Kamerák, multimédia
A strapamobil is mobil, és abban a korban, amikor a legtöbb fotót okostelefonok állítják elő, egy rétegtermék is versenyképes kell legyen kattintáskor. A Blackview épp ezért bevásárolt az ArcSoft 3.0-s képfeldolgozó algoritmusából. Mondjuk a 32 megapixeles szelfikamera kapásból negyedelhette volna a felbontást, mert feleslegesen nagyok az önfotók, viszont a dinamika és a fehéregyensúly kapásból rendben, elfogadható háttérelmosással – íme, egy 1080p videó. Mindjárt részletesebb a hátlapi portré a főkamera és a 2 megapixeles mélységérzékelő összmunkájából, remek dinamikaátfogás mellett, bár az ideálisnál picit lilásabb a fehéregyensúly és nem hibátlan a háttérelmosás.
Főkamera, 50 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Főszerepben hátul az 1/2,76” méretű Samsung ISOCELL JN1 szenzor van 50 megapixeles felbontással, quad-Bayer szűrővel, PD-autofókusszal és f/1,8-as rekeszértékű lencsével. Bár teljesen felesleges 8160 x 6144 pixelen rögzíteni bármilyen extra részletelőny hiányában, este pedig dominál a képzaj, azért összeszedtem négy példát.
Főkamera, 12,5 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A lényeg az automata mód 12,5 megapixelén van, és az alapból aktív HDR kiemelkedő dinamikaátfogást biztosít, lásd a fényes felhők minden megmaradó részletét az első fotón. Mondjuk a telítettség lehetne eggyel magasabb, a jó részletességbe pedig nem kevés élesítés is belejátszik, épp ezért picit természetesebbnek találtam a felvételeket a HDR-t kikapcsolva. Mindenesetre, ha a sokkal drágább XCover6-ot félretesszük, akkor a Blackview bizony a legjobbak között van strapa képminőségben. Este is temérdek részlet rögzül, lásd a feliratokat, igaz: alapból elég alacsony az expozíció. Ezen javít az éjjeli mód bevetése, amit az utolsó példa demonstrál, csak csökken vele némileg a részletesség.
2x-es szenzorzoom, 12,5 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Azt hiszem a szenzorzoomos gyűjtemény magáért beszél: csak papíron van meg a veszteségmentes 2x-es nagyítás, a gyakorlatban semmi előnye nincs a digitális zoomhoz képest, plusz rengeteg zaj és sávozódás látható a képeken.
Ultraszéles kamera, 8 megapixel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A Blackview még autofókuszos ultraszéles kamerát is mellékelt, aminek mondjuk este és videózás közben éppen ez a veszte: sajnos gyakran megy félre az élesítés. Ráadásul elég gyenge az f/2,2-es rekeszértékű optika rajzolata a széleken, úgyhogy este jobb elfelejteni ezt a kamerát. Nappal viszont, itt épp egy picit túltolt színekkel kellemes felvételek készíthetők 120 fokon tényleg roppant széles látótérrel és újfent remek dinamikaátfogással, némi zaj árán. Ha pedig már van autófókusz, akkor megvannak a szupermakrók akár 2-3 cm-ről, és igen látványos közelképek lőhetők vele, bár az optika jellege miatt nem túl elmosott a háttér.
A legnagyobb videófelbontás QHD, vagyis 2560 x 1440 pixel, amihez korrekt részéletesség és dinamikaátfogás tartozik stabil fókusszal és hallhatóan, de nem vészesen megszűrt, középminőségű sztereó hanggal. A jó hír az, hogy már ilyenkor kapunk némi elektronikus stabilizálást, így nem remegős a kép, viszont egy kicsit darabos.
1080p-re váltva és képélességben látványosan visszalépve viszont atomstabil felvételt kapunk éjjel-nappal, amire nem számítottam. Kár, hogy este a kamera vastagon alulexponál, mert amúgy még a fényforrások környékén sem remegős a kép a jó stabilizálás miatt.
Az ultraszéles kamera nagy látótérrel, ám korlátozott dinamikaátfogással és részletességgel dolgozik, és már nappal bezavar a fókuszvesztés – ez az az alkalom, amikor hibának rovom fel az autofókusz meglétét, mert levon az amúgy erőn felül teljesítő kamerás összképből.
A multimédiás helyzet vegyes: ott a kékes, de kellően éles és kontrasztos IPS panel a nagyfelbontású tartalmak lejátszására, ez viszont csak a YouTube-on és helyi videóknál van meg, Widevine L1 CDM védelem hiányában a Netflix és társai legfeljebb 480p-ben sugároznak. Hiányzik ráadásul a jack kimenet, a hangszóró pedig egycsatornás alul, erélyes, ám túlhúzott maximummal, ami egyszerre éles, dobozos és a hangerő is ingadozik. Jobb inkább vezetékmentes fülest csatlakoztatni.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!