- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Milyen okostelefont vegyek?
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- DIGI Mobil
- Milyen GPS-t vegyek?
Hirdetés
-
Játékosbarát frissítést kapott az ASUS ROG Ally
ph A vállalat engedélyezte az AMD Fluid Motion Frames eljárását.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Ingyenes az Epic Store-ban az Industria
gp Extraként a LISA: The Definitive Editiont kapjuk meg ajándékba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #17 üzenetére
A főfalusi az melyiknek minősül? Sztem egy városlakónak is lehet lakókocsija. Nekem is van. Sőt, néha trélerezek is. Eddig egyszer éreztem úgy, hogy nem kell vonóhorog. Vak sötétben haladtam az autóm lökhárítójával párhuzamosan és elfelejtettem, hogy onnan még húsz centit kiáll a horog. Utána sokáig fájt a lábszáram.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #87 üzenetére
milyen nagyobb akkus [varosban 50km-nel tobb] hibrid van? Az 50km kijon a 1.5 t-s amperabol is, nem csillioert, fustos atlag divat-suv milyen sulyos is? A rex meg sajna kihalt...
-
Sza_Sa
senior tag
válasz 7Heads Drago #82 üzenetére
A fejlődés ívén szerintem nem vitatkozhatunk, az ólom-savas akku nem volt régen, mint kvázi egyetlen energiatároló. Mára van pár ígéretes lehetőség, a belsőégésűben mi is van? A diesotto, aztán kimerült...
A teljes környzet terhelése alapanyagtól az üzemanyagig véleményes, hogy hol nagyobb az attól függ, ki mit szeretne kihozni. A másik oldalra is van példa bőven: szemérmesen elhallgatják a nyersolaj bányászásakor bekövetkező környezeti katasztrófákat, pl. a Deepwater Horizon után szerintem nem volt boldog az állatvilág, de a halászok és a családjaik sem gyújtottak hálagyertyát. De hasonlóból mennyi van, egy könyv nem lenne elég.
A bev előnye az energia ésszerűbb felhasználása, 1 egység energia mozgássá alakitásakor itt a legkevesebb a veszteség, nagyságrendekkel.
Biztosan ezt is nézte már valaki, hogy a fosszilis elégetésének a rosszabb hatásfoka mennyivel terheli a környezetet, azaz az a feleslegesen megtermelt és kiszállított, tárolt, stb. évi több milliárd tonna finomított ásványi olaj milyen hatással van a környezetünkre. A motorolajról már nem is beszélve, abból is kell egy autóba az életciklusuk alatt kb. 80 lityi, átlagban.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
válasz 7Heads Drago #84 üzenetére
Egyszer számoltam mennyi lenne, ha a dízel/benzin helyett mindenki elektromost használna. Önmagában tudja indokolni Paks2-t.
Napelemeknél nem szeretik hangoztatni, de a mocsok kábelnek visszafelé a szolgáltató irányába is ugyanakkora az ellenállása, úgyhogy amit a napelemesek betáplálnak azt pár kilométeren belül el is fűtenek, ha nincs a a közelben egy használó, amiből nap közben, lakóövezetben nem hiszem, hogy túl sok van meg is történik. De éljen a napelem. Gondolom így már érted, hogy miért nem lelkesednek annyira a szolgáltatók érte.Az elektorszmog amit mondasz eszembe se jutott. Pedig régen nagy vita volt, hogy a magasfeszültségű tápvezeték okoz-e rákot igen vagy nem. Nem hiszem, hogy töltőknél nagyon vizsgálták, pedig egy supercharger 100kW-on 120A. Oké 1 menet és nem több ezer mint egy elektromágnesnél, tehát annak nem kellene hatnia, de a távvezeték majd a töltőállomás felé 10-20MW-os lesz és az ember feje felett megy el, amíg várja a töltést.
A WC-t én is úgy értettem ahogy te: Erősen kell emelniük a színvonalat, ha azt akarják, hogy a családok békésen ellegyenek és ne a környező fákat használják.
-
Somatom
veterán
válasz 7Heads Drago #137 üzenetére
Amennyibe kerül ott a "kaja", annyiból megtankolod a dízelt és akkor nem kell ilyen helyekre időt pazarolnod.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
tomcat78
őstag
válasz 7Heads Drago #140 üzenetére
Összességében az elektromos autó azért zöldebb. Élettartamra, előállításra, fejlesztésre levetítve nagyjából 8%(!)- al, mint egy modern belsőégésű. A 8 azért sok, mert kimagasló esetben még így is 24% magasságában járunk csak. Az átlag jelenleg 22 körül van a belsőégésű 16-jához képest. És ez emlékeim szerint, pont egy Renaultnak (elektromos autó részegységeket) fejlesztő mérnöktől származó adatok. Azt ne kérdezd meg, hogy ezt mi alapján matekozták ki, és vajon mit jelenthet a 100%, de szívesen előkeresem a riportot. Amúgy asszem a már emlegetett TC csatornán kell kutakodni, ha valakit érdekel. Érdemes, érdekes megnézni. Szerintem.
"Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
NoZoli
tag
válasz 7Heads Drago #140 üzenetére
A "szuperzöld" az, ha nem lélegzünk, nem eszünk, nem végzünk helyváltoztatást.
-
7Heads Drago
veterán
válasz 7Heads Drago #171 üzenetére
Bosch mosogatógép reklámban: 80 liter vízet is spórolhatsz minden mosogatásnál:
[link]
Ha mosogattál már egyszer is az életben akkor tudod hogy ez egy oltári nagy baromság.
