- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Két új verzióban érhető el két Huawei okosóra
- Ismét egyedit alkotott a Sharp
- Google Pixel 6/7/8 topik
- iPhone topik
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Megjelent az EasySMX okostelefonok mellé szánt, multiplatformos kontrollere
ph Az 5,9, 6,4, illetőleg 6,8 hüvelykes készülékeket is fogadó "gamepadból" a Bluetooth lapka sem hiányzik.
-
Multiversus - Joker is játszható karakter lesz
gp A tervek szerint a hónap végén indul a free-to-play játék végső kiadása.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sza_Sa
senior tag
Nem való mindenkinek, ez tény. Én egy évben 2x megyek egyszerre 900 km-t, ezt 1 nap oda, két-három nap pihi, majd vissza is egy nap leosztásban oldom meg. 100%-ról indulok, 2x megállok villámtölteni (15-30 perc) az célnál pedig töltőre teszem. Visszafelé ua. Ez azért nem vállalhatatlan...
Az év többi napján ~ 500 Ft/100km költségen járok, még egy robogó sem jön ki 1 literből.
Innen meg már csak matek, kinek mire kell az autó.Szerk: oda -vissza 900 km, egyszerre 450-et teszek meg, ennek 99%- pálya, 130-al.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Jelenleg engem nem érint, külön hsz.-on van a garázs, saját mérővel. Heti kb. 30 kwh (mérőről mérve) megy bele az autóba, ezzel nem érem el a 210-et.
Később ez még változhat, akkor meg kap a garázs egy saját napelemet inverterrel, de a mostani árak mellett nem éri meg beruháznom napelembe. Ami nálam eddig probléma volt (a külön mérőóra miatt nem lehet a lakással összehozni a napelemet) az jelenleg iszonyat kedvező.Ezért nem jó ez a rezsicsöki, nem azt támogatják aki rászorult, hanem az ilyeneket mint én. A sok tudatlan meg ezt a rendszert élteti, aztán a segge meg kilóg a lyukas gatyából...
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
450- et megyek 2x-i megállással, akkor töltök rá. Egy szakasz így 150 km alatt van, ezt minden modern ev tudja.
De minek béreljek autót, ha tudja a mostani is ezt a távot? A többi napon meg járok apróból.Az ár meg relatív, mi fizetés arányosan kevesebbet kölöttünk az autóra mint az átlagmagyar.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Nem lesz öngól, nagyobb összegben mernék fogadni rá. Jelenleg nincs olyan energia ami ennyire sok feladatra bevezető (fűthetsz-hűthetsz vele, munkát végezhetsz, stb.) a villanyautó hatásfokát meg soha nem éri el egy belsőégésű sem.
A villamos-energia előállítása megint egyszerűbb mint a kőolaj felhozása és a lepárlása, a szállítása megintcsak olcsóbb a villanynak. Csak a tárolás ami nehézkes, de őszintén, mennyit fejlődött a belsőégésű technika 30 év alatt és mennyit az akku technológia? Melyikben van nagyobb potenciál? Nem a most állapotot kell nézni, hanem, hogy hová juttatunk. Az alternáló mozgás ideje lejárt, szinte senki nem öl már bele nagyobb összeget, persze ennek vannak más okai is, erről lehetne hosszabban írni.Kiegészítés: a hidrogén is villany, csak nem elektront tárolnak. Addig lesz alternatíva, amíg nem lesz olcsón jó akku technológia.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
150 km egy erős ráhagyás, nem kötelező megállni minden bokornál tölteni. Van egy 2 és fél éves gyerekünk, nekünk kvázi muszáj, nincs opció.
Egy modern ev elmegy 250-300km-t egy szuszra, még pályán is. Otthon is töltheted, akkor meg az idő nem lényeg, mondjuk akár aludhatsz is akkor"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz 7Heads Drago #82 üzenetére
A fejlődés ívén szerintem nem vitatkozhatunk, az ólom-savas akku nem volt régen, mint kvázi egyetlen energiatároló. Mára van pár ígéretes lehetőség, a belsőégésűben mi is van? A diesotto, aztán kimerült...
A teljes környzet terhelése alapanyagtól az üzemanyagig véleményes, hogy hol nagyobb az attól függ, ki mit szeretne kihozni. A másik oldalra is van példa bőven: szemérmesen elhallgatják a nyersolaj bányászásakor bekövetkező környezeti katasztrófákat, pl. a Deepwater Horizon után szerintem nem volt boldog az állatvilág, de a halászok és a családjaik sem gyújtottak hálagyertyát. De hasonlóból mennyi van, egy könyv nem lenne elég.
A bev előnye az energia ésszerűbb felhasználása, 1 egység energia mozgássá alakitásakor itt a legkevesebb a veszteség, nagyságrendekkel.
Biztosan ezt is nézte már valaki, hogy a fosszilis elégetésének a rosszabb hatásfoka mennyivel terheli a környezetet, azaz az a feleslegesen megtermelt és kiszállított, tárolt, stb. évi több milliárd tonna finomított ásványi olaj milyen hatással van a környezetünkre. A motorolajról már nem is beszélve, abból is kell egy autóba az életciklusuk alatt kb. 80 lityi, átlagban.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Az áram raktározása a legnagyobb feladat, amennyiben erre születik megoldás, nem kell gyors erőműveket feleslegesen készenlétben tartani. Egyébként igen, nem véletlenül van az, hogy néha a szolgáltató nem veszi át a napelemmel megtermelt áramot. Az energia diverzifikáció pedig később is fontos marad, de az összetétele még nagy kérdés.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Nem vitaindító, de miért a két végét kell megfogni a környezetvédelemnek? Ha elektromosom van akkor én sötétzöld vagyok-e, úgy politikailag? Amennyiben beülök a céges diesel-be és elemgyek felvenni a cuccot akkor meg unokáink jövőjének az elrablója, bolygónk Drakulája?
Tökre jó lenne, ha elsőkörben annyit érnénk el pl. a köztisztaságban mint Ausztria. Vagy nagyon nehéz lenne nem eldobálni a szemetet az út szélén, csikket kipöccinreni az autó ablakból, szelektív sziget mellé nem leborítani a döglött macskát a sittel együtt? Szerk: k. dohányosokra amúgy is haragszom, bárhová megyek, mindent (közterület, játszótér!, útszéle, stb. elborít a csikk. Szívem szerint 100.000Ft bírság azonnal, nemfizetés után közmunka, utána rabosít.Változás kell, első körben a fejekben, aztán a politikában, aztán talán nem leszünk Európa seggjuka, mert lassan azok leszünk (már vagyunk?)
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz tomcat78 #118 üzenetére
Na igen, nem a dohányzás zavar, hanem a dohányos többség kultúrálatlansága.
Pont ezt írtam virágnyelven, ne hegyezzük már ki egy dologra a környezettudatos életvitelt. Egyébként el lehet kezdeni bárhol, akár azzal is, hogy nem megyek a wc-re is kocsival. Ebben is nagyon gyenguszok vagyunk mimagyarok, de hát van olcsóbenzin, olcsósör-pálinka 20-án, kell ennél több? ( itt már van bennem cinizmus, de hát elnézve a többség prioritásait, szerintem belefér)
Nekem nem feltétlen a bolygó megmentése lebegett a szemem előtt, az olcsó üzemeltetés annál inkább. Persze ez is csak cukormáz, én előre kifizettem a szalonban az olcsóbb fenntartást. Más meg cigire (bármire, akármire, szabadon behelyesíthető) költi, kinek mi jön be, ebbe azért nem szerencsés beleszólni."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Egyszer egy sör, kóla, bármi mellett annyira leülnék átbeszélni ezeket a dolgokat az értelmes fórumozókkal.
Kellene szervezni egy ilyet, persze ez szinte esélytelen, nem lehet az ország minden pontjáról összeszedni a népeket"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Egyébként még pár gondolat a tiéd után:
1; az, hogy a munkatársaim indulás előtt télen-nyáron "melegítik" az autót, mert az nagyon kell annak a kényes technikának, én meg hopp, beülök az előhűtött-előfűtött autóba és pik-pak eltűnök, az azért vigyorgásra késztet.2; mikor turbós benzinessel jártam, mindig prémium ua-got tankoltam, mert ugye ezt kéri az autó. Bújtam a fórumokat, hogy melyik olajat érdemes beleönteni, - jó bele a gyári? Van jobb, tedd azt! Na, ennek vége és nagyon nem bánom. Még úgy sem, hogy 3 éves korom óta motorok és gépek között nőttem fel, hamarabb volt a kezemben csillag-villás kulcs, mint ceruza, de a mai napig szerelek, szóval imádom a mechanikus dolgokat.
Kiélem a perverziómat másban, az autó meg suhan hangtalan, prémium adalékokat tartalmazó árammal
Hibajavító mindig belepiszkál, néha akkora ökörségeket tesz be, hogy a hajam áll égnek.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Kőolaj nélkül meg műanyagipari termékek, gumi, műtrágya, csupa fontos dolgok. Az anyagok szimbiózisban vannak egymással, mára már nem lehet egyet kivenni a képletből. De az elégetésével elhaszálunk vele nemkevés levegőt (14g 1g benzinhez), amit szabályozottabb körülmények között, nagyobb hatásfokkal tudnánk meglenni. Még maradna másra is, többek között a fent említett dolgokra.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpársportok
- Microsoft Excel topic
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- bitpork: 2024 phautós tali ?
- Házimozi belépő szinten
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- Sound Blaster Audigy 2 fehér / bézs előlapi panelt keresek (SB0250)
- Samsung Galaxy S24+ 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude E7470 - i5 6200U / 8-16GB RAM - számla, 6 hó garancia
- Samsung Galax Tab A7 Lite 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen