- A Xiaomié lehet a Snapdragon 8 Gen 4-es elsőség
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Mobil flották
- Milyen GPS-t vegyek?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Poco X6 Pro - ötös alá
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Baladins - Megjelenési dátumot kapott a PC-s kiadás
gp A jövő hónapban esedékes premiert az év folyamán a konzolos verziók követik majd.
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #87 üzenetére
milyen nagyobb akkus [varosban 50km-nel tobb] hibrid van? Az 50km kijon a 1.5 t-s amperabol is, nem csillioert, fustos atlag divat-suv milyen sulyos is? A rex meg sajna kihalt...
-
axioma
veterán
A napelem jelenlegi (rezsicsoki miatt sok eve elmaradt alap karbantartasokkal terhelt) halozatba termelese is csak ritkan okoz gondot lakossagi teruleten, ott is a napelemes sziv (fesz. felmegy, inverter leall). De jo lenne ha nem a szeker + traktor kombot allitanad szembe a lovaskocsival, hanem - legyen aka'r fustos - mai atlag ujautot. Az energiarendszert nyilvan rendszerben kell jora csinalni, most csak elkezdodott egy folyamat, de nem ez a vegcel, vagyis ertelmetlen a jovokepet ezzel fikazni. A citroen e-saxo idejen biztos me'g 30km-enkent toltest vizionaltak, van annak barmi valosagalapja a jelenben?
-
axioma
veterán
Azt nem ertem h ha lesz 20% e-auto [szemelygk] es nem lesz mindenhol toltesi lehetoseg, az miert is problema a 2035-os bevezeteshez? Benzinkut sincs minden parkolohelyen... a napi 20-30 km-t meg nem 2+ ora visszatolteni mar ma se. Olyat kene hasonlitani ami eletszeru is.
-
axioma
veterán
válasz tomcat78 #118 üzenetére
Allando 3W az inkabb e'vi 26kWh -t fogyaszt (energiat, nem teljesitmenyt), azaz havi 150Ft jelenleg - egy fe'l buszjegyet se kapok belole, 10 perc vasalas nem jon ki belole, szoval a "sok" az viszonylagos.
A 3W keszenleti meg azert nem egy eszkoze', pl. az 55"-os tv-nek most gugliztam meg 0.5W. -
axioma
veterán
Azt hiszem felreerted A 20 km az kb. 3.2kWh az meg 10A-on is <1.5 ora (de az az otthoni toltes amikor igazabol tok mind1), 3x16A-en meg 20 perc... ez AC toltes, nem DC, ott a naponta kb. nem is ertelmezheto... hetente 20 perc inkabb erre a hasznalatra.
Az en ionom telen 65-70km nyilvan ha nem futom 1.5 oran at, es nem er 3M-t se, szoval az alap a Leaf a varosi kozlekedesre kicsit eros allitas...[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
18ker - Pomazt returt majdnem megfutom az ionnal (ket kulon rokon is lakik ott, csak be szoktuk dugni ha ott vagyunk), 4 fos csaladdal, szoval ott valami nem stimmel ha a leaf lefogy uszkve 50km alatt.
En viszont napi szinten ingazom, es olcsobb mint a kenyelmetlenebb (persze ez a vegponttol is fugg, nalam 1.5 km setaval indul) a bkv-zas lenne berlettel. 27ezer km-t raktam bele, covid miatt csak 2-3 ev parkolast szamolj hozza, es maxos aramdijjal az uzemanyagot (napelem van amugy), mar akkor is jobb hogy ezzel jarok mint az Altoval amit lecsereltem, erzesben meg megfizethetetlen hogy nem fustolok. Masodik auto nelkul, nem azonos idohoz kotott csaladdal agglobol eleve nem uszod meg. A masik ampera, ingazasra az is csak arambol, valami 1.1liter/100km ami benzinbol elfogyott nalunk ugy, hogy vasarlas utan volt egy Berlin oda-vissza toltesi lehetoseg nelkul, tkp. 80% feletti az arambol kozlekedes km-ben, es 95% ha a napok szamat nezzuk.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz tomcat78 #128 üzenetére
Zold vagyok,de teny, nem vagyok sotetzold, es a haztartas ha nem 1 fobol all, akkor nem olyan trivi hogy "amikor nem hasznalom". Raadasul igen, IT-s csaladkent tobb eszkozunk van, mint a szuleink generaciojanak, sokat fogyasztunk _arambol_, de ennek egy resze ugye mas energiahordozot valt ki (napkollektor keringetest vajh te hova sorolod...)
A "van penzem elektromos autora" az iszonyat bullshit duma, mi a ket auto upgrade-et plusz a napelemet ossz beruhaztuk annyiert, mint mas egy darab FUSTOS uj autot vett (10-11M, igaz 3-4 eve), mindezt alltam nelkul, es ha egybe nezem akkor kb. jovore megterul (ha kulon, akkor a napelem me'g felidonel van 38Ft-javal, autocserek mar kb. bejottek). Arrol nem is beszelve hogy most egy honapja hirtelen biztos 10-nel tobbel er tobbet a hazunk igy, mintha nem napelemeztuk volna...[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz tomcat78 #138 üzenetére
OK, munkaba jarni kell-e? Ha kell [2 fonel mar megdol hogy koltozz melle, csalad 4 fo, de sztem egyedulallonal is ha idovel valtozik a munkahely es tulajdonol, nem be'rel], akkor vagy szivatod magad a bkv-val ha ugy sikerult lakni, vagy auto. Onnan meg zold vagyok. Napelem/napkollektor hany kettos tomegu lendkerek vagy liter motorolaj CO2 labnyommal [vagy mondhatne'k motoros autoulest, 'nem kopogos muanyag' boritast stb.] e'r fel? En kozlekedek A-bol B-be, a _valos_ valasztasi lehetosegek kozul a legzoldebben. Igen, benne van a kenyelem is, de azt is lefordithatod egeszsegugyi befektetesnek hogy nem stresszeled halalra magad.
A penzugyi resz meg - a parkolasi kedvezmenytol eltekintve - lefordithato ossztarsadalmi koltsegnek, aminek resze bizony a kornyezetterheles is. Nem erzem alapjaban hibas megkozelitesnek, me'g ha vannak is paradox arhatas stb. torzito tenyezok.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz tomcat78 #147 üzenetére
Sose mondtam hogy napi 300+km-re jo az e-auto, te viszont vitatod hogy nekem melohelyre kell-e...
Szerintem itt hagytam abba az olvasast:
"Voltál már tetőn, mikor süti a nap? Nem valami költői kérdés akar lenni! Mert ha nem, akkor jelezném, hogy a Te zöld energiád már önmagában hőcsapdaként működik."
Fizika. Ha egy reszebol aram lesz, a teton _kevesebb_ ho marad. Masreszt ha nem lenne ott a napelem, akkor a teto es kornyeke melegedne jobban (meg a lakas, tehat plusz klima, mar aki el vele) - vagyis atmenetileg kivontam.
A napbol foldre erkezo energia eves egyenlegevel tok jol elvolt a termeszet az ember megjelenese elott. Mi az ami ezt felboritja, na vajon? Hat amikor fosszilist egetsz, mert az (olaj, szen eseten) evezredekkel ezelotti napsutest visz be most pluszban. Ha az teljesen megszunne, a Fold energiaegyenleget legkisebb mertekben sem erdekelne', hogy a napelemmel a sugarzott energia egy reszet elobb mozgatasra is befogom, csak utana lesz belole ho. [Igen, az ember kivon me'g valamennyit az egyenlegbol entropia-csokkentesre amikor termeket allit elo. De messze nem annyit, mint amennyit raszabadit az evezredes betarolasbol.][ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
73-ban szulettem, de nem kivanok visszamenni a gyerekkoromba (es nem a szoci miatt, a technikai fejletlenseg miatt). Informacioaramlas es hatekony kozlekedes hianyaban a kozepszeruseg jol elvan, de se lefele se felfele nem lehet elterni, az a kalo, majdhogynem nem baj ha megdoglik.
Ha nincs informacio, vagy nem tudod hogy van egyaltalan valami keresendo informacio ami hasznodra lenne, akkor nem hasznalod a tarsadalom altal felhalmozott tudast, ujra indulsz a majdnem nullarol (ill. az igencsak korlatos kozvetlen csaladi/kornyezeti infokbol - anno nekem nem volt nagyon aki 20 evnel frissebb infot tudott volna az egyetemi eletrol...). Ha nem erheto el az informacio akkor annyibol kell gazdalkodni donteshozatalnal, amennyit - erto modon - lexikallis tudaskent felhalmoztal. Szerintem az utobbi evtizedek legnagyobb ere'nye hogy nem erre kell pazarolni a tarsadalom "munkavegzesi" (a tanulas is az!) potencialjat.
A terbeli mozgas mar csak kicsit ter el ettol. Megjegyzem tobbet voltam gyerekkent (nem gazdag) szuleimmel kulfoldon (persze szoci reszen) erdemi cel nelkul, mint azota (munka, konferencia, rokon; talan 1x 3 nap volt ami nyaralasi celu). De specialisabb munkakorben (ne gondolj nagyra, legyen csak egyetemi oktato) mar nem tudsz barhol lakva dolgozni, iskolat is egyre korlatozottabban hely alapjan valasztasz (kontraszelekcio mukodik). A tarsadalom ebbol az uj, nem terulet alapu szervezodesbol gazdagodik, ellenben ehhez kell a technologia, es igen, kell egy csomo energia. De ezt nem tartom pazarlasnak. (Hany lexikon es egyeb konyv, fenymasolat stb. legyartasa van egyensulyban a napi mobilos keresesekhez szukseges energiaval?) -
axioma
veterán
Hat akkor nem az lenne a problemad, hogy milyen kutyut nem tudsz megvenni, hanem hogy nem lenne aki idos korodban szolgaltatast (legyen csak egeszsegugy) nyujtana. Azon kivul hogy bolt se ahol kajat vennel stb.
A teljes foldi lakossag reg nem Europan mulik, Indiaban ahol a novekedest produkaljak (mert mar 5-8 gyerekbol amire raszoktak jopar generacioval ezelott hogy legyen 1-2 amelyik megeli a felnottkort es tudja a szuloket tamogatni) mar nagyjabol mind tulelt, es ha csak onreprodukalo is az ossz novekedes lenne, ott bizony reklamozzak a minel kevesebb gyereket (inkabb 1 mint 2). Az igy kialakulo dinamikabol extrapolalva mar kikalkulaltak, hogy kb. 11mrd-nal stabilizalodik a lakossag merete, stagnalast okozo uj egyensuly alakul ki. -
axioma
veterán
Valoban szellemi munkat vegzek, de nem a faradtsag miatt nem az utcan keresem a tarsasagom (szokasos vitank ez anyammal, hogy online szerinte az nem emberi kapcsolat...)
Hanem azert mert tobb feltoltodest okoz, ha nem Janos bacsi panaszait hallgatom vagy a paradicsom-rekordjat ill. jelenleg az aszalytol kisult kukoricat, hanem veled folytatok eszmecseret az energiagazdalkodasrol...
Gyerek hasonlo, jelenleg vagy kozelre jar vagy a neki jobb suliba (es nem sznobizmusbol jobb - volt sulivaltasa igy osszehasonlitasi alapja is - hanem mert tobb haszna van a jobb tanarok jobb diakanyag egyikenek lenni). Nem mind1 hogy 1km seta mellekutakon, vagy 15km 10% feletti setaval... Annak oruljunk hogy regen ez nem volt opcio, menjen a korzetibe? Egy csomo embert es igy fejlodesi potencialt elvesztenenk (multban elvesztettunk) azaltal, hogy nem engedtuk oket kimuvelodni (es most csak a teruleti korlatot mondom), sztem win-win hogy most - ha energiafelhasznalas reven is - de ez nem feltetlen tortenik meg. -
axioma
veterán
válasz tomcat78 #165 üzenetére
52 napelem van a tetonkon, alatta a direkt hagyott legretegben kemenyhatas, huti a napelemet (ez fontos, ezert igy telepitik) es a tetot (ez a mellekhatas). Persze ha jol epitette'k, akkor eleve a cserep alatt is van egy atszelloztetett legres... nekem nincs muszerparkom de kerdezz mar at a napelemes topikba, mintha ott par honapja valaki me'rt volna.
Autot lehet hogy masik nick irta, akkor elnezest! -
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #171 üzenetére
A prius I. a csaladi [=ferjeme] auto volt az Ampera elott, 17 evesen vettuk, A-bol B-be, szerinted mennyire erdekel a karpitja? A mostaniban se erdekel es rohogok a sok fustos-maniakuson hogy szarozzak a Teslat, vegyek ugyanazt 'igazi' autoban 1.5x-esert, legalabb kisebb a konkurencia ;-) [tesla jelenleg bili-kez de vinnem szo nelkul ha hozzamdobnak bar utalatos nagy batar].
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #172 üzenetére
Nem hallottal me'g nepnevelesrol? Pl. egybe ontott szelektiv [me'g nem erte meg feldolgozni - a rossz tartalom miatt - de par ev alatt igen]. Az elejen veszteseges, de tarsadalmi szinten megterulo(!) befektetes. A mosogatas kezzel egyebkent inkabb ele'gtelen atlagban [sok maradvany, kezkimelo kell legyen a mosogatoszer, joval alacsonyabb hofok szinten a kez miatt], nalunk emiatt cs.hazba koltozes egyik elso nagygepe lett [huto utan, mert mosogep volt 20+ eves ugralo energomat...].
-
axioma
veterán
válasz tomcat78 #173 üzenetére
Huhh azt az elobbiekben nem mertem kiolvasni, de tenyleg azt mondod h a fu a reten _visszaveri_ mert nem erzed melegnek, az aszfalt meg nem? Deeee... most oszinten, a hoerzet es az energia-megmaradas kozott nem lehetne kulonbseget tenni?
Csak napelem: nap -> legkor, legyen ez 100% -> napelem _hasznosit(!)_ [nem gyart!] 20%-ot elektromos energiakent, 80% ho -> za'ros idon belul megdolgoztatom az a'ramot, lesz a 20%-bol is nagy kozelitesben ho. Ez fgtl attol, h mennyi az az energiaigeny, mennyibe kerul stb. Miert is melegitene ez a bolygot? Nem tudlak kovetni! -
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #179 üzenetére
Csak azt mondtam, h 1. jobb mint kezzel 2. a reklam tulzo [bar elobb tippelnek hibas forditasra, pl. hetente, nem mosogatasonkent], de a sporolas igaz es neha jogos a tultolt erofeszites az eredmenyhez [ld. usa filmek kotelezo pozitiv afroamerikai szereplo]. Az ivoviz-pazarlas [wc] iszonyat idegesit igy is evek ota, van hogy szurkevizet vodorbol ontok ra, ezzel se valtom meg most a vilagot de kov. hazban mar nem hagyom lebeszelni magam - akkor 17 eve esovizet akartam a tartalyba, de ugy a'raztak be hogy tuti ne ke'rjem]
-
axioma
veterán
válasz tomcat78 #181 üzenetére
Azt nem erted hogy nem pluszban futjuk a bolygot a nem fosszilis eseten [hopp, jut eszembe azert az atommal de...], es a fu se ver tobbet vissza a vilagurig.
Pazarolni ne pazaroljunk de a keszenlet a rendszeresen hasznalt eszkozoknel nekem nem az, ennyi. Nem erzem hogy igy nem teszek meg annyit ami elvarhato tolem... A szantas-veteshez visszateres nem opcio. [A legjobban az akaszt ki mikor 'kezmuves' barmit kinalnak felarert, hogy 'azzal ember foglalkozott'. Termekre tuti ismeros, de szolgaltatast is akartak ugy 10 eve [bankit] azzal eladni nekem, hogy naluk nem a szemelytelen netbankon kell ugyintezni, hanem elo ugyintezovel. Ossztarsadalmilag jobb ha nem megy ilyenre x ember munkaja - akkor is ha mast de dolgozni fog [pl. mindenki 2-t jobbra lep, a vegen tobb orvos kutatja a gyogyszereket...] -
axioma
veterán
válasz tomcat78 #184 üzenetére
Hagyjuk, mert ezek szerint mas fizikat tanultunk...
Termekben a kezi melot akkor fizetem meg, ha van [altalam erezheto es ara'nyos] kulonbseg a sorozatgyartotthoz kepest. Sztem ahol mind a ketto opcio, ott nalam ez 0%-ban tud teljesulni. Nem erdekel hogy gep vagta a csempet egyformara [btw tudja veletlenszerubbre is...] vagy a 'mester' annyira gyakorlott. Hogy gep keveri a kenyertesztat vagy a pe'k faradsagos munkaval. Ha beleferek a konfekcioba, nem kell meretre szabott. Mondjuk nem jarok olyan helyre [sporolok ;-) ] ahol nem jo a hetkoznapi ruhataram.
Es bar off, pont ez van a sajat munkammal [idommel] is. Inkabb eszmet cserelek a forumban minthogy korbejarjam a lakast kikapcsolgatasokert. Termeszetesen elitelhetsz. A kov hazunkban - ha megerjuk h legyen - komplett okosotthon szcenarioval mar akar azt is lehet majd automatizalni, az elfogadhatobb alternativa nekem. -
axioma
veterán
Ejszaka az e-auto toltese tuti Paksot hasznal, foleg ha a vezereltek lecsengese utanra idoziti [napelemesben szokott lenni idonkent napi energiamix grafikon, en direkt este bedugom de a konnektor 0:05-re idozitve kezd tolteni].
Masreszt meg nem jo a szamolasod, mert az eromu me'g ha olajjal is megy, nem a benzin/dizel szintre kell elokeszitve legyen, ott is sok + % elveszik ha a feldolgozasi energiat levonod, es me'g tartalykocsik szallitjak a vegfelhasznalohoz, szoval azt kene nezni hogy ugyanannyi ugyanolyan allapotu olajbol hogy lesz mennyi automozgatas.
De abban igazad van, hogy a legzoldebb a napelembol autoba lenne. Esetleg meggyozhetned az allamot [es lobbizo aramszolgaltatokat] hogy engedelyezzek a hibrid invertereket, a felhasznalo maga ta'rolja el az energiat, nem a szolgaltato, mert napsutesben munkanapon sajna munkaban vagyok, nem tudom otthon tolteni. -
axioma
veterán
OK, akkor a mellektermek is szamolodjon bele: leparlas utan ertek szerinti felhasznalt termekek aranyaban osszuk le a kitermeles, finomitas energiaszuksegletet [v. olaj-egyenerteket]. Szerintem rosszabb ara'nyt kapunk, de te kerted... A mai motorok meg nem ezt eszik, hanem ebbol (energia)dragan letrehozott specko benzint/dizelt, majdnem lakcimre szallitva. [Meg motorolajat, fektarcsat, stb.]
Az a'ramban miert 1:1 olaj/gaz aram-eloallitast szamolsz? Azok csak kiegyenlitesre vannak... %-osan kis re'sz. Es nem mind1, hogy felhasznalas utan eromuvi mennyisegben [merethatekonysag] 1x kell artalommentesiteni, a millionyi kocsinal meg csak kompromisszummal lehet.
Kispolszkim volt [2006-tol talan], azota is vadaszom a 4 m alatti autokat, csak a mostani korulmenyek kozott elvaras h elektromos legyen - ezert van ionom. Sajna 4+ szemelyes alternativa nincs kb., de fustosben se. -
axioma
veterán
A modelledben nem jo az ara'ny - a koolajbol nem annyit kell melegiteni amibol benzin keletkezik (meg dizel, tudom neked a benzin a kedvezobb azzal szamolsz), hanem sokkal tobbet. Tehat pont a ke'rt ara'nyositast nem vegezted el. Bemegy 1T koolaj, felmelegitik 400 fokra, minden forrashot kozolni kell nem csak a benzinet, es lesz belole mennyi benzin mennyi mas anyag... Nem er annyit hogy guglizzam de az ara'nyerzekem nyomta a veszcsengot.
Aztan a benzinhez mennyi az egyeb adalek, es az mennyi energia aran kerul bele? Pl. mi van benne a korabbi olom helyett? Azt mennyi energiabol allitjak elo?
Ezek utan exhas van 10m3 benzined, amit el kell szallitani atlag 150km-re (Mo-on durva becsles). Mennyi a tartalykocsi onsulya a 8T-n felul es mennyi lehet a fogyasztasa uresen meg tele? Ovatos becslesem is 1% lett, de a 3%-on se lepodnek meg.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Adsz alapadatot (kerdeztem!) akkor szamolok. Hasrapacsira az 1(3)% szerepelt.
Nem a gyartas volt a kerdes, hanem az hogy a) verzio elegetik es aramot csinalnak belole (mert onnan te mar kitalaltad az e-autos hasznalati %-ot, ami ugyan nem egyezik az enyemmel de hat nem atlagautot hasznalok hanem kicsit) b) csinalsz benzint eljuttatod a fustosbe es ott hasznalod. -
axioma
veterán
Szerintem jelenleg ketfajta autos szakerto van: az autoert magaert autobuzi, benzingoz-fuggo, motorboges elott tisztelgo, premium "erzet" megmagyarazo, meg az akit ezek nem erdekelnek (= eddig nem volt helye a szakmaban), de ha most a sajat szempontjaival kiall az elektromos autok mellett, akkor nem tekintik elegge szakinak.
Innentol kezdve nehez lesz fuggetlen szamokat latni, mert valoban, kis hazugsag, nagy hazugsag, statisztika (kedvencem mikor 10 eve keszult nemet energiamixszel jonnek, mert az van csak meg... ja meg mert abban sok a szeneromu).
Attol hogy auto mindketto, nem azonos az elonye es hatranya. Ez kb. a tegla-konnyuszerkezet vagy windows-linux vitahoz hasonlit. Mindenki azt keresi benne, ami neki jo, es persze aztan talal "cafolatokat" a masik oldalrol is.
Nem lehet azt mondani az e-autora hogy rosszabb mint a fustos zold-segileg, ahhoz mar rohadt sokat kellhazudniferditeni, de azt senki nem allitotta hogy e-kamionok nulla CO2-vel kozlekedve egy valos jelenideju alternativa. A ketto kozott van az igazsag. -
axioma
veterán
Majdnem. Esetemben a fenntartasi koltsegek csak megteremtettek a lehetoseget hogy racionalisan belevagjak az auto lecserelesebe mint beruhazasba (1.85M akkor). Mivel a "nagy" autonk prius I. volt es megvolt az az erzes, hogy allok a dugoban nem fustolok, en mar akkor akartam volna a sajatom helyett elektromost (mivel nem nagyon ultem benne - prius dinamikaja azert mas - igy a tobbi szempont nelkul), csak se penzunk nem volt ra, se nem lett volna tobb hobbikoltesnel a rovid tav, nem parkoloovezet hasznalat miatt. Aztan munkahelyvaltas hozta meg a gazdasagi kulonbseget mind a ketto szempontbol, akkor ne'mi kolcsonnel de megterules miatt az belefert, megle'ptem.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ELADÓ Lenovo T500 (Core2Duo T9900 3.06GHz, 8GB RAM, 1TB SSD)
- Beszámítás! Intel Core i5 6500 4 mag 4 szál processzor garanciával hibátlan működéssel