Hirdetés
- LTE frekvenciák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mégsem a Samsung gyártja az iPhone SE paneleket?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Mobil flották
- Vodafone mobilszolgáltatások
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sza_Sa
senior tag
150 km egy erős ráhagyás, nem kötelező megállni minden bokornál tölteni. Van egy 2 és fél éves gyerekünk, nekünk kvázi muszáj, nincs opció.
Egy modern ev elmegy 250-300km-t egy szuszra, még pályán is. Otthon is töltheted, akkor meg az idő nem lényeg, mondjuk akár aludhatsz is akkor"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
-
tthom
senior tag
Az a baj, hogy a mostani, villanyautós rel. ideális, "250km-ként megállok egy gyorstöltésre, kávéra" hamar el fog tűnni, mármint olyan szempontból, hogy ahogy egyre több autó lesz, egyre nehezebb lesz üres töltőt találni PONT akkor, amikor megáll az ember. Persze legyünk optimisták, hogy az autók számával növekszik majd a töltőpontok száma.. De pl. amennyi autó van az utakon, még nehéz elképzelni, hogy az 5 perc egy tankolás, ami eleve ritkábban kell vs. 30perc egy tankolás gyakrabban, ugyanannyi autónak zökkenőmentesen lezajlik..
-
lalakov
senior tag
És mondjuk ez [link] , persze csak városban? Az ár mellett szerintem van egy másik szempont is, pl. hogy mindig tudj az autóval közlekedni. Nem vagyok optimista az idei fűtési szezonnal kapcsolatban (túl sokan fognak mindent is elégetni). Szerintem nem fogjuk megúszni a szmogriadókat a nagyobb városokban. Akkor viszont a régi dízelek ki lesznek tiltva és hiába drágább, az EV-kel lehet majd közlekedni (itt most a vállalkozókra gondolok, akiknek munka eszközük a kisteherautó).
[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
Pont a hybrid ami nagy kérdés lett manapság. Nagy túlsúlyt viszel magaddal benne és nagyon sokat kell otthon tölteni hogy gazdaságos legyen. És a belsőégésű is sokat fogyaszt benne a túlsúly miatt. De mindenképp nagyobb akkus tölthető verzió kell belőle.
Én inkább akkor full elektromosra szavaznék, ha már a pénz nem kérdés.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
-
axioma
veterán
válasz tomcat78 #118 üzenetére
Allando 3W az inkabb e'vi 26kWh -t fogyaszt (energiat, nem teljesitmenyt), azaz havi 150Ft jelenleg - egy fe'l buszjegyet se kapok belole, 10 perc vasalas nem jon ki belole, szoval a "sok" az viszonylagos.
A 3W keszenleti meg azert nem egy eszkoze', pl. az 55"-os tv-nek most gugliztam meg 0.5W. -
Sza_Sa
senior tag
válasz tomcat78 #118 üzenetére
Na igen, nem a dohányzás zavar, hanem a dohányos többség kultúrálatlansága.
Pont ezt írtam virágnyelven, ne hegyezzük már ki egy dologra a környezettudatos életvitelt. Egyébként el lehet kezdeni bárhol, akár azzal is, hogy nem megyek a wc-re is kocsival. Ebben is nagyon gyenguszok vagyunk mimagyarok, de hát van olcsóbenzin, olcsósör-pálinka 20-án, kell ennél több? ( itt már van bennem cinizmus, de hát elnézve a többség prioritásait, szerintem belefér)
Nekem nem feltétlen a bolygó megmentése lebegett a szemem előtt, az olcsó üzemeltetés annál inkább. Persze ez is csak cukormáz, én előre kifizettem a szalonban az olcsóbb fenntartást. Más meg cigire (bármire, akármire, szabadon behelyesíthető) költi, kinek mi jön be, ebbe azért nem szerencsés beleszólni."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Somatom
veterán
válasz tomcat78 #128 üzenetére
Érdekes lenne bevezetni egy öko-kvótát. Sokan, sokmindent nem számolnak bele a lábnyomukba, mert szerintük azok nem számítanak bele. Holott minden szennyezés beleszámít. Pl. a miért is kell autóval járni a városban kérdésre gyakori indok a gyerek. Mintha a gyerek mentesítene bármilyen környezetszennyezést. Holott az ökoszisztémának mindegy, hogy ki és miért szennyezi. Az eredmény ugyanaz. Igazából az ökoszisztéma szempontjából az lenne a legjobb, ha a legpazarlóbb régiókban drasztikusan csökkenne a népesség. Ilyen pl. Európa, USA. A villanyautó, meg a villanykapcsolgatás annyit ér, mint halottnak a beöntés.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
axioma
veterán
válasz tomcat78 #128 üzenetére
Zold vagyok,de teny, nem vagyok sotetzold, es a haztartas ha nem 1 fobol all, akkor nem olyan trivi hogy "amikor nem hasznalom". Raadasul igen, IT-s csaladkent tobb eszkozunk van, mint a szuleink generaciojanak, sokat fogyasztunk _arambol_, de ennek egy resze ugye mas energiahordozot valt ki (napkollektor keringetest vajh te hova sorolod...)
A "van penzem elektromos autora" az iszonyat bullshit duma, mi a ket auto upgrade-et plusz a napelemet ossz beruhaztuk annyiert, mint mas egy darab FUSTOS uj autot vett (10-11M, igaz 3-4 eve), mindezt alltam nelkul, es ha egybe nezem akkor kb. jovore megterul (ha kulon, akkor a napelem me'g felidonel van 38Ft-javal, autocserek mar kb. bejottek). Arrol nem is beszelve hogy most egy honapja hirtelen biztos 10-nel tobbel er tobbet a hazunk igy, mintha nem napelemeztuk volna...[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz tomcat78 #138 üzenetére
OK, munkaba jarni kell-e? Ha kell [2 fonel mar megdol hogy koltozz melle, csalad 4 fo, de sztem egyedulallonal is ha idovel valtozik a munkahely es tulajdonol, nem be'rel], akkor vagy szivatod magad a bkv-val ha ugy sikerult lakni, vagy auto. Onnan meg zold vagyok. Napelem/napkollektor hany kettos tomegu lendkerek vagy liter motorolaj CO2 labnyommal [vagy mondhatne'k motoros autoulest, 'nem kopogos muanyag' boritast stb.] e'r fel? En kozlekedek A-bol B-be, a _valos_ valasztasi lehetosegek kozul a legzoldebben. Igen, benne van a kenyelem is, de azt is lefordithatod egeszsegugyi befektetesnek hogy nem stresszeled halalra magad.
A penzugyi resz meg - a parkolasi kedvezmenytol eltekintve - lefordithato ossztarsadalmi koltsegnek, aminek resze bizony a kornyezetterheles is. Nem erzem alapjaban hibas megkozelitesnek, me'g ha vannak is paradox arhatas stb. torzito tenyezok.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz tomcat78 #147 üzenetére
Sose mondtam hogy napi 300+km-re jo az e-auto, te viszont vitatod hogy nekem melohelyre kell-e...
Szerintem itt hagytam abba az olvasast:
"Voltál már tetőn, mikor süti a nap? Nem valami költői kérdés akar lenni! Mert ha nem, akkor jelezném, hogy a Te zöld energiád már önmagában hőcsapdaként működik."
Fizika. Ha egy reszebol aram lesz, a teton _kevesebb_ ho marad. Masreszt ha nem lenne ott a napelem, akkor a teto es kornyeke melegedne jobban (meg a lakas, tehat plusz klima, mar aki el vele) - vagyis atmenetileg kivontam.
A napbol foldre erkezo energia eves egyenlegevel tok jol elvolt a termeszet az ember megjelenese elott. Mi az ami ezt felboritja, na vajon? Hat amikor fosszilist egetsz, mert az (olaj, szen eseten) evezredekkel ezelotti napsutest visz be most pluszban. Ha az teljesen megszunne, a Fold energiaegyenleget legkisebb mertekben sem erdekelne', hogy a napelemmel a sugarzott energia egy reszet elobb mozgatasra is befogom, csak utana lesz belole ho. [Igen, az ember kivon me'g valamennyit az egyenlegbol entropia-csokkentesre amikor termeket allit elo. De messze nem annyit, mint amennyit raszabadit az evezredes betarolasbol.][ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz tomcat78 #165 üzenetére
52 napelem van a tetonkon, alatta a direkt hagyott legretegben kemenyhatas, huti a napelemet (ez fontos, ezert igy telepitik) es a tetot (ez a mellekhatas). Persze ha jol epitette'k, akkor eleve a cserep alatt is van egy atszelloztetett legres... nekem nincs muszerparkom de kerdezz mar at a napelemes topikba, mintha ott par honapja valaki me'rt volna.
Autot lehet hogy masik nick irta, akkor elnezest! -
axioma
veterán
válasz tomcat78 #173 üzenetére
Huhh azt az elobbiekben nem mertem kiolvasni, de tenyleg azt mondod h a fu a reten _visszaveri_ mert nem erzed melegnek, az aszfalt meg nem? Deeee... most oszinten, a hoerzet es az energia-megmaradas kozott nem lehetne kulonbseget tenni?
Csak napelem: nap -> legkor, legyen ez 100% -> napelem _hasznosit(!)_ [nem gyart!] 20%-ot elektromos energiakent, 80% ho -> za'ros idon belul megdolgoztatom az a'ramot, lesz a 20%-bol is nagy kozelitesben ho. Ez fgtl attol, h mennyi az az energiaigeny, mennyibe kerul stb. Miert is melegitene ez a bolygot? Nem tudlak kovetni! -
axioma
veterán
válasz tomcat78 #181 üzenetére
Azt nem erted hogy nem pluszban futjuk a bolygot a nem fosszilis eseten [hopp, jut eszembe azert az atommal de...], es a fu se ver tobbet vissza a vilagurig.
Pazarolni ne pazaroljunk de a keszenlet a rendszeresen hasznalt eszkozoknel nekem nem az, ennyi. Nem erzem hogy igy nem teszek meg annyit ami elvarhato tolem... A szantas-veteshez visszateres nem opcio. [A legjobban az akaszt ki mikor 'kezmuves' barmit kinalnak felarert, hogy 'azzal ember foglalkozott'. Termekre tuti ismeros, de szolgaltatast is akartak ugy 10 eve [bankit] azzal eladni nekem, hogy naluk nem a szemelytelen netbankon kell ugyintezni, hanem elo ugyintezovel. Ossztarsadalmilag jobb ha nem megy ilyenre x ember munkaja - akkor is ha mast de dolgozni fog [pl. mindenki 2-t jobbra lep, a vegen tobb orvos kutatja a gyogyszereket...] -
axioma
veterán
válasz tomcat78 #184 üzenetére
Hagyjuk, mert ezek szerint mas fizikat tanultunk...
Termekben a kezi melot akkor fizetem meg, ha van [altalam erezheto es ara'nyos] kulonbseg a sorozatgyartotthoz kepest. Sztem ahol mind a ketto opcio, ott nalam ez 0%-ban tud teljesulni. Nem erdekel hogy gep vagta a csempet egyformara [btw tudja veletlenszerubbre is...] vagy a 'mester' annyira gyakorlott. Hogy gep keveri a kenyertesztat vagy a pe'k faradsagos munkaval. Ha beleferek a konfekcioba, nem kell meretre szabott. Mondjuk nem jarok olyan helyre [sporolok ;-) ] ahol nem jo a hetkoznapi ruhataram.
Es bar off, pont ez van a sajat munkammal [idommel] is. Inkabb eszmet cserelek a forumban minthogy korbejarjam a lakast kikapcsolgatasokert. Termeszetesen elitelhetsz. A kov hazunkban - ha megerjuk h legyen - komplett okosotthon szcenarioval mar akar azt is lehet majd automatizalni, az elfogadhatobb alternativa nekem. -
NoZoli
tag
válasz tomcat78 #205 üzenetére
Hát, ferdült már nálad az infó. Nem az EV-vel van a gond, mert elhangzik, hogy az akkutól, a hajtásig, kb. 85% a hatékonyság. Ott romlanak a számok (amiknél az úr is elmondja, hogy nem emlékszik pontosan és ő is egy kutatásban olvasta), hogy hogyan érkezik az akkuba az energia. És ezt bizony, leginkább az energiamix tudja rontani-javítani.
-
NoZoli
tag
válasz tomcat78 #219 üzenetére
"És a végére egy klasszikus: Csak annak a statisztikának hiszek, amit én hamisítok...."
Pék úr számait, mégis magadévá tetted, terjeszted. Pedig, neki sem tartoznak a munkájához, az adott számok. El is ismerte, hogy nem emlékszik pontosan és csak "egy tanulmány" a forrás-megjelölése. Tehát, ő is csak bedobott egy számot, mint a fórumozók. De neked az szimpibb volt, mert diplomás, meg vezetőmérnök és van a munkájának köze az elektromos autókhoz. Nincs ezzel gond, csak lásd be, hogy lehet, nem ezek a frankó számok. -
tomcat78
őstag
válasz tomcat78 #219 üzenetére
Amúgy mea culpa, kicsit bele néztem újra, valóban a 13-15 vs nagyon jó esetben 28 szerepel a riportban.
Akkor a másik két szám máshonnan van (mert bármennyire is hater vagyok, érdekel a téma ) De ha valaki nagyon akarja, és lesz türelmem, megpróbálom azt is előkeríten, hogy honnan jött."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
NoZoli
tag
válasz tomcat78 #222 üzenetére
"Ismerve a fizikát és az infrastruktúrát szerinted a 40 közelebb áll a valósághoz? Vagy esetleg a még több?"
Hogy szerintem melyik szám a jó, teljesen mindegy, mert nem értek hozzá. De mivel, annyi, de annyi tényezőtől függ egy ilyen számítás, nagy lehet a szórás."Nem mellesleg vezetőként kétlem, hogy megengedhetné magának azt a luxust, hogy fatálisat tévedjen egy riportban."
Miért ne tévedhetne olyanban, ami nem kapcsolódik a munkájához?"Nem mellesleg kicsit úgy érzem, hogy most épp Te is kiragadtál valamit a mondanivalómból, holott az egésznek nem ez lett volna a lényege....."
Az energiapazarlásról, nincs mit vitázni. Minden villanyautós témánál előjön. Pont, mint az, hogy nem fogja bírni a hálózat ezt az iszonyatosan lassú átállást -dehogynem! Az áramszolgáltató sem a babérjain ül. Fejleszt, folyamatosan. Meg hogy az elektromos autó elérhetetlen. Ez első sorban, helyi sajátosság. Európa más szegleteiben, másak az árak, a szemlélet, minden. Ezen sincs nagyon mit vitatkozni, pláne nem ebben a fórumban. -
NoZoli
tag
válasz tomcat78 #226 üzenetére
De látod, ezért nincs mit vitázni rajta! Ezt már kitárgyaltuk egy másik ilyen teszt alatt. Azt is kitárgyaltuk, hogy nem miattad borul hanyatt az összes bébifóka. Mert sokat mész, nagyrészt autópályán. Tehát, arányaiban kevesebbet szennyezel, mint aki kb. napi 10 km-ket megy a belsőégésűvel, azt is csak városban. És hiába nyomják a hülyeséget a reklámokban. Aki ép eszű, pont annyira veszi komolyan, mint a többi reklámot. Szerintem, nincs sok olyan ember, aki CSAK azért vett/vesz villanyautót, mert az nem (annyira) környezetszennyező. Sokkal inkább a menetdinamikáért, zajtalanságért, vezetési komfortért, napelemről tölthetőségért, kisebb fenntartási költségért és persze, a most még jelen levő kedvezményekért.
Új hozzászólás Aktív témák
- MacBook Pro 14 M3 Pro, Space Black, 18 GB RAM, 512 GB SSD Bontatlan
- Lenovo ThinkPad P70 Workstation, Mobil munkaállomás, 17" FULL HD IPS, Xeon E3-1505M V5 CPU, 32GB DDR
- Beszámítás! GTX 1060 6GB - i3 10100F - 16GB RAM - 80+ Plus Gold
- -65% Dell Latitude 7310 2in1: i7 10610U,16GB,256GB,13.3" Touch 100%sRGB 350nit,WWAN eSIM,Win11
- Samsung Galaxy S22 - Fekete - Független - 2025.03.05-ig garancia - Tökéletes állapot