Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pocokxx

    Közösségépítő

    válasz DrGonzo22 #15488 üzenetére

    Ez valóban tragédia, de nem hiszem, hogy minden részletét ismerjük a történetnek, és hogy ebből messzemenő következtetéseket lehetne levonni. Nyilvánvaló, hogy itt teljesen más történetről van szó, mint mikor egy fiatal nő bemegy egy átmulatott éjszaka után a nőgyógyászhoz, hogy öljék meg a magzatát...Ilyen esetben pedig jogosan állnak ki az abortuszellenesség mellett. Ugyanakkor súlyos tévedés lenne ezzel az esettel az mellett érvelni, hogy az abortusz helyes. Súlyos csapás, hogy elvesztette az életét, nyugodjék békén. De nem könnyű határvonalat húzni megengedett és meg nem engedhető abortusz között a valódi következmények ismerete nélkül. Így én azt mondom, továbbra is tartson ki Írország az abortusz tiltása mellett. Nem baj, ha van egy ilyen ország is Európában. Bár ezzel a résszel kiegészíthetnék: "A terhesség-megszakítás végrehajtható, ha az anya élete veszélyben forog vagy félő, hogy a terhes nő öngyilkosságot kísérelne meg."

    Ahogy az Evangelium Vitae írja:

    "Vannak ugyanis olyan helyzetek, amelyekben az Isten törvénye által adott értékek látszólagos ellentmondásban jelennek meg. Ilyen helyzet például a jogos önvédelemé, amikor a saját élet megvédéséhez való jog és a másik élete sértésének tilalma nehezen föloldható konfliktusba kerül. Kétségtelen, hogy az élet belső értéke s a kötelezettség, hogy önmagunkat nem kevésbé kell szeretnünk mint a felebarátot, valóban jogos alapot adnak az önvédelemhez. A felebaráti szeretet parancsa, melyet meghirdetett az Ószövetség és Jézus megerősített, föltételezi önmagunk szeretetét, mint mércét: „Szeresd felebarátodat, mint önmagadat”. Senki sem mondhat le tehát az önvédelemről az élet vagy önmaga iránti szeretet hiánya miatt, de megteheti az önszeretetet az evangéliumi boldogságok szellemében elmélyítő és átformáló hősies szeretetből, azzal az önfeláldozással, melynek magasztos példája maga az Úr Jézus.

    Másrészt „a jogos önvédelem nemcsak jog lehet, hanem súlyos kötelessége is azoknak, akik mások életéért, a család és a polgári közösség közjaváért felelősek.” Előfordul sajnos, hogy a támadót csak úgy lehet ártalmatlanná tenni, hogy megölik. Ebben a föltevésben a halálos kimenetelt a támadó váltotta ki, aki cselekményével halálveszélynek tette ki magát; olyan esetekben is, amikor az értelem használatának hiánya miatt erkölcsileg nem vonható felelősségre."

    Természetesen ez csak egy kiragadott rész, de benne van ez is:

    Éppen ezért azzal a tekintéllyel,
    amelyet Krisztus adott Péternek és utódainak,
    a Püspökökkel közösségben,
    akik a legkülönbözőbb módokon elítélték az abortuszt
    és az említett konzultációk során szerte a világon egyetértettek e tanítással,
    kinyilvánítom,
    hogy a közvetlen abortusz,
    melyet célként vagy eszközként szándékolnak,
    mindig az erkölcsi rend súlyos felforgatása,
    mert egy ártatlan emberi élet
    előre megfontolt kioltása.

    E tanítás a természetes erkölcsi törvényen és a Szentíráson alapszik, az Egyház Hagyománya továbbadta és tanítja a rendes és egyetemes Tanítóhivatal.

    A világon semmiféle körülmény, semmiféle célkitűzés, semmiféle törvény nem tehet megengedetté egy önmagában tiltott cselekményt, mert az ellenkezik Isten – minden ember szívébe írt, pusztán értelemmel is megismerhető, az Egyház által hirdetett – Törvényével.

    [ Szerkesztve ]

    "Egyformának lenni mindenkihez. Emberfeletti nagy szív kell ehhez." - Reményik Sándor

Új hozzászólás Aktív témák