Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz NoZoli #101 üzenetére

    Nem, csak azt a 1,38 milliárd liter motorbenzint és 2,23 milliárd liter gázolaj fűtőértékét számoltam át TWh-ba, amit éves szinten felhasználunk és összevetettem Paks 16TWh teljesítményével, hidd el egymáshoz mérhető értékek lesznek. Tudom a belső égésű motorok hatásfoka fú milyen alacsony, amin még ront a meghajtáslánc stb, ezzel szemben az áram térkapu segítségével jut el az erőműtől a konnektorig, így nincs veszteség, az akkumulátorok hatásfoka is inkább 101% töltésnél is meg kisütésnél is.

    Oké, mozdony, ami olyan mint egy Faraday kalitka. Jó az elektromágneses szigetelése frekvencia függő tehát lehetne nézni, viszont a vezeték is a töltést a vezeték felszínén szállítja és nem a vezeték belsejében ahol gyakorlatilag nulla az elektromos térerő. (Vas/acél esetén ugyanez igaz a mágneses térre is, hogy az is a fém burkolatban vezetődik el, és nem jut be.) Úgyhogy nem, nem érzem, hogy egyértelmű következtetést lehetne róla levonni, mint mikor távvezeték mellett eszel ahol nem vagy Faraday kalitkában.

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz NoZoli #101 üzenetére

    [link]
    A Jevons-hatás nem minden esetben érvényesül. Ha egy nagyon fejlett, nagyon gazdag ország, ahol már mindenki rendelkezik autóval, és mindenki megengedheti magának, hogy annyit vezessen, amennyit csak szeretne, akkor a takarékosabb autók valóban tudják csökkenteni az üzemanyag fogyasztást. A többi országban azonban naivitás lenne azt várni, hogy a hatékonyabb belsőégésű motorok, vagy a kisebb méretű autók majd az összfogyasztás csökkenésével járnak. Ehelyett inkább a többség nagyobb és erősebb autót akar, vagy többet fog vezetni. A hatékonyabb, vagy a kisebb motorok csak akkor eredményeznének kisebb fogyasztást, ha azokhoz olyan drasztikus állami intézkedések társulnának, mint a SUV-okra kivetett különadók, vagy a jövedéki adó komoly növelése. Ezek azonban aligha várható lépések egy kormány részéről, így pedig egyetlen reális lehetőség marad a közlekedés kibocsátásának csökkentésére: az elektrifikáció.
    Amire ugye megint nincs garancia, hogy nem-e ugyanoda fognak kilyukadni ahonnan elindultak: Egy szemmel se lesz olcsóbb az e-autó mint az üzemanyagos és a kutya se tudja mi a valóban zöld a sok fals infó miatt.

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz NoZoli #148 üzenetére

    Az elektromos áramot általában országon belül állítják elő, míg a szénhidrogéneket ezer kilométereken keresztül utaztatják. Kis megjegyzés, hogy a környezetbarát napelem mellé gázerőmű kell, ami ugyanúgy a messzi tajgáról kapja a naftát.
    Míg az energia szénhidrogén formájában teszi meg az utat, nem számolják bele az elektromos áram veszteségébe, pedig, akkor szénhidrogén esetén is a Százhalombattától a tankig vezető úttal kellene számolni.

    Igen, az autó is Faraday kalitka ami akkor hat, mikor benne vagy, és nem mellette ebédelsz a távvezeték alatt.
    Nekem úgy rémlik, hogy mozdonyon belül általában mindent fémbe raktak, így az belül is árnyékol, de igen, van ahol nem azt használnak, műanyag, vagy fa.

    De mondok jobbat:
    Nagyon jól el lehet azon vitatkozni, hogy elektromos autó, vagy 20 éves dizel, aminél már nem kell előállítási költséget számolni.
    Kell-e Paks 2 vagy napelemek?
    Míg ezen vitázunk semmi sem oldódik meg.
    Mert a kérdés nem is ez. Lényegesebb, hogy miért használunk több energiát?
    Miért kell a gyereket autóval iskolába vinni? Minket még nem így vittek. Tudod a 74-es Kojakben mondja karácsonykor Kojak, hogy ő még úgy nőt fel ezeken az utcákon, hogy mindenki figyelt a másikra.A zárómondat, hogy emberek szeressétek egymást. 1974-ben!

    Miért kell a világ másik végére menni repülővel nyaralni, mikor a kert végében is fel lehet töltődni?
    A fenntarthatóság érdekében a fogyasztói társadalmat kellene kidobni és nem a 20 éves autót. A sok bizbaszt és társait. Belegondolni, hogy telefon nélkül is éltünk, hogy mikor nem volt streaming és ezernyi műsor, tudtunk beszélgetni és elvoltunk.
    Ehelyett most azon vitatkozunk, hogy melyik fogyasztói magatartás a károsabb. Nagyjából a hogyan nem jó orosz rulettet játszani: 5 vagy 6 golyóval? Sehogy b+, sehogy.

    #136 7Heads Drago
    Paks2: Hát igen, jó kérdés, hogy fel fogják-e tudni építeni az oroszok igen-vagy nem.
    Meg az is kérdés, hogy melyikkel járunk jobban. Ha úgy nézzük elég valószínű, hogy 100 éves távon nekünk meszeltek. Ez esetben meg egy elhagyott radioaktív épület nem a legjobb felkészülés az új őskorra.
    Atomnál sajnos még nem megoldott a hulladék hosszú távú kezelése. Ami hosszabb ideig tart mint egy atomerőmű felépítése, az a elbontása.
    Ezen gondok ellenére mi mégis inkább a világban fellelhető mérnökórát új kütyük fejlesztésére fordítjuk, semmint életbevágó dolgokra. De ezen nincs semmi meglepő, mert viagrára és mellimplantátumok kutatására is többet költünk mint Parkinson korra, vagy Alzheimer korra....

  • Somatom

    veterán

    válasz NoZoli #159 üzenetére

    "De ugye, ahhoz is ma már túl sokan vagyunk"

    De, akkor születésszabályozás kéne, nem családtámogatás! Az ellenkezőjét támogatják, mint amit kéne. Ez totál nem ződ.

    [ Szerkesztve ]

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • Qtya123

    őstag

    válasz NoZoli #160 üzenetére

    Pontosan! Ezért is gyomorforgatóan képmutatóak. Gazdaságtalanul javítható termékek tömegét gyártják és mellette boci szemekkel hirdetik, hogy törekszünk ám a karbonsemlegességre, stb, stb. Mert most ez a trendi, ha nem ezt plakátolják ki, nem ezt írják óriási betűkkel a weboldalukra, a termékek dobozára, akkor csúnyarosszgonoszok.
    Kiírják, beszélnek róla és ontják továbbra is a javíthatatlan retkeket, mert azért mégis csak a profit az profit, ott a kutyát nem érdekli a ződ.

    borg25: "Dolgozunk pluszba szerdától-péntekig"
    Ez érdekes téma és már nagyon off topik, de számomra érthetetlen módon töménytelen mennyiségű ember nem tud mit kezdeni a szabadidejével.
    Amikor húzza az igát, akkor nyavajog, hogy dolgozni kell, de amikor hirtelen kiesik a mindennapi munka ritmusából (mert mondjuk otthon ül táppénzen, vagy kiadják neki a szabadságát olyan időpontra, amikor nem tervezi, esetleg nyugdíjba ment), akkor meg vergődnek, mint disznó a jégen, hogy jaaaaj unatkozok, nem akarok otthon lenni, mit csináljak magammal.
    Akárhány munkakörben dolgoztam, mindenhol voltak olyan munkatársaim, vezetőim, akiknek a panaszkodását kellett hallgatni, hogy nem tudott otthon magával mit kezdeni. Akiknek kisgyerekek voltak azoknál nem. De a gyerek nélküliek és azok, akiknél már kirepültek, azoknál ment a vergődés, hogy nem tud mit kezdeni magával.

    Én pár napot dolgozom csak egy hónapban. Ahányan már megkérdezték tőlem, hogy de hááát akkor mit csinálsz abban a sok szabadidőben? Hogyhogy nem unatkozol? Elképzelni nem tudják, hogy én miért nem unatkozom. Én meg elképzelni nem tudom, hogy miként lehet unatkozni. Pedig gyerek nincs, a feleségem H-P dolgozik. Mondják, hogy sokan felkötnék magukat.
    Annyi érdekes dolog van a világon, annyi mindent lehet csinálni. Vagy bármiről olvasni, vagy bármit megnézni, vagy csak a gondolataiddal lenni. Ezt ma már nagyon sokan elfelejtették, nem is tudom mi történt velük.

    Számomra ez felfoghatatlan és rémisztő. Mindig, minden percben kell valami. Még csak véletlenül sem akarnak egyedül maradni saját magukkal, a gondolataikkal.
    (a feleségem mondja mindig, hogy nincs veszélyesebb az unatkozó embernél)

    [ Szerkesztve ]

  • tomcat78

    őstag

    válasz NoZoli #204 üzenetére

    Már korábban is írtam, hogy egy elektromos autó részegységek fejlesztésén dolgozó mérnök közölte ezeket az adatokat egy a témában készült riportban. Ha gondolod előkeresem, de a TC égéstér videók között meg fogod találni. És mivel a riport alanya ebben tevékenykedik (nem, nem űléseket tervez a villanyautókba), elég kompetens lehet a témában. És mivel egy cég fejlesztési vezetője, elég sanszos, hogy naprakész információi vannak, lévén verseny van a gyártók között.
    Mitől tetszenének ezek a számok? Hogy alacsonyak? :F
    Update: [link]

    [ Szerkesztve ]

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • Noukoum

    veterán

    válasz NoZoli #204 üzenetére

    Forrást egy trolltól? :DDD

    Hozzászólások 10%-a az övé, életében nem látott még elektromos autót és hater. Szerinted?

    [ Szerkesztve ]

    „Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz NoZoli #209 üzenetére

    Hallgasd végig. A 40 perc után beszél róla hogy mire a te autódban a motor elhasználja az energiát ez leesik 28%-ra. :D
    De ez csak az átlag, ez lehet jobb és sokkal rosszabb is.
    A sok átalakítás és hálózati veszteség miatt.

    [ Szerkesztve ]

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz NoZoli #216 üzenetére

    Ezek szerint most akkor fogadjam el azt hogy te vagy a szakértő a témában és te mondasz igazat. :C
    Verhetetlen érvelés. Kicsit hasonlít Noukoum-éra.

    [ Szerkesztve ]

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

  • tomcat78

    őstag

    válasz NoZoli #209 üzenetére

    Mint írtam well to wheel.... Nem véletlen. Előállítástól a kerekekig. Arról viszont- szerintem, nem tegnap néztem- konkrét százalékok hangzottak el a riportban, Nem az EV ellen beszélek, mert még a szerény (100-hoz viszonyítva) számok is azt mutatják- de ezt is írtam-, hogy cirka másfélszer hatékonyabban hasznosítja átlagban az elektromos az energiát- bele értve annak megtermelését is. Mindent és mindenkit lehet kétségbe vonni. De előbb hiszek egy ezeknek a rendszereknek a fejlesztésével foglalkozó mérnöknek, mint az itt dobált számokkal. És még ha esetleg nem is emlékszik pontosan, elég nagy sanszal több köze van a valósághoz, mint amivel dobálóznak emberek fórumokon. Nem csak itt. Az, hogy az általam írt százalékok mennyire pontosak, nem tisztem megítélni, mivel én nem ebben dolgozom. És gyanítom, hogy ez a fórumozók javarészére igaz. De szívesen meghallgatok bárkit, aki ért is hozzá. Mint az említett riport alanyát.
    És, hogy ezt miért tartom érdekesnek: Mert, mint itt is leíródott, van aki fórumokból tájékozódik. Persze, vannak nagyon jó fórumok, segítőkész emberekkel. De betéved egyszeri Juliska, olvassa, hogy dehátaz millió százalékig jó.....
    De vissza a kiindulásra, ami miatt szerintem van, aki haternek hisz: Nem az a bajom, hogy van, vagy hogy valakinek jó, hanem amit felhúznak köré, úgy hogy más lényeges dolgokat meg sem említenek. Tőlem Te soha nem olvashattál, olyat, hogy ha valaki vett egyet és használja, semmit nem tett a környezetéért. Csak annyit, hogy önmagában semmit nem ér.
    Plusz ugye- és ez innentől már kicsit társadalomkritika- egyenlőre egy elektromos autó bizonyos fokig elérhetetlen sokak számára. Nem mondom, hogy a gazdagok játékszere, mert nem volna igaz, de azért javarészt a tehetősebbek veszik. Amivel nincs is baj. A baj akkor kezdődik, mikor emellett, mert megtehetik ott van minden más a kényelemhez. Ezzel sincs gond önmagában, mert ez van. Viszont mikor az jön, hogy bizonyos fölös dolgok nem energiapazarlás, mert én úgy gondolom.... Akkor azért úgy nekem is felszalad a szemöldököm. Az a baj, hogy csak azzal akarjuk "megmenteni" a világot, amit el lehet adni.... Pedig ez így nem fog működni. És sokan ezt a két szót sem képesek egymás mellett értelmezni, hogy hő és felmelegedés. Majd veszünk nagyobb klímát, és rohadjon meg mindenki aki kipufog.... Tudom, üvegházhatás (ami tény, de szintén mi csináltuk, magunknak), de azért csak nem kéne segíteni neki még fűteni a légkört..... Hát...... Feleslegesen...... Mert 100ft nekem nem ér ennyit felkiáltással. Én sokat röhögök a dolog hitvita mivoltán, de azért azt illene belátni mindenkinek, hogy egyrészt a közlekedés mindenképp alacsony hatásfokkal hasznosít energiát, másrészt meg rengeteg dologgal lehetne még tenni a földünkért. Az egyre nagyobb energiaéhség pont nem az az irány, amerre menni kéne.
    És a végére egy klasszikus: Csak annak a statisztikának hiszek, amit én hamisítok.... ;]

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz NoZoli #220 üzenetére

    Ismerve a fizikát és az infrastruktúrát szerinted a 40 közelebb áll a valósághoz? Vagy esetleg a még több?
    Közben pont írtam, hogy önrevíziót tartottam. Persze, lehet rosszul emlékszik az úr. Ebben simán benne lehet, hogy valahol olvastam amit írtam. Ami, amúgy nagyon messze sincs, mivel ő kiemelkedő esetben beszél 28-ról, én meg átlag 22-24-re emlékszem valahonnan.
    Persze, hogy szimpatikusabb, ha valaki olyan mondja, akinek legalább fogalma van arról, amit beszél. Nem mellesleg vezetőként kétlem, hogy megengedhetné magának azt a luxust, hogy fatálisat tévedjen egy riportban. Tévedhet? Persze! Én is. De mindenképp közelebb állhat a valósághoz, mint itt néhány ember.
    Nem mellesleg kicsit úgy érzem, hogy most épp Te is kiragadtál valamit a mondanivalómból, holott az egésznek nem ez lett volna a lényege.....
    Ja, és amúgy az idézet annak szólt, hogy mi fogadható el hiteles forrásnak?

    [ Szerkesztve ]

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • tomcat78

    őstag

    válasz NoZoli #225 üzenetére

    Az ugye megvan, hogy az energiapazarlás dolgot a villanyautóval én csak annyiban hoztam párhuzamba, hogy van más is, amivel tehetünk? Még az is, aki nem villanyautóval rohangál.
    De akkor mégegyszer: a villanyautós jelenséggel az a bajom, hogy valami olyasmivel akarják megmenteni a világot, amit el tudnak adni. Nem maga a technológia a bajom vele! Hanem az, hogy arról miért nincs reklám, hogy ne pazarolja az ember- legalább a kelleténél jobban- az energiát? Ezt miért nem tolják a társadalom pofájába? Ja.... Mert nincs benne üzlet? Az bassza benne a csőröm, hogy netto hazugságra épül a marketing, hogy ha villanyautózol, megmented a földet, jegesmedvéket, mittudomén.... Holott ez önmagában kurva kevés. Erről viszont nem igazán látsz felvilágosítást, főműsoridőben a legújabb EV reklámja után mondjuk. Jobb, mint a hagyományos, de csak ez van kiemelve. Félinformációkkal manipulálják a leendő vásárlókat.
    Leírtam én is, vennék, ha tudná, amire szükségem van. Elhiheted, hogy nekem sem mindegy mennyit költök helyváltoztatásra. Gyors matek alapján a jelenlegi árakkal cirka 3 milliót évente.... Csak üzemanyagra. A privát problémám viszont nem általános, és van akinek jó is.

    "Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz NoZoli #218 üzenetére

    És?
    Ez nem magyarázat, csak egy adat. Amiből az se derül ki hogy hol mit mérnek. Kb mit a youtubes videóban.

    [ Szerkesztve ]

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

  • axioma

    veterán

    válasz NoZoli #228 üzenetére

    Majdnem. Esetemben a fenntartasi koltsegek csak megteremtettek a lehetoseget hogy racionalisan belevagjak az auto lecserelesebe mint beruhazasba (1.85M akkor). Mivel a "nagy" autonk prius I. volt es megvolt az az erzes, hogy allok a dugoban nem fustolok, en mar akkor akartam volna a sajatom helyett elektromost (mivel nem nagyon ultem benne - prius dinamikaja azert mas - igy a tobbi szempont nelkul), csak se penzunk nem volt ra, se nem lett volna tobb hobbikoltesnel a rovid tav, nem parkoloovezet hasznalat miatt. Aztan munkahelyvaltas hozta meg a gazdasagi kulonbseget mind a ketto szempontbol, akkor ne'mi kolcsonnel de megterules miatt az belefert, megle'ptem.

  • Somatom

    veterán

    válasz NoZoli #228 üzenetére

    Ezzel maximálisan egyetértek. Ha az nekik jobb, akkor azt fogják venni az emberek. Miért kell ezt korlátozásokkal irányítani? Sztem a legtöbb embert nem érdekli, hogy mi hajtja az autóját. Engem sem. Nagyon kevesen vannak dízel/benzin fanatikusok. Gyártsanak olyan villanyautót, ami legalább azt tudja, amit a mostani dízelem és annyiba is kerül és esküszöm, hogy minden terelés nélkül, teljesen önszántamból azt fogom venni. Az öko baromsággal meg hagyjanak békén! Kb. egy évig egyáltalán nem volt Magyar gázolaj az autómban. Amivel hazajöttem, azzal ki is mentem. Most is csak az árkülönbség miatt tankolok itthon. Ennyit a lokális szennyezésemről!

    Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz NoZoli #230 üzenetére

    Ezek szerint az erőművi veszteség nincs benne. :) Pedig itt meg ugye arról van szó. Inkább hagyjuk sztem is.

    [ Szerkesztve ]

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

  • 7Heads Drago

    veterán

    válasz NoZoli #241 üzenetére

    Nem én írtam. A videóból indultunk ki és az ott elhangzott számokból, te meg jössz egy KSH adattal ami vajmi kevés magyarázat és leírás nélkül. Ez így semmi.
    Mellesleg ezek szerint még mindig van hővesztesége az erőműnek ami ebben még mindig nincs benne. Mivel ez az adat nem is került bele a megtermelt villamos energiába mivel eleve hőként jelentkezik csak.
    Minden erőműbe kell tüzelőanyag. Aminek megint csak van költsége mire odakerül az erőműbe, mint ahogy a benzinnek és a dízelnek is mire odaér a kúthoz.

    [ Szerkesztve ]

    Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

Új hozzászólás Aktív témák