Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lugosi

    MODERÁTOR

    válasz Syl #25285 üzenetére

    Ezt az autót én is ismerem, és teljesen megerősíthető, amit írsz. Pedig az illető még munkára is használja.

    Illetve egy helyen azt hiszem nem pontos, mert egyszer a kötelezőn kívül is volt szervízben, mert mintha úgy emlékeznék hogy a klímát az illető utólag szereltette be, mintha azt mondta volna annak idején. Nem?

    Egyébként ez a baj ezekkel a népítéletekkel, találsz egy olyan típust, ami tetszik, megfelelne stb., majd találsz róla x 100 olyan értékelést, ahol leírják, hogy mennyire megbízható, szeretik stb. Viszont van 6-8 olyan értékelés, ahol nem jött be, elromlott stb, és az ember emlékezetében persze ezek maradnak meg, meg az jut eszébe hogy "mi van ha én is így járok" stb. Szerintem (de nem vagyok gyakorlott autóvásárló) úgy kell ezt jól csinálni, hogy amit kinézel, és komolyan kinézel, azt elviszitek szerelőhöz, aki átnézi, megmondja hogy mik azok amik hibák, vagy a közeljövőben potenciálisan előjöhetnek mint hibák, vagy nincsenek ilyenek, és akkor kb tudod mit veszel. Mert nyilván egy Alto-t, egy Astrát is rommá lehet hajtani "megfelelő" kezelés mellett, pl olaj nélkül, gány üzemannyaggal több tízezer km-t.
    Meg kell nézetni, látatlanban nem szabad rábízni.

    Én annak idején márkakereskedésben vettem használt autót (az adott márkáét), ami beszámított autóként került vissza hozzájuk, tehát számomra mint naív vásárló számára a megbízhatóság szobra volt. Megvettem 105e km-rel, és jó gazda módjára elhatároztam, hogy majd én bizony kinézem a szervízkönyvet (természetesen vezetett volt) és majd amit előír azt én továbbra is megcsináltatom. Egyik régi nagyon jó ismerősöm autószerelő, nála csináltattam, amikor jött a 120e km, na csináljuk a 120-as szervizt. Felhívott telefonon, hogy nemcsak a fékbetéteket, hanem a tárcsákat is, és még jópár dolgot cserélni kell, mert határérték alá vannak kopva, és látszik, hogy nem hogy a 90e-s, hanem valószínűleg a 60e-s kötelező szervizt se csinálták meg rajta, vagy állatira nem valós a km ami benne van, vagy mindkettő. Persze az eladó szalont nem érdekelte, hogy ilyen jelentéktelen dolog, mint a fék, mondjuk egy egész család halálát okozhatja, számukra az volt a lényeg, hogy ez legalább +100e ft-ot jelentett nekik eladáskor. Szerencsére csődbe is mentek, már nincsenek Szegeden azóta.
    A történet szomorú lezárása, hogy amikor eladtam, és beszámították az új kocsimba, utána is bizonyíthatóan tekerték a kilométert. Szerencsére nem a szalon, nagyot is csalódtam volna bennük, miután én leadtam nekik ők továbbadták egy másik, használtautókkal foglalkozó kereskedésnek. Ott láttam meg az interneten hirdetve a saját kocsimat, és 40e km-rel kevesebb volt benne a hirdetés szerint, mint amennyivel én adásvételi szerint eladtam.

    Szóval meg kell nézetni, és az ADOTT autót szerintem ADOTT állapotban kell megvenni, hiszen ha kocsit veszel, akkor nem X márka Y típusát, mint általánosságot veszel, hanem 1 konkrét darabot, aminek van 1 konkrét állapota.

Új hozzászólás Aktív témák