Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sza_Sa

    senior tag

    válasz 7Heads Drago #82 üzenetére

    A fejlődés ívén szerintem nem vitatkozhatunk, az ólom-savas akku nem volt régen, mint kvázi egyetlen energiatároló. Mára van pár ígéretes lehetőség, a belsőégésűben mi is van? A diesotto, aztán kimerült...

    A teljes környzet terhelése alapanyagtól az üzemanyagig véleményes, hogy hol nagyobb az attól függ, ki mit szeretne kihozni. A másik oldalra is van példa bőven: szemérmesen elhallgatják a nyersolaj bányászásakor bekövetkező környezeti katasztrófákat, pl. a Deepwater Horizon után szerintem nem volt boldog az állatvilág, de a halászok és a családjaik sem gyújtottak hálagyertyát. De hasonlóból mennyi van, egy könyv nem lenne elég.

    A bev előnye az energia ésszerűbb felhasználása, 1 egység energia mozgássá alakitásakor itt a legkevesebb a veszteség, nagyságrendekkel.

    Biztosan ezt is nézte már valaki, hogy a fosszilis elégetésének a rosszabb hatásfoka mennyivel terheli a környezetet, azaz az a feleslegesen megtermelt és kiszállított, tárolt, stb. évi több milliárd tonna finomított ásványi olaj milyen hatással van a környezetünkre. A motorolajról már nem is beszélve, abból is kell egy autóba az életciklusuk alatt kb. 80 lityi, átlagban.

    "Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."

Új hozzászólás Aktív témák