Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vesa

    veterán

    válasz Bog #4 üzenetére

    Nekem se tetszik ez a Niro, az eleje főleg nem. Ízlés dolga persze. Viszont mellette szól még a garancia, amiben a koreaiak még mindig előtte járnak pl. a németeknek. Ez is szempont lehet sokaknál.

    Nekem pl. most volt egy olyan garis javításom az Ionic-on, ami gari nélkül eléggé kiakasztott volna az ára miatt. Egy VW-nél már csengethettem volna a 4 éves kocsival.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz jerry311 #32 üzenetére

    Ezt a hatótáv fétist én sem értem. Ki a franc vezet le egyben 600km-t a kamionoson kívül (most az extrém esetektől tekintsünk el)? Miért pörögnek ezen ennyit az emberek? Az én EV-m csak 240km-t tud egyben, de még soha semmi hátrány nem ért emiatt. Az 50kW-os DC töltővel 15-ről 85%-ra 20perc alatt feltölt, további 10 perc alatt 95%-ra. Egy nyugis kávézás az egész. 80%-ban városban használom, tölteni se kell sehol, csak otthon éjjel, aztán másnapra 50% alá se nagyon megyek, pedig a munka mellett rohangálok gyerekekért meg egyebek. . Ezer kilométereket meg nem mennek tömegesen az emberek naponta, szóval teljesen érthetetlen ez az egész hatótáv mizéria.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz Somatom #45 üzenetére

    Teljesen igazad van, az EV jelenleg szerintem akkor éri meg, ha otthon tudod tölteni. Egyéb esetben van vele logisztika, ami nem mindenkinek fér bele az idejébe. De a hatótáv kérdéshez azt is hozzá kell venni, hogy DC-n töltögetni folyamatosan egy EV-t bika teljesítménnyel, nem éppen az akkuk kíméléséről szól, én nem is vennék olyan autót, amit így használtak. Egy 500km hatótávú autónak az akkuját viszont nem 20perc feltölteni, maximum bika DC-vel lehet ezen javítani de az is minimum 1 óra lesz (akkupakktól függően persze), cserébe az akkut szép lassan ki lehet nyírni, legalább is, sokkal hamarabb fog degradálódni, mintha otthon csorog bele a delej lassan, kis teljesítményen.
    Vagyis a példánál maradva, ha az enyémhez képest a dupla hatótávú autóval maximum 1-2 napot lehetne nyerni a töltéssel, de akkor viszont hosszabb ideig kell a töltőn lógni és így is heti 3-4 alkalommal tölteni kell.
    Nem sok értelmét látom ilyen esetben sem a hosszabb hatótávnak.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz Somatom #56 üzenetére

    Plug-In Hybridben is gondolkoztam eleinte, de nem volt olyan, amivel a napi menetemet le tudtam volna zavarni tisztán elektromosan. Akkor meg már nem az igazi. Illetve tartok a bonyolultságától is, gyakorlatilag két autót cipelek magammal, nem láttam értelmét végül. Új autót nem akartam, mert nem ér meg nekem 20+ milliót egy autó. Max. 10-et szántam rá. Végülis az akkori kínálatot elnézve, ez a béna Ionic fedte le legjobban az igényeimet, mert bőven elég a hatótáv arra amire nekem kell, nagyon gyorsan tölthető, nagyon jól fogyaszt és ennek már kb. autó formája van (nem akartam pl. i3-mat a kicsi mérete miatt). Nyilván világkörüli útra nem ezzel fogok menni -arra van egy batár S-MAX-, de az autózásaim 90%-át minden probléma nélkül lefedem az EV-vel, nincs parkolási díj -már ahol-, óccsó vele járni -még emelt díjak mellett is-, szóval egyelőre ez a legjobb. Majd akkor leszek gondban ha ezt eladom, mert lövésem nincs mit fogok tudni venni. A mostani 20+ milliós autók ára nem fog bezuhanni 3-4 éves korukra 10M-ig, úgyhogy ott lesz probléma.