De ha mindennap hallod és laikus vagy elhiszed és azt hiszed hogy zöldebb lesz a föld ettől.
Olyan ez a harc a környezetvédők részéről, mint az a spanyol lovag aki a szélmalmokkal harcolt. Érdemi eredményt csak akkor fognak elérni ha malom is akarja. Az USA-ban vicc volt a tankolás ára eddig. Most hogy válságban lopják az üzemanyagot. Szartak bele a környezetvédelembe a nagy "tank" méretű autóikkal. Ha én váltók e-autóra csak azért teszem mert anyagilag megéri. De nem fogok egy futurisztikus kopogós vackot venni. Nekem fontos dolgoknak meg kell lennie az autóban és elfogadható minőségben.
Nekem a Prius, Leaf, Ampera vonal az nálam nem üti meg a mércét. Jelenleg egy Golf 7-em van. Az e-Golf-nak meg sajnos a hatótávja vicc az áruk mellet.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #171 üzenetére
A prius I. a csaladi [=ferjeme] auto volt az Ampera elott, 17 evesen vettuk, A-bol B-be, szerinted mennyire erdekel a karpitja? A mostaniban se erdekel es rohogok a sok fustos-maniakuson hogy szarozzak a Teslat, vegyek ugyanazt 'igazi' autoban 1.5x-esert, legalabb kisebb a konkurencia ;-) [tesla jelenleg bili-kez de vinnem szo nelkul ha hozzamdobnak bar utalatos nagy batar].
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #172 üzenetére
Nem hallottal me'g nepnevelesrol? Pl. egybe ontott szelektiv [me'g nem erte meg feldolgozni - a rossz tartalom miatt - de par ev alatt igen]. Az elejen veszteseges, de tarsadalmi szinten megterulo(!) befektetes. A mosogatas kezzel egyebkent inkabb ele'gtelen atlagban [sok maradvany, kezkimelo kell legyen a mosogatoszer, joval alacsonyabb hofok szinten a kez miatt], nalunk emiatt cs.hazba koltozes egyik elso nagygepe lett [huto utan, mert mosogep volt 20+ eves ugralo energomat...].
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #179 üzenetére
Csak azt mondtam, h 1. jobb mint kezzel 2. a reklam tulzo [bar elobb tippelnek hibas forditasra, pl. hetente, nem mosogatasonkent], de a sporolas igaz es neha jogos a tultolt erofeszites az eredmenyhez [ld. usa filmek kotelezo pozitiv afroamerikai szereplo]. Az ivoviz-pazarlas [wc] iszonyat idegesit igy is evek ota, van hogy szurkevizet vodorbol ontok ra, ezzel se valtom meg most a vilagot de kov. hazban mar nem hagyom lebeszelni magam - akkor 17 eve esovizet akartam a tartalyba, de ugy a'raztak be hogy tuti ne ke'rjem]
-
k-adi
nagyúr
válasz 7Heads Drago #172 üzenetére
80 liter?? az igen
-
NoZoli
tag
válasz 7Heads Drago #215 üzenetére
Én végighallgattam. Te meg olvasd végig az enyémet. Nem az átalakítás és a hálózati veszteség rontja ennyire a számokat, hanem az energiamix. Mint említettem, a közlő nem nevezte meg a forrást, csak "egy tanulmány" erejéig. És elismeri, hogy ő sem emlékszik a pontos számokra. Nem is dolga, nem kapcsolódik közvetlenül a munkájához. Nála is vannak vakfoltok az elektromos autózásban.
-
NoZoli
tag
válasz 7Heads Drago #217 üzenetére
[link]
Bumm... harmadik találat a Google-ben. -
NoZoli
tag
válasz 7Heads Drago #229 üzenetére
Legalább, kicsit körülnéznél az oldalon... Így még vitázni sem lehet veled. Nem is erőltetem.
"Hálózati és transzformátorveszteség: az energiaátvivő rendszerbe betáplált és a fogyasztónak átadott villamosenergia-mennyiség különbsége." -
7Heads Drago
veterán
válasz 7Heads Drago #238 üzenetére
Pedig itt meg ugye arról is van szó.
A belsőégésűnek is a nyersolaj kinyerésétől az égésig számítva mondják a 12-15%[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
NoZoli
tag
válasz 7Heads Drago #240 üzenetére
Ne áss magadnak újabb csapdákat! Magadat járatod lejjebb és lejjebb... Te magad írtad, hogy "A sok átalakítás és hálózati veszteség miatt." Cáfolva, számokkal, linkkel, magyarázattal. Most már, erőművi veszteségről beszélsz. Aminek, amúgy, külön oszlopa van a linkelt táblázatban az "Erőművi önfogyasztás". Ami, "az a saját termelésű villamosenergia-mennyiség, amelyet az erőmű berendezései a villamosenergia-, illetve hőenergia-termelés érdekében használnak fel. A termelt és az erőműből kiadott villamos energia különbségének felel meg."
Ahol nagyot csorbulnak a számok, az az enerigamix. Mit nem tudsz ezen megérteni, sokadszorra leírva sem? Ennél többet tényleg nem tudok tenni.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F
- Lenovo M810z AIO Core I5 6400 4x2700/8GB/120G SSD/wifi/cam 21,5 -10% 66.950 ft
- Microsoft Surface Book 2 - i7-8650u/8GB/256GB SSD/Windows 11 -. 10% Most Csak 125990 Forint