Hirdetés
Kialakítás
A gyártó azt mondja, hogy magnéziumötvözet a váz, ezért nem olyan nehéz a kerékpár. Hát a helyzet az, hogy három éve tesztelt Himo Z20 is pont ennyit nyomott a mérlegen, pedig abban is csak egy 10 Ah-s akku volt, ugyanígy össze lehetett csukni, csak az még nem kínált nyomatékszenzort. Ez az ötvözet viszont egy picit rugalmasabb, nem olyan merev, mint az acél, pont azért, hogy valamelyest kevésbé rázzon a jószág, de ennek nemigen éreztem eredményét. A DYU T1 amúgy bizonyos szögekből jól néz ki, de nagyon megosztotta a falusi közvéleményt a külső megjelenés, az biztos, hogy egyedi, mintha egy bumeráng kötné össze az első-hátsó kereket, amelynek a hajlításánál egy vaskosabb doboz nyúlik le a pedálokhoz. Emiatt pont úgy tűnik elsőre, mintha középmotoros megoldással lenne dolgunk (láttam is olyan júzert, aki még a termék megvásárlása után is ebben a hitben írt véleményt a webre), pedig nem, ez egy szokásos agymotor 250 wattos teljesítménnyel és ismeretlen mértékű maximális nyomatékkal, mert a DYU ezt nem közli a termék hivatalos oldalán.
A 20 inches kerekek ezúttal láthatóan nem terepre készültek, ami a gördülési ellenállás kapcsán örömteli, nem is zajosak az abroncsok, de elég vékonyak, szóval a városi kátyúkkal, villamossínekkel óvatosan kell bánni, ahogyan a süppedős, laza talaj sem barátja a kerékpárnak, próbáltam homokon és murván is a gépet. Aszfalton érzi jól magát, nem túl hepehupás földúton is egész vállalható, de nincs semmiféle extra csillapítás, szóval sajnos fog rázni.
Ez itt az összes kezelőszerv [+]
Az árcsökkentés (zárcsökkentés?) érdekében mindenféle extrának tekintett funkciót kidobáltak a bringáról, kapásból nincs fedélzeti kijelző. A DYU erre azt mondja, hogy az elektromos bringák általában gyorsabbak a hagyományos kerékpároknál, ezért jobb is, hogy nem vonja el a figyelmet az útról egy sebességmérő. Ennél nagyobb bullshitet nehéz lett volna a témában alkotni, egyrészt nem a sebességet akarom figyelgetni elsősorban, hanem mondjuk a megtett táv is érdekelne, másrészt fedélzeti kijelző híján a beállítási lehetőségek száma konkrétan zéró. Arról nem is beszélve, hogy ezzel a bringával csak akkor fogunk 25 km/h-nál gyorsabban haladni, ha egy lejtőn gurulunk le, ez a tempó pedig távol áll a veszélyestől. Szóval azért nincs kijelző, mert az is megdobta volna az árat, az egyetlen kezelőszerv egy három lámpás LED, ami a töltöttséget jelzi, alatta egy darab gomb található. Ez hosszan nyomva a biciklit kapcsolja ki-be, röviden nyomva pedig az első lámpát, mert a hátsó nincs hozzákötve a rendszerhez, azt egy külön elem táplálja.
A kormány jobb oldali markolata mellé viszont fel lehet tenni egy extraként adott gázkart. Ez gyárilag nem része a kerékpárnak, hogy az EU-s szabályoknak megfeleljen (és a magyar szabályoknak is), de nem nagy ördöngősség felrakni, onnantól pedig pedálozás nélkül is haladhatunk maximum 25 km/h-val. Sőt, sík úton hosszabb időre főleg így fogjuk tudni elérni ezt a végsebességet, mert a 7 fokozatú Shimano SIS Tourney váltó legnagyobb áttétele is kevés ahhoz, hogy huzamosabban tudjuk olyan tempóval tekerni a bringát, amivel kényelmes tartani a 25 km/h-t, egy komfortos lábmunkával úgy 20 km/h körüli sebességgel lehet haladni.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!