    7Heads Drago

    Nyilván nem munka közben. :-) Akkor ez nem téma, mivel eleve melóban vagy, tehát órékig is töltődhet a kocsi. De ha megállsz egy kútnál, vagy egyéb töltőnél ahol van a közelben valami csehó, akkor ott 20 perc kb. semmi. Próbáltam már többször, mióta EV-vel járok. Őszintén szólva, még meg is szerettem, mert nem rohanok, egészen ZEN hangulatú lett így a hosszabb utazás is. Annyi, hogy át kell állítani fejben. Ha tudom, hogy meg kell állni tölteni, akkor betervezem és annyival korábban indulok.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz Füleske #61 üzenetére

    Fogyasztásban nagyon nagy szerep jut a formának. Ez a SUV/Crossover forma nem tesz jót a fogyasztásnak, mert tolja maga előtt a levegőt.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz Somatom #65 üzenetére

    "Azt írja, hogy csak otthon tölt és 50% alatt használ naponta."

    Általában van így, nem minden esetben. Olyan autót nem akartam amiben nincs tartalék. Nem akartam hibriddel vacakolni, ezt a kört elég sokszor leopörgettem mielőtt megvettem az autót. A hibrideknél sem tud a valóságban annyit elmenni a tisztán elektromos hajtás, mint amennyit a gyártó megad. Eleve nem sok olyan hibrid van ami 100km-t tisztán elektromosan képes megtenni (a legtöbb nem képes), de jellemzően a valóságban az is inkább csak 70-80 lesz, ami meg már tényleg kevés. Az én közel 4 éves autómat pedig nem lehet hasonlítani egy új Priushoz, sem árban, sem technológiában. Nem beszélve a hibrid sokkal bonyolultabb rendszeréről, ami ugye sokkal több hibalehetőség is egyben. Nekem nem jön be a hibrid, és felesleges is. Van egy másik autó a családban, tehát ha úgy adja a helyzet, van alternatíva, teljesen felesleges lett volna még egy motort, váltót, kipufogórendszert és minden egyéb vacak szervizelését felvállalnom ilyen adottságokkal.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz Bandit21 #80 üzenetére

    "10 éves ioniq-ja van, ami ez"

    4 éves, de nincs jelentősége. Még garis. 2017-től volt kapható. Fogalmam nincs, honnan szedted ezt a 10éves dolgot. Gondolom az 1-es Leaf-el kevered.

    Pont azért esett erre a választás, mert az Ioniq 5 még használtan se kapható 20milló alatt, az Ioniq 6 most jelent meg, bőven 20milló felett van, ezt viszont meg tudtam venni 9M-ért. Ebben az árkategóriában gyakorlatilag alig van választék, gyak. a kettes Leaf, az i3, meg még pár akármi és ennyi.

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz Somatom #87 üzenetére

    Az új hibrideknél már talán így van, feltéve, ha nagyobb hatótávot tudnak tisztán EV módban. De mivel így is két kocsink van, amiből az egyik dízel, nem láttam ennek értelmét. Az EV ezzel a hatótávval amit tud, nekem eddig mindenre elég volt, ha nagyon messze kell menni pl. a családdal, akkor arra ott van az S-Max. Egyetlen autónak lehet, hogy én is hibridet vettem volna. Jól írta itt a kolléga korábban, hogy a választás mindig az egyéni igények szerint kell történjen. Akinek pl. nincsen lehetősége otthon tölteni, szerintem annak is biztosabb módszer egy hibrid. Más kérdés az ár, mert az új hibridek sem olcsók, a régiek pedig nem igazán tudnak EV módban 100km-t megtenni. Bár még így is jó választás lehet, mondjuk egy 50-60% EV használat mellett is már jelentős megtakarítás érhető el.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz Bandit21 #88 üzenetére

    Nem volt korábban EV-jük tudtommal, és ezt is csak 2017-ben kezdték forgalmazni Európában. 2016-ban mindössze valami 5000db-ot gyártottak, azok is ilyen korai szériás darabok voltak melyek jellemzően az USA-ban és Dél-Koreában kerültek eladásra. 2017 második félévtől pörgött fel a gyártás, azért is látni a használtautón jellemzően ekkortól gyártott verziókat.

    A tudomány a valóság költészete!

Új hozzászólás Aktív témák