozatban megismerttől.

A készülék külsejét tökéletesen mutatja be a fenti ábra, amelyet a gyártó honlapjáról szereztünk. Az eszköz tetején mindössze egyetlen bekapcsológomb (1) található, amelyet 5 másodpercig nyomva tartva tudunk működésre bírni, amennyiben csak egy pillanatra nyomjuk be, akkor a kijelzőt kapcsolhatjuk standby állapotba. Az előlapon a hatalmas, 480x272 pixel felbontású gyönyörű kijelző (3) mellett találhatjuk a Bluetooth bekapcsoltságát jelző LED-et (2). A hátlapon található a hangszóró, amelynek hangereje megfelelőnek bizonyult még lehúzott ablak mellett is. Rögtön felette található az antenna csatlakozója (9). Alul két csatlakozó található, az egyik egy miniUSB (6), a másik pedig arra szolgál, hogy az autós-tartóba illesztve is tölthető legyen a készülék (5), ilyenkor ugyanis magába a tartóba kell beleillesztenünk a töltőt, így elkerülhetjük a folyamatos ki-be dugdosást. Bal oldalra került az SD/MMC kártyák fogadására képes slot (8), valamint a fülhallgató csatlakozója (7). Mint látható egyetlen dolog hiányzik nagyon, és ez talán az egyetlen negatívum, amelyet a teszt alatt felfedeztem, mégpedig a hardveres hangerő-szabályozó. Ez hihetetlenül megkönnyítené a használatot, nagyon nagy problémának tartom, hogy kimaradt.

Hirdetés

MioMap

MioMap v3 néven fut a készülékbe épített navigációs rendszer, amely mindössze nevében tér el az iGO-tól. Mivel rengeteg cikkünkben írtunk már erről a navigációs rendszerről ezért most csak az újításokkal, illetve a tapasztalatokkal foglalkozunk.

Az első és legszembetűnőbb változás az, hogy az iGO a 16:9 képarányú kijelzőn is remekül fut. Ráadásul sokkal szebb felbontásban, mint ahogy azt a C szériából megismert modellekben teszi, teljesen akadásmentesen és folyamatosan. A nézeteknél - ahogy eddig is - a 3D és a normál mód között választhatunk, valamint eldönthetjük, hogy a navigáció során észak mindig felfelé legyen (azaz az útvonalat forgassa a gép), vagy mindig a menetirány legyen felfelé. Utóbbi sokkal jobban használható.

A menü gyakorlatilag megegyezik a korábbi MioMappal szerelt modellekkel, azonban a hardveres gombok hiánya miatt elég sokat kell benne bogarásznunk, már csak akkor is, ha a hangerőt szeretnénk állítani.

Hatalmas újdonság a megújult navigációs panel, amely ki-bekapcsolható, és a kijelző majdnem teljes jobb oldalát elfoglalja. Ennek két funkciója van. Amennyiben nem útvonal szerint navigálunk, csak a free ride módot használva, akkor egy hatalmas kilométeróra jelenik meg itt, valamint a pontos idő. A kilométerórán mindig láthatjuk, hogy pontosan mennyivel megyünk és jelöli a megengedett sebességet is. Ha tervezett útvonal szerint navigálunk, akkor a navigációs panel megváltozik és a korábbi modelleket messze leköröző mennyiségű és minőségű információt jelenít meg. A fenti képeken megtekinthető ez a funkció, azonban néhány szóban beszélek róla. A legfelső sorban látható a következő elágazásig hátralévő távolság, valamint az, hogy pontosan mit is kell majd tennünk. Alatta a célig hátralévő idő és távolság látható, valamint a jelenlegi idő, és az érkezés tervezett időpontja. Legalul az aktuális sebesség kerül kijelzésre, de arra vigyázzunk, hogy ez nem figyelmeztet minket a megengedett sebességre, ilyenkor az a bal alsó sarokban jelenik meg.

Egyéb alkalmazások

Az első plusz program az audiolejátszó, amely egy egész pofás alkalmazás, azonban az autóban teljesen feleslegesnek találjuk. Ennek ellenére jól jöhet mondjuk egy külföldi séta során, ezért kicsit jobban megnéztük. A program a normál zenelejátszáson túl képes m3u formátumú lejátszási listák kezelésére és készítésére, valamint többféle hangzásképből választhatjuk ki a nekünk tetszőt, sajátot viszont nem alkothatunk. Meghatározhatjuk viszont a lejátszás módját (véletlen, bemutató, sorban, ismétlés egyet, ismétlés mindet). Amennyiben dalszöveg is van a zenéhez csatolva, annak lejátszására is képes a program.

