- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Mobil flották
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Huawei P30 - kell ennél több?
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
Hirdetés
-
Hamarosan konzolokra is elérhető lesz az Eternal Threads
gp 2022-ben kizárólag PC-re kaptuk meg a játékot, amely a hónap végén újabb platformokra is ellátogat.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Nagy mennyiségű belső dokumentum szivárgott ki a Delltől
ph Ezek rejtik a cég útiterveit, a partnerek érkező platformjaival együtt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
szakallasgy1
tag
Miért van az, hogy a 99-es sedan swift benzin színt jelző a felénél hirtelen elkezd esni a benzinszint? Mielőtt eléri a féltankot a mutató, addig lassan megy le.
A jelző működik, meg minden, csak olyan fura, hogy nem egyenletesen megy le..
szakallasgy
-
Doze
aktív tag
válasz szakallasgy1 #24401 üzenetére
Mert ez ilyen, nem lineáris.... más autónál is előfordul.
-
meroly
veterán
Sziasztok!
'99-es swift, tudom nem a csendességéről híres, de mióta nálam van száraz időben a jobb első kerék felől sípolást, cincogást hallok de csak akkor ha a bizonyos szögben áll a kerék kanyarodásnál, van hogy folyamatosan hallatszik. Esős időben viszont nem.
Valahol már mintha olvastam róla, hogy tök egyszerű a megoldás, de nem találom most.Nem tudjátok mi lehet a gond?
Köszi!Impossible is nothing
-
Tamás008
tag
Szerintetek milyen motorolajat tegyek a régi Swift-be? Mit ajánlanátok?
2015-ben mikor hozzám került a kocsi 10W40-es Mobile Super 2000 volt benne.
Ezt az előírt olajcsere periódus elérkeztével cseréltem 10W40-es Shell Helix HX7-es re.
A kocsi 1999-es 5ajtós Swift 1,3-as 8 szelepes, Elektronikus üzemanyag befecskendezésű-injektoros, G13BA a motorkód. A nálam töltött idő(másfél év) alatt a használat során olajfogyást nem észleltem, mindig a legfelső jelzésnél volt az olajszint a nívópálcán.
Elérkezett a következő csere periódus, ezért kérdezném, hogy milyen olajat tegyek bele? Mehet bele megint a Shell vagy a Mobil, vagy váltsak valami más márkára? Eneos-ra esetleg? Mi a véleményetek?[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz roti86 #24408 üzenetére
jaja olyan 120 környékén forog háromezret, 140-nél még nem megy bele a 4k-ba
Tamás008
Igazából mind1, vagyis nem, de szervizkönyv szerint gyakorlatilag bármilyen olajjal elgurul... ha némileg igényesebb vagy akkor nagyobb márkát vegyél (eneos, castrol, total, mobil stb...) és megbízható helyről... nehogy valami pacsmag legyen...
de a 10w40 ideje lejárt, ha nem falta az olajat akkor 5w30-at is tehetsz bele, de 5w40-et legalább, hidegben/hűvösebb időben mindenféleképpen jót teszel vele, némelyik autószerelő még egy ferrariba is 10w40-et borítana jó az felkiáltással. Csak az idő kicsit elketyegett.
[ Szerkesztve ]
-
Studi
addikt
válasz roti86 #24408 üzenetére
Kivéve, ha valakinek az előző tulaj beletett egy ezres váltót, csak erről nem szólt.
Mondjuk hosszú évekig ki sem derült, városban használtam, ott inkább előny volt, most, hogy kiköltöztem Maglódra, és az útjaim 80-90%-át országúton vagy az M0-n tolom le, hiányzik a gyári váltó. -
negroo
aktív tag
-
negroo
aktív tag
Csak sedán 1.3 érdekli és talán ez tipp topp nak nézki? idös házaspáré Mit kell megnézni hogy tuti biztos tipp legyen belőle előre is köszönöm.
-
Doze
aktív tag
válasz negroo #24413 üzenetére
ó hát persze, idős házaspár.... ez olyan mint a női tulaj, kuplung tropa, váltó kuka, belekeményedett olaj....
Nem szabad ezeknek hinni, ráadásul ez is kereskedő...
Nem szabad 1 autóba szerelmes lenni. Én összeírtam vagy 10 verdát 100km-es vonzáskörzetben, megnézni és aznap visszamenni és megvenni.... de szánjon rá időt a haverod, ha 1 nap nem talál jót akkor majd köv. alkalomkor.
Csilivili külső sokat nem jelent, az alja rohad nagyon durván az összesnek, olyannyira hogy a taposón némelyiknek ki lehet látni.
-
nagyúr
Apósék most vettek egy c corsát egy első tulajos nyugdíjas nőtől. Megvolt a gyári számla, amit a kocsi vételénél adtak. 10 éves, 78k km. Mondja a nő, hogy 6 ezrenként cseréltek benne olajat. No, ma az autószerelő alig bírta lefeszegetni az olajszűrőt, úgy fel volt rohadva. Aztán kifolyt a fekete olajnak nevezett dzsuva... Nesze neked nyugdíjas, első tulajos, keveset futott, női autó.
-
válasz meroly #24403 üzenetére
Ilyen nekem is volt, nálam a fékpofa volt egy kicsit elmozdulva, szerelő kiszedte, újra beszerelte, azóta csend
Doze: 1.3 16v nagyon jól fogyaszt, anno ex-apósomnak volt egy, állandóan taposta neki, csak városban járt, és 6l fölé nem nagyon tudta vinni a fogyasztást.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz negroo #24415 üzenetére
ha 4 műszakban dolgozik valaki akkor is van 6 teljes nap szabad 1 hónapban. Jó meg nincs blikkre, max mákra, ha autó kell és hamar és mind1 milyen akkor elmegy a legközelebbi suzukihoz és megveszi, de akkor 300k-nál többet ne szánjon rá, de akkor ne legyen csodálkozás hogy ez meg az a baja....
Mennyiből tart kiírni egy lapra a címet telefonszámot? 5-10 autóra.... 20-30 perc? lehetőleg légvonalban keresve. Én nyíregyen találtam egy jót, aznap rakták fel, elvitték az orrom elöl... a suzukik és főleg a jók nagyon kapósak.
-
Barell
senior tag
Sziasztok, adott egy régi Swift (96) és elérkezett az olajcsere ideje. Az autót 3500km-el vettem, 2x biztosan átfordult az óra de 3x nemhiszem tehát most van benne remélhetőleg 213000km. 15W40-es olaj volt benne de kicsit ette, kellet után tölteni ez alatt a 10k alatt. A kérdésem az lenne hogy milyen olajat vegyek bele? Kapni szettben Eneos-t szűrőkkel 7500ft-ért de nekem nem mond semmit az az olaj. Szeretnék valami minőségibbet ha már ilyen kis öreg és így kitart. Tehát a lényeg hogy eszi is kicsit, öreg is kicsit, sokat is ment kicsit, mit adjak neki?
[ Szerkesztve ]
-
válasz Barell #24420 üzenetére
Én Shell 5W40-et használok, nagyon jó kis olaj. Vagy 10W40 vagy 5W40-et tegyél bele, valami márkásabbat. Eneos is nagyon jó olaj, ár/érték arányban még szerintem a Total olajok jók.
7500Ft szettben nekem kicsit olcsónak tűnik, tele van hamisítványokkal a piac, megbízható helyről vásárolj![ Szerkesztve ]
-
lacy027
tag
válasz lacy027 #24348 üzenetére
Ugyan erre nem volt senkinek ötlete, (ha lenne, akkor leírom, hogy nem a motortartó bakok), de hátha erre lesz: ugyanezen az autón az alapjárat nem mindig jó. Minden rendben azt kivéve, hogy kinyomott kuplunggal vagy üresben a haladási sebességtől függetlenül 1200 körül van az alapjárat. Amint az autót nem hajtja a lendület és nem gurul tovább, 1-2 másodpercen belül beáll a rendes alapjárati fordulat. Ha az autót járó motornál előretolom az alapjárat megemelkedik, majd miután a gurulás (~2km/h) leáll, azonnal beáll a rendes alapjárat. A "hiba" megismételhető. A motor meleg volt, kicsivel több mint 25 kilométert mentem vele. Ezt már nem tudom mire vélni, ezért kérdezek.
-
válasz Motion_Blur #24426 üzenetére
Én kizárólag innen vásárolok, nagyon megbízható cég. Van náluk olcsóbb is, de csak eredeti cuccot árulnak.
