Gyakorlati használat
A Multipoint működését több headsettel és több telefonnal, valamint egy notebookkal próbáltuk. Igyekeztünk az összes lehetséges szituációt megnézni, de általános összképet nehéz írni, mivel headsetenként más-más eredményeket kaptunk. Az alapvetően közös, hogy a két telefonnal konferenciahívást lebonyolítani nem lehet, tehát mindkét vonalat nem tudjuk hallani. Ezen túl jelentős eltérés mutatkozott abban is, hogy hogyan kezelték a két hívást: a headsetek többsége képes volt várakoztatni az aktuális hívást, ha egy másik érkezett a másik készülékről, de volt olyan is, amelyik erre nem volt képes. Nézzük a szituációkat és az átlagos viselkedést:
Két telefon csatlakoztatva: az egyiken hívás érkezik
A legegyszerűbb szituációról van szó: két telefon van csatlakoztatva a headsethez, semelyiken sem beszélünk, de az egyiken hívás érkezik. Ilyenkor nincs probléma, a telefon tudja, hogy melyik telefon csöng, ha megnyomjuk a headset felvevőgombját, el is kezdhetünk beszélni.
Két telefon csatlakoztatva: mindkettőn egyszerre érkezik hívás
Ha két telefonon nagyjából egyidőben érkezik hívás, a headsetek először jellemzően azt fogadják, amelyik előbb kezdett el csörögni. Ha tehát megnyomjuk a fogadás gombot, az első hívást felvesszük, a másik telefon pedig csöng tovább, egészen addig, amíg a hívó fél le nem teszi, vagy nem fogadjuk azt is.
Két telefon csatlakoztatva: az egyiken beszélünk, a másikon hívás érkezik
Ha az egyik telefonon beszélünk, miközben a másikra hívás érkezik, akkor két opciónk van: vagy megszakíthatjuk, vagy tarthatjuk az aktuális hívást ahhoz, hogy a frissen bejövőt felvegyük. A headsetek egy része a tartásra képtelen, ezeknél tehát az egyetlen vaciáció az, hogy az aktuális hívást megszakítjuk, majd fogadjuk az újat. A csörgést általában apró pittyegés formájában halljuk, de itt is különbség van a headsetek között.
Két telefon csatlakoztatva: utolsó szám újrahívása
Itt nincs gond, a hívásindító gomb dupla megnyomása után mindegyik tesztelt headset újratárcsázta a legutóbbi számot. Itt csak az idő számít, az lényegtelen, hogy melyik telefonnal beszéltünk, a tényleges legutóbbi szám lesz újratárcsázva, nincs "elsődleges" és "másodlagos" telefon.
Két telefon csatlakoztatva: hangtárcsázás
Amennyiben két telefon van csatlakoztatva, nincs lehetőségünk hangtárcsázásra. Kivételt képezhet az a helyzet, amikor csak az egyik telefon alkalmas hangtárcsázásra, a másik nem: ilyenkor elképzelhető, hogy működik a dolog, de mi a teszt során ilyennel nem találkoztunk.
Két telefon csatlakoztatva: hívások kezelése
Ebben sajnos nem az igaziak a Multipoint headsetek. A legtöbbnél nem lehet szabadon játszani a hívástartással és az aktuális hívással, nincs olyan, hogy beszélgetés közben az egyiket tartom, átveszem a másikat, majd azt tartom és visszaveszem az elsőt: a tartás (ha egyáltalán van), csak bejövő hívásnál érvényes. Ha már két aktív hívásunk van, melyek közül az egyiket tartjuk, azt csak úgy tudjuk előhozni, hogy az épp hallható hívást befejezzük.
Egy telefon és egy notebook csatlakoztatva
Ha egy notebook (és azon a Skype) és egy telefon is csatlakoztatva van, nagyjából ugyanúgy működik minden, mint két telefonnál, leszámítva azt a közel sem elhanyagolható tényt, hogy a Skype-pal nem mindig működnek együtt a gombok. Ha tehát hívás érkezik, a headset nyomogatásával minden esetben a telefont vezéreljük. Ennek két egyszerre érkező hívásnál van gyakorlata, a sorrend nem számít, a headset gombjának megnyomásával a telefonról érkezőt fogjuk felvenni. A Skype-ot persze számítógépünkön tudjuk kezelni, de hiába fogadjuk ott a hívást, az automatikusan tartásra kerül, amíg a telefont le nem rakjuk.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!