A második, minden PNA-ban megtalálható program a képnézegető. Ezzel a memóriakártyára helyezett képeket nézhetjük meg, kicsi ikonos méretben, vagy nagyban, az egész kijelzőn megjelenítve slideshowként. A dolog elsőre furcsának hangzik, azonban nyaraláskor jól jöhet a megjelenítő, hiszen sokkal nagyobb a kijelzője, mint bármelyik fényképezőgépnek, ezért a képek is élvezhetőek. Ráadásul háttértárként is használható, hiszen alaphelyzetben csaknem 800 Mbyte tárhellyel rendelkezik a C520, amelyre a beépített fájlkezelővel pillanatok alatt átmenthetjük az elkészült képeket. Nagy pozitívum lenne még, ha host funkció is lenne a gépben, azonban ez kimaradt. Ami még hiányosság, hogy alapesetben videók lejátszására nem alkalmas a készülék, pedig a hatalmas kijelzőt remekül lehetne erre is használni.

Bluetooth

Az előző fejezetben részletezett alkalmazások mellett találunk még a készülékben egy névjegyalbumot, amely remekül használható. Amennyiben Bluetooth kapcsolat van a telefonunk és a készülék között, egy gombnyomással felhívhatjuk innen az ott tárolt telefonszámokat a nélkül, hogy a telefonunkhoz nyúlnánk. A kapcsolatokat a telefonkönyvből egy mozdulattal átemelhetjük a C520-ra, amennyiben élő kapcsolat van a két készülék között.

Kihangosítóként használva a Mio-t nekünk, mint hívó félnek nem lehet okunk panaszra, azonban a túloldalon némi visszhangról számoltak be, illetve elég halkan hallottak bennünket, annak ellenére, hogy készülék jobb oldalán elhelyezett mikrofon körülbelül 30-40 centiméterre volt a szánktól. Arra figyeljünk, hogy lehúzott ablak mellett még véletlenül se próbáljuk meg a telefonálást, ugyanis csúfos vége lesz, hiszen még a kicsengést sem fogjuk hallani. Beszélgetés közben egy mozdulattal válthatunk a telefon és a C520 között oda-vissza, illetve a képernyőn szabályozhatjuk a hangerőt.

Egyes pletykák szerint a beépített Bluetooth rádió A2DP képes, azaz sztereó headsetekkel is használható, azonban ezt sajnos nem volt alkalmunk kipróbálni, ráadásul a gyártó honlapján sincs róla pontos információ, így egyelőre urban legend kategóriába kell sorolnunk a kérdést, amíg megerősítést nem nyer. Az biztos, hogy a normál fülesekkel gond nélkül működött.

Összegzés, ítélet

Két dolgot hagytam a legvégére. Az első az autós tartó. Remek darabot sikerült összehozni ezúttal, olyan masszív, hogy kedvenc macskaköves utamon sem sikerült mozgásra bírni, pedig volt már olyan holder, ami itt megadta magát, és az ölemben landolt. A Mio viszont meg sem rezzent. Ráadásul a töltő a tartóba dugható be, így nem kell minden egyes alkalommal szenvednünk vele, amikor kiszállunk az autóból.

A második kimaradt fontos tényező az akkumulátor. Általában a PNA-k esetében ugyan kevésbé fontos, mint a mobiloknál, hiszen sokat pihen az autós töltőre dugva a készülék, de a teszt kedvéért kipróbáltam, és csaknem négy órán keresztül tudtam navigálni kikapcsolt Bluetooth mellett mindenféle töltés nélkül, ami nem rossz eredmény, ha figyelembe vesszük a C sorozat eddigi 2-2,5 órás teljesítményét.

Végül az ítélet. A Mio C520 elsőre lenyűgözött és mindenkivel ezt tette, aki egy kicsit is gondolkodott már navigációs eszköz beszerzésén. Azonban egy nagy hibája van, mégpedig a hangerőgombok hiánya. Sajnos szoftveresen sem sikerült egyértelműen pótolni ezek hiányát, és pont ez ami miatt mindössze ajánlott.

Mio C520

Polacheck
A Mio C520 a MobilX-től érkezett.

On-line: www.mobilx.hu

  • Kapcsolódó cégek:
  • Mio
  • NNG

Azóta történt

Előzmények