(#24427) lacy027 : ez a jelenség teljesen normális, az RSK fórumon többször is kitárgyalták már. Hogy pontosan mi okozza, már nem emlékszem rá sajnos (a fórum pedig hosszú hónapok óta áll, külső támadás miatt).
[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
Szelephézagot szoktatok nézetni?
Nekem 164e km van az autóban de soha nem nézték meg, minden alkalommal azt mondták hogy nem kell...Miről ismerem fel hogy nem stimmel, mik a tünetek? Egyáltalán hova érdemes elvinni egy ilyen mérésre/állításra, ahol tisztességes munkát végeznek?
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
gerii
addikt
válasz Motion_Blur #24430 üzenetére
Új autóknál nincs állítgatás, hidrotőke van helyette, ami "automata".
-
Doze
aktív tag
válasz Motion_Blur #24432 üzenetére
A tiéd 1.3 vvt... abban nem kell...
-
gerii
addikt
válasz Motion_Blur #24432 üzenetére
Új, csak régi
Swiftből csak az 1,5-ös a VVT, ha jól tudom. -
dnelb
veterán
válasz Motion_Blur #24435 üzenetére
Nem VVT, ez biztos. Ignis 1.3 VVT, ez nem. Aki már szedte szét írta hogy még a kábelkötegen sincs rajta a VVT csatija.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Motion_Blur #24430 üzenetére
Szerintem nem árt megnézetni. A szerelőmet is többször kértem már, hogy állítsa be, de nem volt rá hajlandó, merthogy automatikus szelephézag-állítású az 1.3-as régi swift, ami igaz is, de a gépkönyvben mégis benne van, hogy szelephézagot 40K km-enként ellenőrizni kell.
Nyáron elviszem valamelyik Suzuki márkaszervizbe, melyiket ajánljátok (Bp. XI. ker. és környéke)?
-
dnelb
veterán
<3
-
Doze
aktív tag
válasz ^Clown #24437 üzenetére
A regi swiftekbol nem tudom melyik hidrotokes de az tuti hogy az 1.3 es az 1.3 16v lehet es kell is szelephezagot állítani.
A gömbölyű 1.3 es 1.5 swiftekbol, ignisekbol mindegyik hidrotokes... azokban nem kell... félreértés elkerülése végett nem azért mert vvtsek... mert a kettő nem biztos hogy kez a kézben jar... egyedul az sx4 első szeriaja lapkas, abból is az 1.5, az 1.6 nem... szal arra ra kell nezni néha.
A lapkásnal, femkorongok adjak a hezagot, ami egyben időtálló, de nagy meló állítani. (Uj lapkak kellenek)... reginel meg a hagyományos kontraanyas megoldás...
Hidrotoke jó dolog, viszont érzékeny az olajra, mert az "hezagol" benne, ha nem kap olajat, akkor csattog mint a fene, egyebkent a rossz szelephezagnak is ez az ismerve... +teljesítmény vesztes, nagyobb fogyasztás...
Hidrotoke tovabbi rossz tulajdonsága hogy ugy 8000f/perc fölött, a vezermutengely akkorát basz a hidrotokere hogy az menten kiengedi magából az olajat... elmegy a szelephezag... ott csakis a lapka
-
Doze
aktív tag
Ignisben is a swiftben kopra ugyan az az 1.3 92le-s motor van, ami vvt-s, de pl ignisbol tudom hogy pl van olyan amin rajta van a vvt logo... A másikon meg nincs és 1.3as.... a mienkèn nem volt aztan megis vvt volt..
Bárrrrrr.... hmm érdekes... mondjuk ignáccal lehet azért tudtam menni egy rövid egyenesben 180nal
[ Szerkesztve ]
-
wolf033
senior tag
Az SX4 üa. tankja elméletileg 50 literes. Tankolt már itt valaki 50 literhez közeli mennyiséget? Ha már fekszik a mutató akkor sem sikerült még 40-nél többet belegyömöszölnöm de mivel fekszik a mutató így nem nagyon merek tovább menni vele.
-
gerii
addikt
Csírák vagytok, SX4 max 46,5L, Swift '07 43,5L. (1. katt)
E betű majdnem közepéig lemehet, de a felső vonaltól max résnyire.
SX4 48 L-es, ott szarabb a nem lineáris mutató, az alja hamar fogy.Studi: Akkor az úgy már jó.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen