Battle royale játékok androidos táblagépeken

Hirdetés

Mi az a battle royale?

Bizonyára sok olvasónk hallott már az úgynevezett battle royale játékokról, amelyek virágkorukat élik a PC-ken, a konzolokon, illetve újabban a hordozható eszközökön is. A koncepciót nehéz lenne pár szóval leírni, de azért meglehet próbálni, nagyjából a következőről van szó: adott egy viszonylag méretes online terület (jellemzően egy sziget), ahova ledobnak mondjuk 100 játékost, akik különféle fegyvereket és tárgyakat gyűjtögetve kell, hogy levadásszák egymást, miközben a játszható terület folyamatosan szűkül. A győztes nyilvánvalóan az utolsó túlélő lesz, ami elég ismerős lehet Az éhezők viadala (eredeti címén: The Hunger Games) regény- és filmszériából. Az elnevezés egyébként egy 1999-ben megjelent könyvből jött, Koushun Takami Battle Royale-ja nagyjából ugyanezt a koncepciót írta le, ami olyan sikeresnek bizonyult, hogy 2000-ben filmváltozat is készült belőle.


[+]

Ma pedig ott tartunk, hogy a népszerűbb battle royale játékokkal tízmilliók játszanak, a Twitch közvetítések nézőszámai az egekben vannak, az iparág pedig azzal próbálkozik, hogy az alapvetően casual játékosokat megcélzó alkotások e-sporttá válhassanak, hiszen abban rengeteg pénz van. Persze ez a dolog nem olyan egyszerű, amit a jelenleg legsikeresebbnek tartott játék, a Fortnite példája is jól mutat: hiába játszanak vele 100 milliónál is többen, ez még nem jelenti azt, hogy e-sportot is lehet csinálni belőle, hiszen ahhoz olyan játékmenetbeli változtatások kellhetnek, amelyek valószínűleg megnyírnák ezt az óriási játékosszámot. És itt nem csak a játék tempójára kell gondolni, bár ez sem egy elhanyagolható szempont, hiszen egy játék akkor lehet jó e-sport anyag, ha szórakoztatja a nézőket és folyamatosan történik is benne valami, ami jelenleg nem feltétlenül igaz a Fortnite-ra és a többi battle royale játékra. De legalább ennyire fontosak azok a játékmenetbeli dolgok, amelyek a kezdő játékosokat segítik, például beviszik a szerencsét a játékmenetbe, ami némileg kiegyensúlyozza a haladók és a kevésbé ügyesek közötti szintkülönbséget. Viszont részben pont ezek a dolgok segítették hozzá a Fortnite-ot ahhoz, hogy ilyen óriási játékosbázis legyen mögötte, illetve hogy kis túlzással minden platformon, tehát mobilon is elérhető legyen.


[+]

A Fortnite azonban közel sem azt a játékélményt nyújtja mobilon, amit mondjuk PC-n, de még csak azt sem, amit konzolon, pedig nagyon vártuk az érkezését. Egyszerűen túl összetett ahhoz, hogy pusztán egy érintőkijelző használatával jól lehessen kezelni, hiába gyönyörű a grafikája azokon a készülékeken, amelyekkel jelenleg kompatibilis, a lista ugyanis jelenleg nem túl nagy és táblagépek is alig találhatók rajta. Épp ez adta az apropót a cikkhez, elkezdtük ugyanis nézegetni, hogy melyek azok a hasonló stílusú játékok, amelyek minden androidos készüléken elérhetők, és a Fortnite-tal ellentétben már az első pillanattól a mobilokra lettek tervezve. Ehhez kapóra jött a szerkesztőségben lévő Huawei MediaPad M5 Lite is, amiről a gyártó egyáltalán nem állítja azt, hogy játékékra van optimalizálva, de van egy pár olyan szolgáltatása, amelyek ilyen szemmel nézve kiemelik a tömegből. Ráadásul az eszközt nem is teszteltük korábban, szóval kimondottan jól jött ki, hogy játszhattunk egy kicsit rajta.


[+]

A 243,4 x 162,x2 x 7,7 milliméteres kiterjedés kellemes egy 10,1 hüvelykes megjelenítővel rendelkező készüléknél, a 475 grammos tömeg pedig elsőre kicsit masszívnak tűnhet, de csak addig, amíg nem vesszük ténylegesen a kezünkbe az M5 Lite-ot, az anyaghasználata ugyanis kiváló, ebben az esetben tehát beigazolódik az állítás, hogy a súly a megbízhatóság jele. Az IPS-megjelenítő amúgy 1920 x 1200 pixeles felbontású, ez hüvelykenként 224 képkockát jelent. A rendszerchip nem csúcskategóriás, a Kriin 659 négy darab 2,4 és ugyanennyi 1,7 GHz-re skálázott Cortex-A53 maggal operál, a grafikus számításokért pedig egy Mali T830 MP2 felel, ami középkategóriás megoldás, külön izgalmas tehát, hogy a készülék képes-e akadásmentesen futtatni az Android 8.0-ra elérhető battle royale játékokat. A RAM mérete 3 GB, ami bőven elégségesnek tűnik a játszadozáshoz. Az eszköz különlegessége, hogy négy darab (!) Harman Kardon hangszóró került bele, amelyeknek megfelelően a hangminőségére több notebook is büszke lehetne. Ez pedig egy játék során nagyon fontos, hiszen rengeteg kutatás szól arról, hogy a mobiljátékoknál a különféle hanghatások milyen nagy mértékben is növelik a játékélményt.


[+]

Ha játékra használunk egy tabletet, akkor nagyon nem mindegy, hogy azt milyen tartani hosszabb távon, ebből a szempontból pedig a Huawei gépe remekül helytáll. Nincs fél kiló, tehát nem fog zsibbadni a karunk akkor sem, ha órákat töltünk el a társaságában, ráadásul olyan szempontból is átgondolt a formaterv, hogy igen nehéz úgy tartani, hogy a négy hangfal közül bármelyiket is letakarjuk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés