- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Júliustól kötelező biztosítást kell fizetni egyes rollerek után is!
- A Galaxy A54 és az A34 is megkapta a One UI 6.1-et
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
- Elhagyhat egy kamerát a Galaxy S25 Ultra
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
A Galaxy A54 és az A34 is megkapta a One UI 6.1-et
ma Európába is eljutott a legfrissebb Samsung felület a két népszerű telefonra.
-
Teljesen passzív, ipari célú MSI minigép a Tiger Lake-UP3 platformon
ph A két kijelzőt kezelő, többféleképp bővíthető vasat az Intel OpenVINO MI fejlesztőkörnyezethez ajánlják.
-
Hamarosan bárki hazavihet egy Apple Vision Pro headsetet
it A Bloomberg szerint az Apple arra készül, hogy az USA-n kívül is piacra dobja a drága Vision Pro headsetet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ace Ventura
addikt
Már egy jó ideje szenvedek az első futóműből érkező zajokkal.
2 szaki is megnézte Szigetszentmiklóson, de azt mondták nincsen különösebb baj vele. Kanyarodáskor ütemes kopogás hallatszik a kerekek felől. Mindkét irányba való kormányzáskor hallom.
Tegnap úgy 30km -re az otthonomtól elkezdett veszettül rázni a kocsi úgy 40-es tempónál, majd kattant egy baromi nagyot a futómű. Azóta kanyarodás közben éktelen csörömpölő hangot hallok, valamint ha jól kitekerem a kormányt, és gázt adok, akkor durván kitépi a kormányt a kezemből a csörömpölő hang kíséretében. Ez szó szerint életveszélyes. szerencsére csak kis tempónál próbáltam ki tolatáskor, vagy stop táblánál való induláskor.
Holnap reggel azonnal viszem szakihoz. így első hallomásra ötlet?
Swift 1.3 1999 évjárat.Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
gerii
addikt
válasz Ace Ventura #23653 üzenetére
Féltengely csukló, csere.
Óvatosan vele, mert bármikor elmehet a hajtás, nagy szögű kanyarodást kerülni, gázadást végképp.
[ Szerkesztve ]
-
roberto211
őstag
válasz Ace Ventura #23653 üzenetére
Féltengelycsukló.. Nekem hasonló volt, 1 hete cserélte ki a szerelő(az új tulajnak cseréltettem ki akkor még nem tudtam,hogy elkell adni )
20e ből megvan kb.
kornelka: Márkától és minőségtől függ....!
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Ace Ventura
addikt
válasz roberto211 #23656 üzenetére
Mindkét oldali? Mindkét irányba tekeréskor hallom a csörömpölést.
gerii
Kár, hogy messzire kell vinnem a kocsit, mert itt helyben nincs normális szerelő.... Meleg lesz az út...Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
roberto211
őstag
válasz Ace Ventura #23658 üzenetére
Nekem is mindkét oldali kanyarodáskor csinálta de a bal első volt(jól hallottam )..
23660) Ace Ventura : Nem.. Szerelő felemeli, megnézi és megmondja.. Előre senki nem tudja de nem valószínű,hogy kompletten kell. Nekem külsőt kellett.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Ace Ventura
addikt
válasz roberto211 #23659 üzenetére
Ahogy látom ebből van külső, és belső is. a komplett cserés? Mert akkor nem lesz olcsó...
Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
domojko
senior tag
válasz LamaCube #23650 üzenetére
Szerintem 100km-er is elég lenne a teszt erejéig. Csattanásig megtankolod egy kútnál, elmész vele 50 km-t, majd vissza a kúthoz. Ujra megtankolod csattanásig. Rögtön kiderül h mennyit eszik. Ha 6-7 literre kijön akkor felesleges ezen pörögnöd. Persze a teszt alatt nem kitaposni a lelkét mert a sportos stílus is tud hatalmas fogyasztást produkálni. Országúton 90-100 körüli tempót autózz. A gyártó is ezen sebesség alapján adja meg a fogyasztást.
-
máyköl
veterán
válasz roberto211 #23659 üzenetére
Én is szoktam hallani kopogást a kormánynál kanyarodáskor...
Enyémmel is ez lehet akkor? -
-
HUNPSP
aktív tag
Szia! Itt olyan óriási különbség nem lehet, én a Bosalra szavaznék, az ismerős, a másik kettő talán nem annyira ismert - de ezt csak én mondom, szintén szedánom van, kipufogóval nem volt eddig gondom egy utólag szarul forrasztgatott hővédő lemezen kívül (zörgött hátul alapjáraton mint egy lelakott romhalmaz Swift, kis alakítás után viszont egy halk zörej sem jön onnan).
Más téma:
Szóba került a 2001-es sötétkék metál színű szedánom eladása, véleményetek szerint mennyiért lenne érdemes eladnom? Nem fogok nyerni rajta, sőt-sőt, de a lehető legkisebb veszteséggel szeretném eladni. Mindig vigyázva és ápolva volt, rendszeresen karbantartva. 4 hankook vadonatúj téli gumi felnin, kb. 1000km-t ha futottak, megkímélt állapotú külsőre-belsőre az autó, láthatóan előzőleg garázsban volt tartva, minden szűrő+olaj (váltó olaj is), komplett vezérlés és vízpumpa frissen cserélve, csapágyak szintén, 4db nyári gumi, vezérmű tengely+főengely szimeringek, első fékbetétek+féktárcsák cserélve, hátsó fékpofák is, gyertya+gyertya kábel csere. Gyakorlatilag én megcsináltattam mindent amit az előző tulajok nem... egyébként belül is megkímélt, nem dohányzó, 4x elektromos ablakkal, állítható magasságú vezetőüléssel (utólagosan szerelt, előző tulaj által). Minden alkatrész minimum közepes-jó minőségű, soha nem a legagyibb, legolcsóbb volt vásárolva.
450-500e Ft környékén gondoltam, én a 450 ezret teljesen reálisnak tartom, az 500.000Ft az szép álom, de bízom benne hogy teljesíthető akár. Hosszútávra terveztem vele, de vagy megválok tőle max. 1-1.5 hónapon belül, vagy több hónapon, akár féléven át egyhelyben fog állni az utcán..[ Szerkesztve ]
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=HUNPSP @@ https://prohardver.hu/tema/kivel_erdemes_uzletelni_topic_3/keres.php?stext=HUNPSP&submit= @@ https://prohardver.hu/tema/kivel_erdemes_uzletelni_topic_4/keres.php?stext=HUNPSP&submit=
-
addikt
válasz LamaCube #23670 üzenetére
Nekem sajnos szép intervallumban szór a még belefolyó benzin mennyisége, pedig ugyanaz a Shell kút, ugyanaz az oszlop és fej... Csupán annyit vettem észre, ha engedem neki fullon, akkor több megy még bele az első kattanás után.
(#23671) negroo:
Igen, s ez már a sokadik magyar Suzukim, de nem merem reklámozni, mert mióta valamelyik "nagytudású" újságíró kitalálta, hogy fű, meg, hú, meg hogy néz ki, azóta csupán a magam örömére élvezem...
[ Szerkesztve ]
Jó szerencsét!
-
roberto211
őstag
Itt van a kicsistiftem, már megis hirdették. Nagyon rossz így visszanézni a képeket. :S
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
máyköl
veterán
válasz roberto211 #23675 üzenetére
Hm, pedig de szép állapotúnak tűnik.
Gondolom akkor látszott csak a rohadás, mikor meg lett emelve... -
máyköl
veterán
A mai futómű kopogással kapcsolatban remélem tud valaki számomra is segíteni.
Én már régebb óta hallok kanyarodáskor (mindkét irányba) egy halkabb kopogó hangot, igazából nem is gyakran, és nem is feltétlen a kerekek felől, mintha a kormánynál kopogna valaki. Nem is igazán foglalkoztam vele idáig, csak ma jött fel a téma, és azóta gondolkodóba estem.
Nem hiszem, hogy féltengelycsukló, mert ott gázadásra erősebb kopogásnak kellene lennie, de semmi ilyesmi, csupán ha a kormány tekerve van, akkor hallatszik.Féltengely lenne?
Futóműveshez elég ha elviszem? Az van a családban... -
-
Motion_Blur
félisten
Most cserélem a hűtővizet, leengedtem a cuccot, feltöltöttem desztvízzel 5 liter bele is ment. Viszont én 40 percig járattam, túráztattam a kocsit, akkor se kapcsolt be a ventilátor a blokkot a hűtővel összekötő cső is lassan melegedett fel, de valami csak megindult mert ahogy felülről belenyúltam a radiátor betöltő nyílásán a vízbe, meleg volt. Szóval a cirkuláció megvolt, vízhőfok rendben de a venti szerintem egy óra múlva se kapcsolt volna be. Kb. ezt vártam mert én néha nyáron 40 fokban a dugóval hallom hogy bekapcsol, egyébként sohasenem
Most hagyom hűlni, leeresztem, megy bele a hűtőtisztító lötty desztvizzel és azzal már megyek pár karikát. Utána csak desztvíz, majd jöhet a fagyálló.
Estére talán meg is leszek
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
gerii
addikt
válasz Motion_Blur #23681 üzenetére
Olcsó szakszervizben nekem egy ilyen csere 10k volt. Abból talán 6k volt a víz, néztem is hogy wtf, de egy darabig nem cserélem le az tuti.
-
Motion_Blur
félisten
Én azért szerettem volna magam mert 3-4x át kell mosni a rendszert, az meg idő... azt a szerviben úgyse csinálják meg.
Valami gáz van szerintem mert a radiátor aljából a blokk felé tartó cső teljesen hideg miközben a felső cső annyira forró hogy érinteni se nagyon lehet. Nem fordul meg a víz, nem nyit a termosztát. A visszajelző szerint rendben van a vízhőfok, pedig 30 percet járattam + mentem is vele, fordulattal rendesen. De az alsó cső még mindig hideg... szar a termosztát?
Ja és első leengedésre majdnem 5 liter folyadék jött ki, másodszorra már csak 4,5. Most beleraktam a hűtőtisztítót + feltöltöttem de továbbra is hideg az alsó cső, akármit csinálok.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
negroo
aktív tag
válasz Motion_Blur #23683 üzenetére
zárd el a fütés csapot. alapjárat járasd, ha nem kapcsol be, akkor nem tom, hogy hol van a direktbe kötése. ladán samara jobb oldalt a hütö ventilátoron van 2 dröt azt dugóba össze köttöttem azt bódógság vót.xD
-
domojko
senior tag
válasz Motion_Blur #23683 üzenetére
Nincs azzal baj ha a hőfokmérő szerint rendben van a víz. Már 60 fokos vizet sem simogatsz igazán kellemesen. A termosztát meg kb 85 foknál kezd el fokozatosan nyitni. Pörgesd 3000-en és ki fog az nyitni. Persze közben figyeled a hőfokmérőt. Ha felmegy pirosig akkor van gebasz. Akkor nem nyit időben a termosztát.
Vagy a másik lehetőség hogy nyitott állapotban van behalva a termosztátod. De ebben az esetben meg nagyon lassan melegedne a víz. Fűtésed is báró soká lenne. Nyugodj meg, biztosan jo az csak türelem.[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
válasz domojko #23685 üzenetére
Most mentem 10kmt, úgy hogy az első 2km-en elérte a hőfokot, mert amúgy se volt hideg a motor. Azt elérte, fölé nem ment. De az alsó cső hideg továbbra is.
Tegnap toltam pályán 2x70km-t, 140-150-es tempóban, utána kellett volna megnézem..
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #23686 üzenetére
Obd-n nezz ra, hogy pontosan mikor hany fokos, a mitato kb. 80-100 fokig egyenesen all, minden mai autoban...
-
gerii
addikt
válasz Motion_Blur #23683 üzenetére
Én ezért sem szórakozok már otthon az ilyen modernebb kocsikkal, szervizben rádugták a gépet, azzal szórakoztak valamit (lehet csak hőfokot néztek, de jó sokáig kellett ott is járatni).
-
Doze
aktív tag
válasz Motion_Blur #23689 üzenetére
Nincs baj a verdaval, nekem is ilyen sok idő kell hozza, ha gebasz lenne mar tudnád... 90 fokos akkor lesz a hutovized ha 30 percig nyáron 50 fokban araszolsz, autópályán olyan 92 fokra áll be, ha hirtelen kiveszed üresbe es ugy gurulsz akkor felnyomja 95-96 fokra es kapcsol a venti. Ha melegíteni akarod a gépet akkor csak is alapjarat mert ha turaztadod akkor jobban nyomja a vizet radiatorba, es az istennek nem melegszik....
Ja es 90 fokos viznel ha letekered a hutosapkat arconver a forrovíz, nem hogy meg újjal nyulkalsz bele
-
Motion_Blur
félisten
Akkor megnyugodtam. Így viszont lehetetlen küldetés a teljes hűtővíz cseréje. Amiatt remélem nem lesz gond hogy a blokkban a 10 éves zöld lötty van, a radiban meg az új rózsaszín.
Aztán majd nyáron egy pesti dugóban egyszer csak találkoznak. És pukk
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Doze
aktív tag
válasz Motion_Blur #23691 üzenetére
Találkoznak azok hamarabb is, csak ugye nem 1 bites az a termosztát, hogy vagy nyitott, vagy zárt
Az a baj, hogy max 4 litert lehet belőle leereszteni, mert hiába melegíted 90 fok fölé mire leállítod, leengeded a termosztát bezár, és több az istennek sem jön ki. Az öblítést hanyagolnám, mert olyasmi mint a motorolaj, ha 36 havonta le van/volt cserélve, akkor neki is megvan azon képessége hogy lebegteti a koszt, mikor meg cseréled kijön vele együtt. Öblítés azért rossz, mert ha pl így csinálod:
1. leengeded kijön 7,6 liter vízből 4... marad benn 3,6
2. ráöltöd a tisztítót löttyöt 3,6 liter+4 tisztító lötty.
3. leengedsz megint 4 litert... marad benn 3,6 liter 50-50 tisztító+régi víz
4. beletöltöd tisztitó+régi víz mellé+4 liter új vizet
====
ergó kapsz egy bizonytalan összetételű legalább 3 féle összetételű hűtőfolyadékot, amiről refraktométer nélkül még a fagyáspontját sem tudod megállapítani.A jobb megoldás az hogy 2x legalább leenged a hűtővizet... és rátöltöd az ujjat. Második leengedésre az elegy 50%-ban új, de ha másodikra is rátöltesz akkor már csak 20% marad benn a régiből, ha neked ez sem elég akkor harmadjára is megismételheted....
Egyébként nem szoktak ezzel túl sokat szórakozni, vagy kiveszed a termosztátot.
-
domojko
senior tag
Csak Ennyire kell szétkapni a swiftet ahhoz h kikapja a termosztátot. Ügyesen eldugták a japik. Blokk mögött rácuppantva a vízpumpára. Légszűrőház, szívósort ki kell venni h hozzáférj. Sajna én pont megszoptam azzal h nem mostam át a hűtőt leengedés után, mondván h szép tiszta víz jött le belőle. Az új fagyálló szépen leoldotta a rendszerből a korróziót és lerakódást. Persze nem azonnal. Kb 5 hónap után. Egyszer csak arra lettem figyelmes h pirosban van a hőfokjelzőm. Még a kiegyenlítőtartályban is sötétbarna lett a rózsaszin-piros fagyálló. Szépen elhalt a termosztát. -
Motion_Blur
félisten
Mintha valami 6.3 liter rémlene nekem.
Most végeztem amúgy.
Nagy bajt csak nem csináltam, de persze igazad van abban amit írsz.
Maradt másfél liter bekevert fagyálló, abból felet bekér majd az első pár tucat km-en az biztos ahogy még légtelenedik. A maradék mellé meg keverek még egy 2 litert és pár hét/hónap múlva ha már teljesen megfordult a cucc még csinálok egy utolsó cserét hogy ne legyen nagy a keveredés.
domojko: köszönöm a segítséget
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
_ocsisajt
őstag
Sziasztok!
Autó: 2000, 1.0 Swift GLS (antennám még megvan)
A cél: tényleg olcsón, de normálisan rádiót hallgatni ha többen megyünk, illetve a saját agyament zenéimet ha soloMit tudnátok ajánlani >>>Budget<<< kategóriában ami normális usb-s fejegység? Illetve maximum műszerfalba beépítettni két hangszórót. Nem, nem kell 4 meg sok hangfal, meg mélynyomó sem. Csak valami szóljon(zörögjön) kulturáltan az autóban, mert már unom a csendet
Köszi!
tl;dr: ENFP-T :) | proud cat dad ^_^ | Loving ARPGs (preferring HC) | Epic genre and Psytrance forever! :)
-
pjen
félisten
válasz Motion_Blur #23694 üzenetére
Hűtési rendszer leeresztése
H5RS0B1606004
! FIGYELEM
Az égési sérülések elkerülése érdekében ne
vegye le a hűtőfolyadék-tartály sapkáját,
amíg a motor és a hűtő még forró. Ha túl
hamar veszi le a sapkát, nyomás alatt álló,
égést okozó folyadék és gőz törhet ki a
nyíláson.
1) Emelje le a hűtőfolyadék-tartály sapkáját az
óramutató járásával ellentétes irányba, hogy
kieressze a nyomást.
2) Lazítsa meg a leeresztőcsavart (1) a hűtőn, hogy
leereszthesse a hűtőfolyadékot.
3) A hűtőfolyadék leeresztése után erősen húzza meg
a leeresztőcsavart.
A hűtési rendszer feltöltése
H5RS0B1606005
1) Használjon jó minőségű etilén-glikol fagyálló és víz
50/50 százalékos keverékét a hűtőfolyadék
kiegyenlítő tartály feltöltésére (1).
A FULL jelzésig (3) töltse fel.
2) Járassa a motort levett hűtőfolyadék-tartály sapkával
(2), amíg a hűtő felső tömlője forró nem lesz.
3) Alapjáraton töltsön be hűtőfolyadékot a hűtőfolyadék
kiegyenlítő tartályba (1), amíg a folyadékszint eléri a
FULL jelzést.
Helyezze vissza a hűtőfolyadék-tartály sapkáját (2)
az óramutató járásával megegyező irányba
elfordítva.
A hűtési rendszer átöblítése és feltöltése
H5RS0B1606006
! FIGYELEM
Az égési sérülések elkerülése érdekében ne
vegye le a hűtőfolyadék-tartály sapkáját,
amíg a motor és a hűtő még forró. Ha túl
hamar veszi le a sapkát, nyomás alatt álló,
égést okozó folyadék és gőz törhet ki a
nyíláson.
1) Emelje le a hűtőfolyadék-tartály sapkáját (1) az
óramutató járásával ellentétes irányba, hogy
kieressze a nyomást.
2) Levett hűtősapka mellett járassa addig a motort,
amíg a hűtő felső tömlője fel nem melegszik (ez azt
mutatja, hogy a termosztát kinyitott, és a
hűtőfolyadék átfolyik a rendszeren).
3) Állítsa le a motort, és eressze le a hűtőfolyadékot.
4) Szorosan csavarja be a hűtő leeresztőcsavart (1).
Töltse tele a rendszert vízzel, és járassa a motort,
amíg a hűtő felső tömlője ismét fel nem melegszik.
5) Ismételje meg néhányszor a 3. és 4. lépést, amíg a
leeresztett folyadék csaknem teljesen színtelen nem
lesz.
6) Eressze le a rendszert, majd zárja szorosan a hűtő
leeresztőcsavarját (1).
1
2
I5RS0B160004-01
3
4
1
2
Szia.Ezt most másoltam ki a suzuki szervíz CD ről. -
Ace Ventura
addikt
válasz roberto211 #23659 üzenetére
Kész lett a kocsi. Bal oldali féltengely csukló csere volt, plusz egy gumiharang. 19K lett a vége.
Köszönöm a segítséget!Üres az ágyam, mint a koponyám, csészémben felforr a hideg tej... az élet egy pénzdarab, feldobom néha.... de tudom mi a fontosabb: az írás, nem a fej
-
máyköl
veterán
válasz Ace Ventura #23697 üzenetére
A kopogás teljesen elmúlt?
-
pjen
félisten
válasz Motion_Blur #23699 üzenetére
Ahogy én tudom,logikus.amíg nem nyit a termosztát csak a rövidrezáró csövön megy a viz+ ha fűtesz a radiátoron is.Addig nem is lesz meleg a visszatérő amig a termó nem nyit.
Új hozzászólás Aktív témák
- Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Autós topik
- alza vélemények - tapasztalatok
- Google Chromecast topic
- World of Tanks - MMO
- Steam Deck
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Google Pixel 6/7/8 topik
- BestBuy topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest