Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kymco

    veterán

    válasz llll #17279 üzenetére

    "én vhol ott, hogy sztem az emberi faj a mellékelt ábra szerint alapból nem alkalmas (én sem!) az általad felsoroltakra
    tisztelet a kivételnek, ha van
    max tényleg ha vki megtanítja nekik, hogy hogyan is kell ezeket csinálni"

    Attól függ, hogy mit tekintünk alapnak. A Biblia szerint az alap a teremtés, és akkor képesek voltunk rá, mert az ember közvetlen közösségben élt Istennel. Amikor az ember azt mérlegeli, hogy mi szolgálja jobban az érdekem,: az Istennek való engedelmesség vagy az "önálló" élet, akkor szakad meg valami. Ezt a Teremtés történet a jó és rossz tudás gyümölcsének kisajátításával írja le nagyon képi módon, de ez minden ember életében ott van: Én akarom eldönteni, mi a jó és mi a rossz nekem, ne mondja meg nekem senki ezt.

    És ettől kezdve parciálisan ítélgetjük meg, hogy mi a jó. Ami nekem jó, másnak rossz.. amiről azt hiszem, hogy nekem jó, felemészt... csak két általános példa a döntéseink következményeire. Persze ezt lehetne még részletezni, de talán így is érthető.

    És ebből az állapotból nem lehet kikerülni tanulással, az elme és az ösztönök megregulázásával. Ehhez Isten segítő keze kell. Nos ezt jelenti Jézus személye.
    Én sem tudom önerőből megtartani a szeretet himnuszának feltételeit. De Jézussal is csak töredékesen, de tanulok szorgalmasan. :)

    "az az igazság, hogy itt először nagyon felkaptam a fejem
    hogy szted még él az ószövetség??"

    A Ószövetség él, nekünk is két részből áll a Bibliánk. A törvény általi megigazulás nem él.
    Isten Izraelt választotta népének, hogy rajta mutassa meg irgalmát, szeretetét, igazságosságát. Megoszlanak a vélemények arról, hogy ez mennyire sikerült, ebbe nem fogok belemenni.
    Tehát Isten választott népe Izrael, de nem azért, mert tuti nép. Nem azért, mert baromi erkölcsös, törvénytisztelők, de még csak azért sem, mert nagyon ragaszkodnak az Úrhoz... a kiválasztás érdem nélkül történt. Nem lehet büszke Izrael a teljesítményére, amiért Isten őket választotta.
    Ez az érdem nélküli kiválasztás valahol párhuzamos az újszövetségi kegyelemmel.
    Jézussal a kiválasztott nép fogalma változik. Betölti azt, amit Izraelnek kellett volna. Izrael feladata az lett volna, hogy Istenhez hívja a népeket, de ehelyett jól elszigetelték magukat... Jézusban ez a feladat újra értelmet nyert. Nem vagyok zsidó, de Jézus által én is a kiválasztottakhoz tartozom. Nem azért, mert olyan büszke lehetek a teljesítményemre, erkölcsösségemre, hanem azért, hogy Isten rajtam keresztül is láthatóvá tegye szeretetét, kegyelmét, igazságosságát stb...
    Szeretném betölteni a feladatom... de ez Jézus nélkül nem fog menni.

    hát nem a JHVH tetragrammal jelezték isten nevét?
    és nem változatlanul vették azt át a héberből a görög iratok is?

    Az Ószövetségben is szemérmesen használták Jahve nevét, sok helyen Adonáj, Elohim stb kifejezésekkel helyettesítették, mert nem akartak vétkezni a név felesleges használatát tiltó parancs ellen.
    Az Újszövetség írói nak egy része pogány keresztény volt, nem volt zsidó vallású. Számukra Isten neve a Küriosz görög szóban fejeződik ki. Az Újszövetségben nem bizonyítható, hogy használták az ószövetségi idézetek kivételével a Jahve nevet. Lehet, hogy használták, és az ógörög másolók írták át egy-egy helyen, de vsz nem történt ilyen módosítás sem, mert Isten igéjét tisztelték a másolók, ha hibáztak (elírás stb), akkor azt szinte minden esetben széljegyzetben korrigálták, mert Istennek tartoztak elszámolással a munkájukért.
    Tehát a görög iratok túlnyomórészt az Atyára és Jézusra is következetesen a Küriosz szót használták a tudomásom szerint.

    "de nem úgy értve, hogy az isten átváltozott a fiúvá, hanem csak 1 részéből lett!
    ...tényleg
    ti ezt úgy értelmezitek, hogy isten "teljes egészéből" lett a fiú"

    Hát ez jó kérdés. Én úgy próbálom felfogni, hogy az Atya, Jézus és a Szentlélek az Isten egy-egy megjelenési formája. Olyan személyiségi jegyeket hordoznak, ami miatt különbözőknek látjuk őket, pontosabban meg tudjuk különböztetni, de valójában egyek. Kolossé levélben (2,9) Pál ezt így mondja: (Krisztusban) ..benne lakik az istenség egész teljessége testileg...

    "az állítólag isten nevében elkövetett (sokadik) öldöklésről, mint gyümölcsről"
    Akkor szerinted ez a gyümölcs honnan származik?

    www.refujvaros.hu

Új hozzászólás Aktív témák